Mit hjerte græder - jobstart

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2014

roenlund

Anonym skriver:

Jo planen er helt klart at jeg i de uger afleverer så sent som muligt, på nær når de skal ud af huset.. Det kan dog ikke blive senere end 10, da de spiser kl 11..

Jeg tænker også at det måske bare er mine egne nerver og dårlig samvittighed jeg skal have styr på.. Så jeg skal måske bare ha talt mig selv ned

Jeg var nok også mest på udkig efter erfaringer omkring om det kunne lade sig gøre i praksis, eller det var "dømt til at gå galt"

I den BH hvor min søn går kan man aflevere når man vil undtagen midt i maden og dermed godt vælge at aflevere efter mad, det tror jeg jeg ville gøre hvis det var mig der først skulle møde kl 14.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2014

tarkoflen

Anonym skriver:

Ja det prøver jeg også at glæde mig over.. Men så får jeg bare dårlig samvittighed over at far skal stå alene med dem midt i alt ræset..

Pyt!.. Dit svar var nu meget brugbart alligevel!

Tror du l havde tænkt over det, hvis det havde været omvendt? Altså dig der stod alene? Jeg kender mange familier hvor farmand først kommer hjem kl 18, og det er hver uge og altid, men det er som om ingen rigtig tænker over det og så er det heldigvis ikke hver uge for dig de andre uger har du masser af tid til ungerne og til at stå for dem, når ulvetimen raser og så kan man komme langt med forberedelse, så du evt står for at have gjort maden klar inden du tager på arbejde, så det er lidt nemmere for farmand, hvis du har dårlig samvittighed overfor ham

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Jeg tænker at hvis jeg først skulle møde kl 14. så ville jeg holde ungerne hjemme engang imellem og hygge med dem indtil 12 tiden og spise frokost sammen og så afl. Så er de ikke så mange timer i inst. og far kan hente når han har fri?

Jeg starter selv nyt job her på mandag som aftenvagt. Og jeg har tænkt mig at afl. ungerne senere. Der hvor det er muligt vil jeg lade dem holde fri og så overtager far når han kommer hjem. Jeg skal møde 15.00 og hvis kæresten har tidligt fri er det intet problem. De dage han har sent fri vil jeg nok vælge (i de fleste tilfælde) at afl. dem senere. Hvis ikke de skal ud af huset så lade dem spise frokost hjemme og så komme over og lege nogle timer om eftermiddagen. (engang imellem skader det ikke at de kommer så meget senere i inst.) Jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå. 

Min kærste kommer jo til at skulle være alene med ungern 14 dage om måneden. Da jeg møder 15-23. Så er det ham der laver mad (som altid), hygger, putter osv. Det skal nok gå for han er jo en god far med styr på tingene. Og ungerne har godt af alenetid med ham. 

Anmeld

28. februar 2014

MorDk

Ps: Jeg synes faktisk det er nogle rigtig fede arb.tider du har. Jeg har arb 37 timer/ugentligt mødt fra 8-15.30. Afl. ungerne kl.07.00 og så dem først igen kl.16.20 når jeg kom hjem! Den yngste bliver lagt 18.15 og den ældste kl.19.00. Så det er ikke meget tid jeg har haft med dem. Så hvis jeg skal være helt ærlig... så skal du ikke være ked og bekymre dig så meget. Med lidt planlægning kan du få rigtig meget kvalitetstid sammen med dine unger med de arb.tider.

Anmeld

28. februar 2014

klmf

Mit bedste råd: Slå koldt vand i blodet!

Tror mange har det sådan før opstart efter barsel, også dem der har mere 'regulære' arbejdstider eller hvad skal man sige. Jeg arbejder fuld tid i skiftende vagter, dvs. dag, aften og nat og jeg tænkte også, at jeg aldrig kommer til at se ungerne igen Men så har vi de lange morgener, når jeg skal i aftenvagt, de gode eftermiddage og aftener når jeg har dagvagt eller nattevagt - og sidst, men absolut ikke mindst: HVERDAGSFRIDAGE Ved ikke noget bedre end at tulle rundt med begge unger en helt almindelig onsdag, hvor alle andre er ude i det pulserende hverdagsliv. For mig opvejer fordelene til fulde ulemperne. Ja, vi skal arbejde for at få det til at løbe rundt. Er det perfekt, nej. Men det kan godt fungere, for det skal det!

Ungerne overlever, farmand overlever og du overlever. Tro på det!

Jeg ville i hvert fald vente en måneds tid med at snakke med din leder, ville være bange for at sætte en masse i gang 'i panik' mere end reelt behov.

