Sippet terminsgruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Tja så ville jeg jo mene du hører under juli, en i start juli kan jo risikere at føde i slut juni men kan godt forstå dig

Det er præcis det... Selvfølgelig hører jeg ind under juli, men derfor kunne den ligeså godt hedde august, når den er så tæt på...

Men syntes ikke du er sippet, der er en grund til man får en termin, så syntes jeg man skal holde sig til den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

Anonym trådstarter

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ja jeg syntes du er sippet. Det er en gruppe på fb ikke andet. Det ku virkelig ik få mig op og ringe. i en mødre gruppe ka der være 2,3,4måneder imellem børnene vil det så os være et problem

Nej, for der er der på forhånd en vide. Om at der er op til 3 mdr mellem ungerne, men er der mere så siger jeg nej tak, da det ødelægger en Mødregruppe, for man når ikke at starte op før nogle skal på arbejde igen og bliver noget rod, er afprøvet

Anmeld

1. marts 2014

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg har termin 28 maj. Men er med i en juni gruppe.

Jeg forstår ikke at man kan være stødt af at nogle er længere fremme end andre. Bare i selve juni er der jo også et spring på 4 uger.

Men det er også mit 3. barn jeg venter. Og jeg har indstillet mig på at selve terminen for mit vedkommende ikke kun er d.28 maj. Men i realiteten strækker sig fra 3 uger før d.28 maj og 2 uger efter. Altså ind i juni.

Min datter (1.fødte) havde jeg termin med 6 okt. Fødte 13 okt.
Min dreng (nr 2) havde jeg termin med 26 marts men fødte først 6 april.

At være gravid er jo ikke et kapløb om hvem der kommer først. Men det er 9 mdr plus / minus hvor det er rart at dele følelser og tanker med hinanden.

Jeg er skam selv 3 gangs.
Her er det bare irriterende for mig at spændet mellem dem som er længst og dem som er kortest er over 2 mdr, når det er en gruppe med et spænd på 1 mdr hvor man følges ad. Ellers kunne gruppen lige så godt hedde april-maj-juni

Anmeld

1. marts 2014

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Jeg har termin 28 maj. Men er med i en juni gruppe.

Jeg forstår ikke at man kan være stødt af at nogle er længere fremme end andre. Bare i selve juni er der jo også et spring på 4 uger.

Men det er også mit 3. barn jeg venter. Og jeg har indstillet mig på at selve terminen for mit vedkommende ikke kun er d.28 maj. Men i realiteten strækker sig fra 3 uger før d.28 maj og 2 uger efter. Altså ind i juni.

Min datter (1.fødte) havde jeg termin med 6 okt. Fødte 13 okt.
Min dreng (nr 2) havde jeg termin med 26 marts men fødte først 7 april.

At være gravid er jo ikke et kapløb om hvem der kommer først. Men det er 9 mdr plus / minus hvor det er rart at dele følelser og tanker med hinanden.

Jeg er skam ikke stødt over nogle er længere, men jeg har nogle grunde og monumenter som gør at jeg netop gerne ville dele min graviditet med dem som var ca lige så langt som jeg, ellers havde jeg jo meldt mig ind i en gruppe med et større spænd. Man melder sig jo heller ikke ind i en gruppe for dem som fik børn i 2013 hvis man først fødte i feks maj 2014

Anmeld

1. marts 2014

LMX

Eliza skriver:

Nu er jeg i samme gruppe.
Jeg har slet ik skænket det en tanke, i forhold til at følges i graviditeten.
Jo måske har jeg tænkt at dem i maj, må Sys det er træls, fordi man måske gerne vil være længere henne li som os andre, men det er jo deres valg at være i vores hønsegård
I sær utålmodigheden med at mærke liv og div. Scanninger og nu snart fødsler.
Men de kan jo li så godt føde i april, såvel som flere af os kan føde i marts.

Derimod har jeg måske tænkt "hva så når vi har født?"
For jeg har nydt at følges med jer, men der kan jo komme ret lange spring mellem ungerne, selvom vi har ligget tæt i termin, hvis Eks du føder 37+0 og jeg først popper 41+3 som sidst

Ved ik om t's er sippet, det har ihvertfald bar ik li været der min energi har ligget

Jeg går i mødregruppe med 5 andre skønne børn hvor de er spredt over et længere fødselsdagsforløb. Den ældste er fra oktober 12 og vi er rosinen i pølseenden med Zara fra feb 13. Det ser jeg slet ikke som noget problem selvom hun er 2mdr yngre end den næste i gruppen... 

Anmeld

1. marts 2014

Eliza

LMX skriver:

Jeg går i mødregruppe med 5 andre skønne børn hvor de er spredt over et længere fødselsdagsforløb. Den ældste er fra oktober 12 og vi er rosinen i pølseenden med Zara fra feb 13. Det ser jeg slet ikke som noget problem selvom hun er 2mdr yngre end den næste i gruppen... 

Skægt, i min Mg med Malthe er 5 ud af 6 børn født inden for samme uge. Den sidste var født 14 efter

Anmeld

1. marts 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

2 mdr er heller ingen problem, men var i en Mødregruppe hvor vi havde 2 nyfødte og en på 3 og 4 mdr og havde 1 møde før den første startede på arbejde, og derefter kom den næste, og så stod vi der. Vi blev aldrig ordentligt fasttømret og det gav kun rod, hvorimod i min 1 Mødregruppe var spændet op til 3 mdr og vi fik tid inden den 1 startede på arbejde, og gjorde at vi stadig Harry godt forhold og ses indimellem

Anmeld

1. marts 2014

L&V

Anonym skriver:

Nej, for der er der på forhånd en vide. Om at der er op til 3 mdr mellem ungerne, men er der mere så siger jeg nej tak, da det ødelægger en Mødregruppe, for man når ikke at starte op før nogle skal på arbejde igen og bliver noget rod, er afprøvet

oki det kan jeg simpelthen ikke se, der er jeg nok bare lidt mere large hva det angår

Anmeld

1. marts 2014

Frk.S

Jeg kan godt undre mig over hvorfor nogle melder sig ind i den forkerte gruppe.

Men jeg forstår nu alligevel ikke at du gider at gå op i det. Kan det ikke være ligegyldigt?

Anmeld

1. marts 2014

WHT

Jeg kan godt forstå din undren, men gider personligt ikke bruge energi på at hidse mig op over det

Jeg tilmeldte mig "maj-gruppen" da jeg var omkring 6-8 uger henne, da jeg regnede med at have termin omkring 10. maj...
men til NF blev min termin fastsat til 30. april...
Jeg har valgt at blive i maj-gruppen, da jeg fødte 41+2 sidst, så regner egentlig med at gå over tid igen, men jeg kan jo ikke vide om der bliver et april eller et maj barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.