Mit hjerte græder - jobstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
27 svar
16 synes godt om
27. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej piger!

På mandag starter jeg atter op på job efter endt barsel med vores yngste på 10 mdr.. Vores ældste er 3 år.. Det er jo selvfølgelig super fedt at komme igang igen men de sidste par aftener/nætter har jeg været grædefærdig og søvnløs..

Problemet er at mine arbejdstiden ligger således at jeg hver anden uge møder 04.00-12.00 og hveranden 14.00-18.00.. Jeg har så arbejdsweekend hver anden weekend hvor jeg har 20 timer på 2 dage.. I de uger hvor jeg møder 14-18 ser jeg jo nærmest ikke mine børn og hver anden weekend ser jeg dem næsten heller ikke.. Jeg kan simpelthen ikk bære det!..

Mit spørgsmål er så; (jeg har en relativ - tror jeg - god arbejdsgiver der muligvis er til at snakke med omkring dette)
Kan jeg tillade mig første dag/uge på helt nyt job at bringe ændring af arbejdstiden på banen(som jeg selv har været med til at aftale)

Eller gør jeg problemet værre end det er? (Har gået hjemme siden jeg fik nr 1 så har jo haft det nemt)
Er der nogen der har erfaringer med sådanne arbejdstider og børn..?

Fra en fortvivlet mor der IGEN ligger søvnløs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

tarkoflen

Jeg kan godt forstå, at det ikke er sjovt! Det er ikke rart at skulle være væk fra sine skønne små, mere end højest nødvendigt!

Er det ikke en mulighed at vente med at aflevere børnene, så de kommer sent afsted de uger du har den sene vagt?

Jeg tænker, at jeg personligt ville vente lidt og se, hvordan det egentlig går, før jeg ville bringe det på banen, at jeg gerne ville ændre arbejdstider. Det kan jo være, at det godt kan fungere? Jeg har ikke forstand på det, men det kan måske være tanken om at skulle i gang igen, der gør det træls? Jeg er også ved at dø af skræk over, at jeg skal ud og have et job her efter barsel, men jeg tænker, at det er fordi jeg ikke ved, hvordan hverdagen bliver...

Men hvis det bare slet ikke fungerer for jer, så ville jeg da helt sikkert tage en snak med arbejdsgiveren, og se om det kan ændres... Går ud fra, at du har været med til at aftale arbejdstiden før du blev mor, og der kan man jo ikke vide, hvordan det vil være efter man har fået barn

Jeg håber du finder en god løsning, som er den rigtige for dig og din familie, for det er jo ikke sikkert, at de svar du får herinde, er noget der kan gøre, at du ikke ligger søvnløs!

Anmeld

27. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger!

På mandag starter jeg atter op på job efter endt barsel med vores yngste på 10 mdr.. Vores ældste er 3 år.. Det er jo selvfølgelig super fedt at komme igang igen men de sidste par aftener/nætter har jeg været grædefærdig og søvnløs..

Problemet er at mine arbejdstiden ligger således at jeg hver anden uge møder 04.00-12.00 og hveranden 14.00-18.00.. Jeg har så arbejdsweekend hver anden weekend hvor jeg har 20 timer på 2 dage.. I de uger hvor jeg møder 14-18 ser jeg jo nærmest ikke mine børn og hver anden weekend ser jeg dem næsten heller ikke.. Jeg kan simpelthen ikk bære det!..

Mit spørgsmål er så; (jeg har en relativ - tror jeg - god arbejdsgiver der muligvis er til at snakke med omkring dette)
Kan jeg tillade mig første dag/uge på helt nyt job at bringe ændring af arbejdstiden på banen(som jeg selv har været med til at aftale)

Eller gør jeg problemet værre end det er? (Har gået hjemme siden jeg fik nr 1 så har jo haft det nemt)
Er der nogen der har erfaringer med sådanne arbejdstider og børn..?

Fra en fortvivlet mor der IGEN ligger søvnløs!

er du alene med børnene? Når du møder kl. 14, kan de jo holde fridage og så en til at tage dem når du tager på arbejde.. 

du har vel kendt dine tider. 

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg kan godt forstå, at det ikke er sjovt! Det er ikke rart at skulle være væk fra sine skønne små, mere end højest nødvendigt!

Er det ikke en mulighed at vente med at aflevere børnene, så de kommer sent afsted de uger du har den sene vagt?

Jeg tænker, at jeg personligt ville vente lidt og se, hvordan det egentlig går, før jeg ville bringe det på banen, at jeg gerne ville ændre arbejdstider. Det kan jo være, at det godt kan fungere? Jeg har ikke forstand på det, men det kan måske være tanken om at skulle i gang igen, der gør det træls? Jeg er også ved at dø af skræk over, at jeg skal ud og have et job her efter barsel, men jeg tænker, at det er fordi jeg ikke ved, hvordan hverdagen bliver...