Håber du får en god opstart på job, velkommen tilbage i jobverdenen

Anmeld

28. februar 2014

klmf

Og nå ja, som den gode husmor jeg er, så har jeg som regel lavet mad tiil dem om formiddagen, når jeg skal i aftenvagt, så slipper den bedre halvdel med at varme op og rydde af. Eddermame luksus, he he

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Uh jeg husker tiden op til slutningen af barsel hver gang, var så ked af det, og tænkte: nu ser jeg aldrig mine børn. Men efter få uger var det hverdag og jeg havde helt glemt hvordan det ellers kunne være.

Jeg kan godt se det er nogen lange dage hverken uge, men hvis du ikke har meget transport kan du nå hjem og være med til putningen. Og du kan hente tidligt hele den anden uge og få rigtig meget skøn tid sammen med dem.

Kan det fungere, ja for det skal det  Og farmand vokser med opgaven, jeg har også perioder hvor jeg har utrolig mange lange dage (og møder endda så stadig tidligt) og min mand nyder faktisk tiden alene med ungerne - de bliver nemmere når man kun er en voksen gør de også med mig om morgenen. 

Kæmpe kram, for husker de søvnløse nætter og tårerne der presser på, men husk ofte er det kun halvt så slemt som man regner med

Ja jeg synes jeg har det forfærdeligt, og kan slet ikk se hvorfor jeg ikk bare kan være hjemmegående Men det holder jo ikke.. ihvertfald ikke når man er afhængig af en indkomst.. Og jeg trænger jo også til at blive stimuleret!.. Så alt i alt er det en GOD TING at skulle i gang igen, men ja.. det er nok tanken..

Jeg har en halv times transport, så hvis jeg er heldig kan jeg lige nå at sige godnat, men ikke altid..

"Det ska nok gå..Det ska nok gå...Det ska nok gå!"

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

du kan jo høre dem omkring det ...

men jeg syntes også det var hårdt i starten når jeg skulle være væk, men det var jo den eneste mulighed for elevplads og komme ud af kontanthjælpen på.

og mine arbejdsdage ligger 8-17 næsten hver dag og der ser jeg ham kun 2½ time og nogle dage 8-20 og ja der ser jeg ham kun 1 time ca.

jeg savner ham mega meget men ja heller alt det ind ingen arbejde

Jeg tror jeg slår koldt vand i blodet og ser hvordan den første måned går..
Når jeg har friweekend har jeg også fri fra torsdag kl. 12 til mandag kl. 14, så der har jeg jo MASSER af dejlig tid..

Tror måske jeg går og tænker oppe i mit hoved at alle andre familier har mere tid med deres børn end vi har, og derfor var det virkelig rart at høre at vi ikke er de eneste med lange dage...

Kommer helt klart også til at savne dem meget, men jeg takker ikke nej til et job for at gå hjemme på dagpenge,.. Det er ikk en mulighed i min verden..

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

I den BH hvor min søn går kan man aflevere når man vil undtagen midt i maden og dermed godt vælge at aflevere efter mad, det tror jeg jeg ville gøre hvis det var mig der først skulle møde kl 14.

Det kunne jeg også godt finde på med min ældste når hun starter i BH.. Men pt går de begge i dagpleje, og synes også det er synd for dem at de kun kommer for at sove og slet ikk får leget med de andre børn...

Anmeld

28. februar 2014

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Tror du l havde tænkt over det, hvis det havde været omvendt? Altså dig der stod alene? Jeg kender mange familier hvor farmand først kommer hjem kl 18, og det er hver uge og altid, men det er som om ingen rigtig tænker over det og så er det heldigvis ikke hver uge for dig de andre uger har du masser af tid til ungerne og til at stå for dem, når ulvetimen raser og så kan man komme langt med forberedelse, så du evt står for at have gjort maden klar inden du tager på arbejde, så det er lidt nemmere for farmand, hvis du har dårlig samvittighed overfor ham

På ingen måde.. Men det er ikke så meget fordi jeg er bange for at overlade dem til faren.. Vi har altid været meget fælles om børnene.. Tror det er så hårdt fordi jeg tænker at det bliver en kæmpe omvæltning for børnene.. ikke mindst den ældste, fordi jeg ALTID har været der mest mens far har arbejdet...

Nej jeg glæder mig også meget over det kun er hveranden

Ja det var egentlig også det jeg havde tænkt jeg ville.. Min dejlige mand er skam fuldt ud i stand til at lave mad selv om han har børnene, men så er der lidt plus på samvittighedskontoen her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.