Husk Pandekagens Dag i dag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2014

roenlund

Her skal vi også have pandekager til aften, drengen og jeg har dog spist lidt "rigtig mad" ved femtiden så det ikke bliver rent sukker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2014

dpb

Nope, her bliver der ikke nogen pandekager i år, da vi er midt i en ombygning af køkkenet. så har faktisk ikke noget køkken lige pt.

Men det er klart en af de ting vi skal have når køkkenet er færdigt

Qnuz

Anmeld

4. marts 2014

Muhmi

asphodel skriver:

Tirsdag efter fastelavn er altid Pandekagens Dag, og vi fejrer den med stil i år. Vi får nogle venner på besøg, og så serverer jeg almindelige vanillepandekager, amerikanske pandekager med citron, chokoladepandekager samt pandekager hvor væsken består af Asti (Ledsagerens id&eacute.

Som tilbehør får vi blandt andet hjemmelavet vanilleis, flødeskum, nutella, karamelliserede nødder og banan, frisk banan, friske blåbær, rosiner i rom, diverse hjemmelavet syltetøj, æblemos og så kan jeg ikke helt huske pt. hvad vi ellers har på listen udover sukker, kanelsukker og sirup. 

Jeg håber andre også skal fejre det i dag. 

What? Pandekagens dag? Det har jeg aldrig hørt om

Men hey, endnu en god grund til at spise pandekager

Anmeld

5. marts 2014

asphodel

Aalborg_Pigen skriver:

Har du en god opskrift på almindelig pandekager så?

Her er det vi lavede i går:

http://houseofpancakes.wordpress.com/2014/03/05/pandekager-x-4/

http://houseofpancakes.wordpress.com/2014/03/05/pandekagens-dag-2014/

Opskrift på almindelige vanillepandekager:

Vanillepandekager

Ca. 2 personer som aftensmad

• 1 spsk sukker
  • 2 almindelige vanillestænger eller 1 stor (kan udelades eller erstattes med vanillepulver)
  • 5 dl mel
  • Et strø salt
  • 5 dl mælk
  • 4 æg
  • ½ dl vand

Halvér vanillestængerne og skrab vanillekornene ud. Mas dem sammen med sukkeret for at dele vanillekornene.

Kom mel i en skål og tilføj vanillekorn og sukker samt salt. Tilsæt mælk og æg og pisk det hele godt sammen med en elpisker for at fjerne så mange klumper som muligt. Tilsæt vand efter behov for at få den ønskede konsistens.

Anmeld

5. marts 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Vi fik pandekager i går og de smagte super godt.

Dog spiste vi rigtig aftensmad kl. 17 og så fik vi pandekager senere på aften inden, at børnene skulle i seng.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.