Ringe 112 ved mistanke om SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

Isabella_mor

Ring til fødegangen og så tager de stilling til om det er nødvendigt at ringe efter en ambulance til hende...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Sandratoft

Cosmo&Maia skriver:

Hun er 23+..

Jeg ville ringe til Vagtlægen!

for at alt er som det skal 

Hvem er 23+?

Anmeld

5. marts 2014

Sandratoft

Isabella_mor skriver:

Ring til fødegangen og så tager de stilling til om det er nødvendigt at ringe efter en ambulance til hende...  

Hvad så hvis det er inden nf, der er man jo ikke tilknyttet fg endnu? 

Læste et indlæg om en i går der ringede 112 fordi hun blødte, og hun var 11+. Min første tanke var st det lige var overdrevet nok, men vil så høre hvad I andre tænker 

Anmeld

5. marts 2014

AnnaK89

Sandratoft skriver:

Hvad så hvis det er inden nf, der er man jo ikke tilknyttet fg endnu? 

Læste et indlæg om en i går der ringede 112 fordi hun blødte, og hun var 11+. Min første tanke var st det lige var overdrevet nok, men vil så høre hvad I andre tænker 

Jeg tænker lidt, at det kommer an på hvor meget og hvor lidt.
Står det ud i et stort blodbad, så ja, så ville jeg altså ringe, da det ret hurtigt kan blive kritisk og man kan blive voldsomt dårlig, da ens blodprocent vil falde hurtigt så.

Det kommer jo helt an på hvad det er der er galt, det er jo heller ikke sikkert at det er en SA.

Anmeld

5. marts 2014

SandraXOXO

Før 12 uge må man ringe til læge, evt vagtlæge. Efter 12 uge må man ringe til gravidetelefonen, fødegangen, døgn jordemoderen eller noget i den stil, medmindre det direkte er livstruende ringer man ikke 112. Men kan sgu godt være at man panikker hvis man står midt i det og så egentlig ikke får tænkt længere end til- her er noget helt galt, Jeg ringer 112. Jeg har aldrig selv prøvet at komme ud for noget i mine graviditeter så det er ikke til at vide hvordan jeg selv ville reagere. Men normalt er jeg ikke typen der går i panik overhovedet, heller ikke når jeg burde ;-)

Anmeld

5. marts 2014

Mimic

Sandratoft skriver:

Det er egentlig også det jeg tænker. Men, der er jo et liv der er i fare, spørgsmålet er bare: hvorfor ringe 112 når det lille liv ikke kan reddes alligevel, hvis det nu er en sa der er i gang ?

Lige præcis, Jeg er måske kynisk, men en sa er naturens måde at fortælle os på at det ikke skulle være nu man skulle have barn, eller at der var noget galt, jeg ser det dog ikke som et liv der er i fare, da der alligevel ikke er noget der kan reddes.

og ja jeg har ondt af de der oplever en sa gang på gang, kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være.

Anmeld

5. marts 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det ? Er det en legal handlemåde eller er det ikke i orden?

jeg ville ringe til vagtlæge/fødegangen alt efter hvor langt henne jeg var...

jeg havde selv en SA i dec. '06 da jeg var 9+0 og fik at vide fra noget familie at jeg bare skulle ligge mig ind på sofaen/sengen, men jeg ringede til vagtlægen - og der blev sendt en ambulance... da jeg så kom ind på hospitalet viste det sig at jeg havde tabt barnet og intet andet og derfor ville jeg ikke stoppe med at bløde...

Anmeld

5. marts 2014

Mor til Ella

Sandratoft skriver:

Hvad er jeres holdning til det ? Er det en legal handlemåde eller er det ikke i orden?

Jeg synes ikke det er det man bruger en ambulance til

De vil jo knap nok se en på føde gangen før 26+, så jeg tænker at det er en overdrevet reaktion.

Ofte er der jo ikke noget af gøre af lige vel

Jeg selv begyndte at bløde om natten ved min sa, jeg ringede til lægen med det samme om morgenen, og kørte så til scanning.

Men der er jo selvfølgelig også nogle der bliver mere "bange" end andre, og måske reagere ud fra det

Anmeld

5. marts 2014

siw84

Jeg har lige været igennem det i mandags hvor jeg blødte okay og var 12 uger henne. Jeg var ude så der var en der ringede til akuttelefonen 1813 og de sendte en ambulance. Det med at man bare skal ligge sig på sofaen og se tiden an er undskyld mig en gang fis. Det er meget muligt man intet kan gøre hvis det er en SA. Men man bliver altså undersøgt så man kan få den vished om det er det der er ved at ske eller at baby rent faktisk har det fint, hvilket skete i vores tilfælde. Kunne slet ikke forstille mig at ligge hjemme og have det SÅ elendigt som man virkelig har det når man bløder sådan. Hellere blive undersøgt med det samme, det kan give noget vished og ro. Og fordi man bløder behøver det jo ikke at være en SA, det kan også være noget andet der foresager blødning. Så synes bestemt man skal ringe til læge, vagtlæge eller sygeplejersken og så se hvad de siger. 
Men synes bestemt ikke man skal ringe 112.
Kan man ikke selv overkomme at komme afsted osv. Så ring til akut tlf. Og snak med sygeplejersken. De er altså rigtig gode til at hjælpe.

Anmeld

5. marts 2014

modesty

Nej, det synes jeg bestemt ikke er i orden. Lægepersonalet kan jo ikke gøre noget ved en SA, så det er efter min mening totalt spild af resourcer. Fint nok at man bliver undersøgt, men det må blive i arbejdstiden hos egen læge/JM eller noget i den stil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.