(februar) Hvor mange middagslure

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2009

Juniors mor

Diana... skriver:

Nåå ja da selvfølgelig det har jeg slet ikke tænkt over.

Men Diana - han sover jo faktisk kun 4 timer, selvom han tager tre lure. Magnus sover også ca 4 timer bare på to lure. Så hvis rytmen med tre lure passer jer godt, kan i da bare fortsætte indtil han kan holde sig længere vågen om morgenen og det hele så automatisk bliver rykket....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2009

Diana...

Misjelle skriver:

Nej ikke hvis det stadig kører fint sådan som han sover nu. Så vil jeg hellere lade lurerne være lidt kortere evt.. Jeg tror nu de selv skærer ned helt af sig selv. Synes at hvis lillemanden laver tegn på at han er træt, så er det min opgave at læse ham og prøve at hjælpe ham med at få sin søvn. Sådan som det er nu viser han trætheds tegn (gnider sig i øjnene, gaber og bliver pyller) efter 2 - 2½ times vågentid. Mon ikke det tidsrum bliver længere, når han ikke har det samme behov for søvn? .... Men er jo ikke ekspert hehe prøv at spørge mig igen om 2 - 3 uger .

Ja det rigtig de laver jo nok selv om på deres døgn rytme. 

Anmeld

5. august 2009

Diana...

Juniors mor skriver:

Men Diana - han sover jo faktisk kun 4 timer, selvom han tager tre lure. Magnus sover også ca 4 timer bare på to lure. Så hvis rytmen med tre lure passer jer godt, kan i da bare fortsætte indtil han kan holde sig længere vågen om morgenen og det hele så automatisk bliver rykket....

Ja jeg har det os bedst med bare at forsætte så det gør jeg, synes bare det var sjovt at der stod sådan så skulle lige høre med jer andre.

Anmeld

5. august 2009

Muffinmus

2 lure.
Vi er jo stadig inde i prøve fase med at få hende puttet mellem 19-20.
Men ellers ser det sådan her ud.
Vågner kl 7 senest
sover igen fra f.eks 9-10 eller 10.30
sover igen fra 12-13.30- eller 14.
Og  i seng der mellem 19-20. 
Så  2 lure i alt, mere gider hun ikke, enkelte dage har hun taget 3, men så; er det kun fordi den ene lur mske kun var på 30 minutter

Anmeld

5. august 2009

Moar'en

Diana... skriver:

Han vågner ca kl 7 
sover formiddags lur fr ca 9-10
middags lur ca 13-14 
eftermiddags lur ca 16-18 

Men synes det svinger meget stadig nogen gange det er faktisk næsten kun den om formiddagen man næsten altid kan regne med. 

Men jeg har læst at nå de bliver 6 måneder skal de sove 2 lure og de skal så vare længere men hvordan får man lige et barn til det??

Det er faktisk det samme som Viktor

Anmeld

5. august 2009

MoarViborg

Aaargh! Kan I bare allesammen lægge dem i senge tidligt om aftenen, og så falder de i søvn af sig selv??

Her går det slet ikke Vi er ved at forsøge med sange og faste rutiner, men det er ikke den store succes! Som jeg skrev i et tidligere indlæg bruger hun ikke sut, så det KAN jo være derfor, men hun falder først i søvn kl. 22.00, og ALDRIG af sig selv! Det er SÅ frustrerende!

Anmeld

6. august 2009

Misjelle

Trineviborg skriver:

Aaargh! Kan I bare allesammen lægge dem i senge tidligt om aftenen, og så falder de i søvn af sig selv??

Her går det slet ikke Vi er ved at forsøge med sange og faste rutiner, men det er ikke den store succes! Som jeg skrev i et tidligere indlæg bruger hun ikke sut, så det KAN jo være derfor, men hun falder først i søvn kl. 22.00, og ALDRIG af sig selv! Det er SÅ frustrerende!

