Mit hjerte græder - jobstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg tænker at hvis jeg først skulle møde kl 14. så ville jeg holde ungerne hjemme engang imellem og hygge med dem indtil 12 tiden og spise frokost sammen og så afl. Så er de ikke så mange timer i inst. og far kan hente når han har fri?

Jeg starter selv nyt job her på mandag som aftenvagt. Og jeg har tænkt mig at afl. ungerne senere. Der hvor det er muligt vil jeg lade dem holde fri og så overtager far når han kommer hjem. Jeg skal møde 15.00 og hvis kæresten har tidligt fri er det intet problem. De dage han har sent fri vil jeg nok vælge (i de fleste tilfælde) at afl. dem senere. Hvis ikke de skal ud af huset så lade dem spise frokost hjemme og så komme over og lege nogle timer om eftermiddagen. (engang imellem skader det ikke at de kommer så meget senere i inst.) Jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå. 

Min kærste kommer jo til at skulle være alene med ungern 14 dage om måneden. Da jeg møder 15-23. Så er det ham der laver mad (som altid), hygger, putter osv. Det skal nok gå for han er jo en god far med styr på tingene. Og ungerne har godt af alenetid med ham. 

Jeg kan bare ikke finde ud af om det er synd for børnene og skulle ud at sove med det samme de kommer, og slet ikk får leget.. Desuden virker vores DP mor som om hun helst vil ha dem inden frokost, men det må jeg snakke med hende om idag..

Far har altid fri 16.00 og kan afhente 16.30.. Der er ingen dage han kan gå før..

Jeg betvivler på ingen måde min skønne mand!.. Synes bare det er så synd for børnene, især den ældste, når mor nu altid har været der.. Men vil helt klart holde dem hjemme ved hver eneste chance jeg får for det!..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ps: Jeg synes faktisk det er nogle rigtig fede arb.tider du har. Jeg har arb 37 timer/ugentligt mødt fra 8-15.30. Afl. ungerne kl.07.00 og så dem først igen kl.16.20 når jeg kom hjem! Den yngste bliver lagt 18.15 og den ældste kl.19.00. Så det er ikke meget tid jeg har haft med dem. Så hvis jeg skal være helt ærlig... så skal du ikke være ked og bekymre dig så meget. Med lidt planlægning kan du få rigtig meget kvalitetstid sammen med dine unger med de arb.tider.

Ja jeg er faktisk også ret glad for at jeg i det mindste har dem forskudt, for børnene får aldrig dage i institution længere 7 timer.. At de så ikk har os begge hjemme samtidig, det er nok den pille jeg må sluge..

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Mit bedste råd: Slå koldt vand i blodet!

Tror mange har det sådan før opstart efter barsel, også dem der har mere 'regulære' arbejdstider eller hvad skal man sige. Jeg arbejder fuld tid i skiftende vagter, dvs. dag, aften og nat og jeg tænkte også, at jeg aldrig kommer til at se ungerne igen Men så har vi de lange morgener, når jeg skal i aftenvagt, de gode eftermiddage og aftener når jeg har dagvagt eller nattevagt - og sidst, men absolut ikke mindst: HVERDAGSFRIDAGE Ved ikke noget bedre end at tulle rundt med begge unger en helt almindelig onsdag, hvor alle andre er ude i det pulserende hverdagsliv. For mig opvejer fordelene til fulde ulemperne. Ja, vi skal arbejde for at få det til at løbe rundt. Er det perfekt, nej. Men det kan godt fungere, for det skal det!

Ungerne overlever, farmand overlever og du overlever. Tro på det!

Jeg ville i hvert fald vente en måneds tid med at snakke med din leder, ville være bange for at sætte en masse i gang 'i panik' mere end reelt behov.

Håber du får en god opstart på job, velkommen tilbage i jobverdenen

Det vil jeg helt klart gøre!.. Det er nok mere frygten der taler tror jeg.. Om ikke andet kan vi tage den første måned, og så se derefter.. Der kan nemt forekomme overarbejde, og det skal så afspadseres, og det vil jeg helt klart gøre på eftermiddagsvagterne.. Det SKAL bare fungere!!!..

