Sippet terminsgruppe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2014

L&V

Anonym skriver:

Vil ikke støde nogen, derfor ano

Er jeg bare sippet eller er det fair ?
Er med i bla terminsgrupper på Facebook, og oplever at andre gravide måske ikke er så "regelret" som jeg

Hvis man har en terminsgruppe for feks maj måned, så gælder det vel dem som rent faktisk har termin i maj, fair nok et par stykker er med hvor de feks har termin 28-29-30 april eller 1-3 juni men oplever der er flere hvor de feks har termin 20 april eller 14 juni

Det irriterer mig grænseløshed, pga det hop det har givet, men scanninger, mavebilleder osv, og ærligt, så kunne jeg jo lige så godt, ha fundet en gruppe for mødre med termin i 2014

Er jeg for sippet og regelret eller er det ok jeg synes det er irriterende

Ja jeg syntes du er sippet. Det er en gruppe på fb ikke andet. Det ku virkelig ik få mig op og ringe. i en mødre gruppe ka der være 2,3,4måneder imellem børnene vil det så os være et problem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2014

Sara.

Jeg har termin 28 maj. Men er med i en juni gruppe.

Jeg forstår ikke at man kan være stødt af at nogle er længere fremme end andre. Bare i selve juni er der jo også et spring på 4 uger.

Men det er også mit 3. barn jeg venter. Og jeg har indstillet mig på at selve terminen for mit vedkommende ikke kun er d.28 maj. Men i realiteten strækker sig fra 3 uger før d.28 maj og 2 uger efter. Altså ind i juni.

Min datter (1.fødte) havde jeg termin med 6 okt. Fødte 13 okt.
Min dreng (nr 2) havde jeg termin med 26 marts men fødte først 6 april.

At være gravid er jo ikke et kapløb om hvem der kommer først. Men det er 9 mdr plus / minus hvor det er rart at dele følelser og tanker med hinanden.

Anmeld

1. marts 2014

anynom

Ja, du er sippet  

Anmeld

1. marts 2014

klmf

Min helr ærlige mening er at jeg ikke kan sætte mig ind i hvorfor det er irriterende. Et par uger fra eller til ift. skanninger osv, what's the big deal?? For mig ville det virke skrankepaveagtigt at brokke sig over det og jeg ville nok ikke gøre andet end trække på skuldrene af det. Men tror vi alle har en eller flere kæpheste, hvor det bliver sådan lidt 'det er princippet i det!'. Så ha du bare din kæphest:-)

Anmeld

1. marts 2014

Sara.

Jeg har termin 28 maj. Men er med i en juni gruppe.

Jeg forstår ikke at man kan være stødt af at nogle er længere fremme end andre. Bare i selve juni er der jo også et spring på 4 uger.

Men det er også mit 3. barn jeg venter. Og jeg har indstillet mig på at selve terminen for mit vedkommende ikke kun er d.28 maj. Men i realiteten strækker sig fra 3 uger før d.28 maj og 2 uger efter. Altså ind i juni.

Min datter (1.fødte) havde jeg termin med 6 okt. Fødte 13 okt.
Min dreng (nr 2) havde jeg termin med 26 marts men fødte først 7 april.

At være gravid er jo ikke et kapløb om hvem der kommer først. Men det er 9 mdr plus / minus hvor det er rart at dele følelser og tanker med hinanden.

Anmeld

1. marts 2014

et-ønske

Det har jeg ikke skænket en tanke jeg har termin 9/6 og er i facebookgruppen juni 2014.... Jeg skal have pks i maj, men havde slet ikke tænkt det som et problem?! Er jo blevet glad for de damer i gruppen

Anmeld

1. marts 2014

LinLin

Du er lidt sippet, ja

Man ved jo aldrig hvornår man føder alligevel... Min mors nabo havde fx termin en måned før mig med den første, men da hun gik to uger over tid og jeg fødte femten dage før tid,betød det at vores børn blev født med to dages mellemrum!

Forstår ikke helt hvad det er der irriterer dig ved det....?
Bare selve datoen eller at de viser billeder "før tid" (ifht dig) eller hvad er det???

Anmeld

1. marts 2014

Eliza

LMX skriver:

Jeg vil gi dig ret. Springet bliver for stort. I vores gruppe har vi dog et par stykker som har termin først i næstkommende mdr. Den ene skal ha PKS og det falder derfor i den "rigtige" mdr ift vores gruppe. 

Det generer mig egentlig ikke.....

Nu er jeg i samme gruppe.
Jeg har slet ik skænket det en tanke, i forhold til at følges i graviditeten.
Jo måske har jeg tænkt at dem i maj, må Sys det er træls, fordi man måske gerne vil være længere henne li som os andre, men det er jo deres valg at være i vores hønsegård
I sær utålmodigheden med at mærke liv og div. Scanninger og nu snart fødsler.
Men de kan jo li så godt føde i april, såvel som flere af os kan føde i marts.

Derimod har jeg måske tænkt "hva så når vi har født?"
For jeg har nydt at følges med jer, men der kan jo komme ret lange spring mellem ungerne, selvom vi har ligget tæt i termin, hvis Eks du føder 37+0 og jeg først popper 41+3 som sidst

Ved ik om t's er sippet, det har ihvertfald bar ik li været der min energi har ligget

Anmeld

1. marts 2014

moaren

Anonym skriver:

Er med i bla terminsgrupper på Facebook, og oplever at andre gravide måske ikke er så "regelret" som jeg

Hvis man har en terminsgruppe for feks maj måned, så gælder det vel dem som rent faktisk har termin i maj, fair nok et par stykker er med hvor de feks har termin 28-29-30 april eller 1-3 juni men oplever der er flere hvor de feks har termin 20 april eller 14 juni

Det irriterer mig grænseløshed, pga det hop det har givet, men scanninger, mavebilleder osv, og ærligt, så kunne jeg jo lige så godt, ha fundet en gruppe for mødre med termin i 2014

Hmm....sidder lidt og tænker, at det da egentlig mest er dem der er i den "forkerte" gruppe der har problemet. Der er forhåbentlig flest der rent faktisk har termin i den pågældende måned, men kan godt forstå du syntes det er lidt træls. Kan man ikke spørge derinde, hvorfor man er med i den "falske" gruppe? Ved ikke hvordan det fungerer med terminsgrupper på facebook, men tænker der må være en administrator? 

Anmeld

1. marts 2014

CaWi

Anonym skriver:

Først havde jeg termin 28 april. Ved scanning blev den flyttet til 1 maj. Derfor flyttede jeg fra april til majgruppe. Jeg endte med at føde 26 april, og er blevet i majgruppen. I min gruppe har folk fra ca midt april til midt juni.
Og det gør for mig intet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.