Ringe 112 ved mistanke om SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

L&V

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det ? Er det en legal handlemåde eller er det ikke i orden?

Arh det er der vel da forhåbentligt ikke nogle der gør.. Hva sku det lige hjælpe. Der kunne jo måske ligger nogle et sted der rent faktisk havde brug for en ambulance men som ikke kunne få en pga. sådan en misbrug af 112..

Total no go i min verden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

lineog4

Jeg kan sagtens forstå man bliver bange, nervøs - gerne vil have vished osv. Men der er jo ikke noget at gøre hvis det er en SA og det bedste man kan gøre for sin krop er at slappe, smide benene op og give den ro hvis blødningen ikke er en SA. Jeg er egentlig også lidt kynisk lige på det punkt og synes det afhænger meget af hvor langt man er henne. Bløder man i 5 + kan man sagtens vente til næste dag hvor ens læge har tid. Jeg siger ikke man ikke skal scannes og have vished men akuttiderne uden for normalarbejdstid mener jeg må være forbeholdt der hvor de der bløder skal have hjælp det være enten for at beholde baby i maven eller hjælp til at få født barnet.

Men udover det er man jo velkommen til at forsøge at ringe til 112 - tvivler på de kommer ved blødningen tidligt i graviditet.

Anmeld

5. marts 2014

Cosmo&Maia

Sandratoft skriver:

Hvem er 23+?

Jeg troede det var dig selv du skrev om.. 

Anmeld

5. marts 2014

Isabella_mor

Sandratoft skriver:

Hvad så hvis det er inden nf, der er man jo ikke tilknyttet fg endnu? 

Læste et indlæg om en i går der ringede 112 fordi hun blødte, og hun var 11+. Min første tanke var st det lige var overdrevet nok, men vil så høre hvad I andre tænker 

Men var personen dette indlæg drejede sig om ikke 23+ ??? Hvis man er så lagt henne, så skal man kontakte FG. Er det inden NF. Så kontakter man sin egen læge. 

Anmeld

5. marts 2014

mogms

Min sa endte med et hurtigt besøg ved vagtlægen, (jeg fik meget pludselig vildt stærke smerter) og måtte afsted. 

Havde på intet tidspunkt tanken at ringe 112.

Men fck det gjorde ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.