Men hvis det bare slet ikke fungerer for jer, så ville jeg da helt sikkert tage en snak med arbejdsgiveren, og se om det kan ændres... Går ud fra, at du har været med til at aftale arbejdstiden før du blev mor, og der kan man jo ikke vide, hvordan det vil være efter man har fået barn

Jeg håber du finder en god løsning, som er den rigtige for dig og din familie, for det er jo ikke sikkert, at de svar du får herinde, er noget der kan gøre, at du ikke ligger søvnløs!

Jo planen er helt klart at jeg i de uger afleverer så sent som muligt, på nær når de skal ud af huset.. Det kan dog ikke blive senere end 10, da de spiser kl 11..

Jeg tænker også at det måske bare er mine egne nerver og dårlig samvittighed jeg skal have styr på.. Så jeg skal måske bare ha talt mig selv ned

Jeg var nok også mest på udkig efter erfaringer omkring om det kunne lade sig gøre i praksis, eller det var "dømt til at gå galt"

Anmeld

27. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

er du alene med børnene? Når du møder kl. 14, kan de jo holde fridage og så en til at tage dem når du tager på arbejde.. 

du har vel kendt dine tider. 

Nej slet ikke!.. Og min mand er en fantastisk far!

Vi har ikk bare lige nogen til at tage vores børn 8 dage om måneden til far kommer hjem kl 16.30, og ønsker det heller ikke..

Ja selvfølgelig har jeg kendt mine tider?..
Men i min verden tager man det job der byder sig, hvis alternativet er man er ledig..

Anmeld

27. februar 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Jo planen er helt klart at jeg i de uger afleverer så sent som muligt, på nær når de skal ud af huset.. Det kan dog ikke blive senere end 10, da de spiser kl 11..

Jeg tænker også at det måske bare er mine egne nerver og dårlig samvittighed jeg skal have styr på.. Så jeg skal måske bare ha talt mig selv ned

Jeg var nok også mest på udkig efter erfaringer omkring om det kunne lade sig gøre i praksis, eller det var "dømt til at gå galt"

Jeg er også sådan en der tænker alt for meget, og derfor kan ligge søvnløs, men ja måske det hjælper at se på, at du faktisk får de hyggeligste timer med ungerne om formiddagen, hvor de er friske og glade, fremfor ulvetimen med trætte og sultne børn

Med om det kan lykkedes kan jeg desværre ikke hjælpe med

Sov godt zzzzZZZz

Anmeld

27. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Nej slet ikke!.. Og min mand er en fantastisk far!

Vi har ikk bare lige nogen til at tage vores børn 8 dage om måneden til far kommer hjem kl 16.30, og ønsker det heller ikke..

Ja selvfølgelig har jeg kendt mine tider?..
Men i min verden tager man det job der byder sig, hvis alternativet er man er ledig..

det var bare et foreslag, som jeg selv kunne finde på.  det er trosalt kun 8dage. 

men håber da i finder ud af det, 

det kan sagtens lade sig gøre, det er jo far der har dem når du er på arbejde. 

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Jeg er også sådan en der tænker alt for meget, og derfor kan ligge søvnløs, men ja måske det hjælper at se på, at du faktisk får de hyggeligste timer med ungerne om formiddagen, hvor de er friske og glade, fremfor ulvetimen med trætte og sultne børn

Med om det kan lykkedes kan jeg desværre ikke hjælpe med

Sov godt zzzzZZZz

Ja det prøver jeg også at glæde mig over.. Men så får jeg bare dårlig samvittighed over at far skal stå alene med dem midt i alt ræset..

Pyt!.. Dit svar var nu meget brugbart alligevel!

Anmeld

28. februar 2014

lineog4

Uh jeg husker tiden op til slutningen af barsel hver gang, var så ked af det, og tænkte: nu ser jeg aldrig mine børn. Men efter få uger var det hverdag og jeg havde helt glemt hvordan det ellers kunne være.

Jeg kan godt se det er nogen lange dage hverken uge, men hvis du ikke har meget transport kan du nå hjem og være med til putningen. Og du kan hente tidligt hele den anden uge og få rigtig meget skøn tid sammen med dem.

Kan det fungere, ja for det skal det  Og farmand vokser med opgaven, jeg har også perioder hvor jeg har utrolig mange lange dage (og møder endda så stadig tidligt) og min mand nyder faktisk tiden alene med ungerne - de bliver nemmere når man kun er en voksen gør de også med mig om morgenen. 

Kæmpe kram, for husker de søvnløse nætter og tårerne der presser på, men husk ofte er det kun halvt så slemt som man regner med

Anmeld

28. februar 2014

B&J

du kan jo høre dem omkring det ...

men jeg syntes også det var hårdt i starten når jeg skulle være væk, men det var jo den eneste mulighed for elevplads og komme ud af kontanthjælpen på.

og mine arbejdsdage ligger 8-17 næsten hver dag og der ser jeg ham kun 2½ time og nogle dage 8-20 og ja der ser jeg ham kun 1 time ca.

jeg savner ham mega meget men ja heller alt det ind ingen arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.