Det har også kostet sved tårer og tålmodighed at nå her til . Vi startede med at ligge ham ca. kl 9:00 om aftenen, sang en sang for og gik ud af værelset hvis han virkede rolig. Nogle gange ligger han og snakker i lang tid med sig selv, og nogle gange bliver han rigtig gal og sur. Hvis dette er tilfældet, går vi ind igen prøver at få ham rolig i sengen (uden at tage ham op). Kan dette ikke lade sig gøre, tager vi ham selvfølgelig op og starter i princippet bare forfra. tror vi i starten brugte op til 2 timer på at gå sådan frem og tilbage og trøste.  Nu bruger vi højst 20 - 30 minutter på at få ham til at falde til ro og når han bliver ked og utryg er det oftest nok bare at gå ind til ham og nusse ham på maven, synge en sang og så falder han til ro igen.
Det er i alt fald sådan vi har valgt at gøre det herhjemme. Ved godt at der ikke er to børn der er ens, men måske i også kan få det ti l at virke.

Ting jeg synes virker:
  • Tale stille og meget roligt til ham
  • ligge en nusseklud (stofble) mellem hans arme (han elsker at kramme den)
  • Synger den samme sang for ham når han skal sove (Synger lille føl ved du hvad? og tro mig det er ikke sangstemmen der afgør om man skal synge, ja hver fugl pipper med sit næb )
Håber i snart finder sovero ... hvis ikke som os, så på jeres helt egn måde

knus Michelle

Anmeld

6. august 2009

MoarViborg

Misjelle skriver:

Det har også kostet sved tårer og tålmodighed at nå her til . Vi startede med at ligge ham ca. kl 9:00 om aftenen, sang en sang for og gik ud af værelset hvis han virkede rolig. Nogle gange ligger han og snakker i lang tid med sig selv, og nogle gange bliver han rigtig gal og sur. Hvis dette er tilfældet, går vi ind igen prøver at få ham rolig i sengen (uden at tage ham op). Kan dette ikke lade sig gøre, tager vi ham selvfølgelig op og starter i princippet bare forfra. tror vi i starten brugte op til 2 timer på at gå sådan frem og tilbage og trøste.  Nu bruger vi højst 20 - 30 minutter på at få ham til at falde til ro og når han bliver ked og utryg er det oftest nok bare at gå ind til ham og nusse ham på maven, synge en sang og så falder han til ro igen.
Det er i alt fald sådan vi har valgt at gøre det herhjemme. Ved godt at der ikke er to børn der er ens, men måske i også kan få det ti l at virke.

Ting jeg synes virker:
  • Tale stille og meget roligt til ham
  • ligge en nusseklud (stofble) mellem hans arme (han elsker at kramme den)
  • Synger den samme sang for ham når han skal sove (Synger lille føl ved du hvad? og tro mig det er ikke sangstemmen der afgør om man skal synge, ja hver fugl pipper med sit næb )
Håber i snart finder sovero ... hvis ikke som os, så på jeres helt egn måde

knus Michelle

Okay, jamen det lyder meget som det jeg lige er begyndt med (Er allerede træt af Bjørnen sover efter 3 dage) Jeg må hellere  se at få anskaffet mig lidt tålmodighed, så kan det være det begynder at hjælpe!
Men guuud hvor er det tydeligt at deres små viljer rigtigt begynder at skinne igennem!!

Anmeld

6. august 2009

Mca<3

Trineviborg skriver:

Okay, jamen det lyder meget som det jeg lige er begyndt med (Er allerede træt af Bjørnen sover efter 3 dage) Jeg må hellere  se at få anskaffet mig lidt tålmodighed, så kan det være det begynder at hjælpe!
Men guuud hvor er det tydeligt at deres små viljer rigtigt begynder at skinne igennem!!

Alex sover også først ved 22 tiden hver aften ,, Aldrig før  Han lægges i liften inde i stuen hvor vi er og falder så i søvn af sig selv  Jeg har ikke så travlt , de er jo ikke så gamle endnu ..

Anmeld

6. august 2009

MoarViborg

Tanja.. skriver:

Alex sover også først ved 22 tiden hver aften ,, Aldrig før  Han lægges i liften inde i stuen hvor vi er og falder så i søvn af sig selv  Jeg har ikke så travlt , de er jo ikke så gamle endnu ..

Narj vi har også talt om at det indtil videre er fint nok med kl. 22, for tilgengæld vågner hun så også først ved 7 tiden og vil op, og det passer mig helt fint! Hellere det end at hun kommer i seng kl. 20 og vil op kl. 5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.