Jeg vil helt sikkert lave maden til dem på forhånd.. Bare for at aflaste ham..(og min dårlige samvittighed)

Anmeld

28. februar 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

På ingen måde.. Men det er ikke så meget fordi jeg er bange for at overlade dem til faren.. Vi har altid været meget fælles om børnene.. Tror det er så hårdt fordi jeg tænker at det bliver en kæmpe omvæltning for børnene.. ikke mindst den ældste, fordi jeg ALTID har været der mest mens far har arbejdet...

Nej jeg glæder mig også meget over det kun er hveranden

Ja det var egentlig også det jeg havde tænkt jeg ville.. Min dejlige mand er skam fuldt ud i stand til at lave mad selv om han har børnene, men så er der lidt plus på samvittighedskontoen her

Det er slet ikke fordi jeg er i tvivl om, om din gode mand sagtens kan, det var mere for at stille det lidt sort/hvidt op vi (mig selv inkl. ) har en tendens til at lægge alt for meget pres på vores skuldre, hvor mænd er lidt mere "det skal vi nok få til at fungere" agtige

Det med maden var også mest tænkt i at så kunne du slappe af i at du vidste han kunne bruge tiden med ungerne i stedet for at lave mad

Har denne tråd hjulpet lidt på de søvnløse nætter tror du?

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det er slet ikke fordi jeg er i tvivl om, om din gode mand sagtens kan, det var mere for at stille det lidt sort/hvidt op vi (mig selv inkl. ) har en tendens til at lægge alt for meget pres på vores skuldre, hvor mænd er lidt mere "det skal vi nok få til at fungere" agtige

Det med maden var også mest tænkt i at så kunne du slappe af i at du vidste han kunne bruge tiden med ungerne i stedet for at lave mad

Har denne tråd hjulpet lidt på de søvnløse nætter tror du?

Ja det tror jeg du har ret i.. Dog kunne jeg godt fornemme panikken i hans stemme da jeg første gang informerede ham om at han skulle stå med børnene alene i ulvetimen 7 dage i træk

Jeg har helt klart fået mere ro... Ikke mindst fordi jeg har hørt at det kan fungere for andre.. Og fordi at jeg tror at mine tanker er min værste fjende

Men det skal nok gå! Jeg er "headhuntet" til jobbet, og får en okay løn, så det hjælper en lille bitte smule også, at der er en grund til at man gør det, og at der ikk er noget alternativ..

TUSIND TAK FOR GODE RÅD!

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Anonym skriver:

Ja jeg er faktisk også ret glad for at jeg i det mindste har dem forskudt, for børnene får aldrig dage i institution længere 7 timer.. At de så ikk har os begge hjemme samtidig, det er nok den pille jeg må sluge..

Er der slet ikke nogen dage I alle er hjemme samtidig?

Anmeld

28. februar 2014

Sujan

Jeg ville da lige prøve det af...
Jeg er væk hver dag fra 6-18 og det fungere... Men er da hårdt.. Ville da være fedt med dine tider så man i det mindste i den ene uge har rigtig meget tid med ungerne...

Anmeld

28. februar 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja det tror jeg du har ret i.. Dog kunne jeg godt fornemme panikken i hans stemme da jeg første gang informerede ham om at han skulle stå med børnene alene i ulvetimen 7 dage i træk

Jeg har helt klart fået mere ro... Ikke mindst fordi jeg har hørt at det kan fungere for andre.. Og fordi at jeg tror at mine tanker er min værste fjende

Men det skal nok gå! Jeg er "headhuntet" til jobbet, og får en okay løn, så det hjælper en lille bitte smule også, at der er en grund til at man gør det, og at der ikk er noget alternativ..

TUSIND TAK FOR GODE RÅD!

Godt du har fået mod på at give det et forsøg

Og det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.