Ringe 112 ved mistanke om SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.816 visninger
24 svar
19 synes godt om
4. marts 2014

Sandratoft

Hvad er jeres holdning til det ? Er det en legal handlemåde eller er det ikke i orden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

Mimic

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det ? Er det en legal handlemåde eller er det ikke i orden?

Jeg er aaf den, for øvrigt meget faste, holdning at 1-1-2 KUN er til akutte nødstilfælde, hvor der er liv i fare, med mindre man styrtbløder, kan jeg ikke se at det skulle være grund til ikke at kunne vente til lægen har åben igen.

Anmeld

4. marts 2014

Sandratoft

Mimic skriver:

Jeg er aaf den, for øvrigt meget faste, holdning at 1-1-2 KUN er til akutte nødstilfælde, hvor der er liv i fare, med mindre man styrtbløder, kan jeg ikke se at det skulle være grund til ikke at kunne vente til lægen har åben igen.

Det er egentlig også det jeg tænker. Men, der er jo et liv der er i fare, spørgsmålet er bare: hvorfor ringe 112 når det lille liv ikke kan reddes alligevel, hvis det nu er en sa der er i gang ?

Anmeld

4. marts 2014

Pcokate

Sandratoft skriver:

Hellere 1813 eller hvad der er af lign uden for hovedstaden. 112 er kun til akutte livstruende situationer men 1813 kan bedømme om lægehjælp er nødvendigt eller ej. 

Anmeld

4. marts 2014

Kløver

Umiddelbart mej, for ma. Kan ikke gøre fra eller til. Kun i de situationer hvor kvinden som har da bliver så dårlig at det er nødvendigt, skete for min mor da jeg var helt lille. Men er sjældent det går så galt, og er det en alm sa er svaret nej

Anmeld

5. marts 2014

lineog4

I de første 12 uger er der alligevel ikke noget de gør - ja egentlig ikke en gang de første 20 uger egentlig. Så nej 112 er slet ikke den rette handling, men derimod at smide benene op på sofaen og håbe det er en uskyldig blødning. 

Tror ikke en gang jeg ville ringe til akuttelefonen hvis det var før 12. Uge for hvad skal de sige andet end, måske er det en SA måske er det ikke - eneste du kan gøre er at slappe af og se tiden an.

Anmeld

5. marts 2014

Cosmo&Maia

Sandratoft skriver:

Hun er 23+..

Jeg ville ringe til Vagtlægen!

for at alt er som det skal 

Anmeld

5. marts 2014

lineog4

Cosmo&Maia skriver:

Hun er 23+..

Jeg ville ringe til Vagtlægen!

for at alt er som det skal 

Hvis man er 23 + ville jeg ringe til afsnittet for gravide for så er det lige på nippet til man gøre noget. 

Man er næsten der hvor det ikke er abort men en dødfødsel juridisk - for mig er det allerede en fødsel og ikke en abort 23 +. Så langt henne er det jo ikke bare lidt blod ovnen klump, men en fødsel og et barn. Og man er næsten der hvor barnet med den rette hjælp ville kunne overleve.

Men ville stadig ikke ringe 112

Anmeld

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nej jeg ville ringe 1813. Og har jeg været til MD så jeg er tilknyttet FG ville jeg ringe til dem. Jeg synes ikke SA er en legal grund til at ringe 112. 

Anmeld

5. marts 2014

MyLove E

Jeg ville ringe til fødegangen.

1813 er jo kun for Sjælland, eller måske kun hovedstaden :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.