Dine oplevelser med igangsættelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.165 visninger
13 svar
0 synes godt om
27. februar 2014

Anonymo

Den har sikkert været her før, men spørger lige igen

Jeg er i dag 41+0 og der sker ikke en dyt så vi går her hjemme og forbereder os lidt til igangsættelse på et tidspunkt, så derfor ville jeg lige høre om jeres oplevelser med igangsættelse - gode som dårlige

Jeg høre forresten til Nykøbing F. Sygehus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2014

liten-mamma

Norit skriver:

Den har sikkert været her før, men spørger lige igen

Jeg er i dag 41+0 og der sker ikke en dyt så vi går her hjemme og forbereder os lidt til igangsættelse på et tidspunkt, så derfor ville jeg lige høre om jeres oplevelser med igangsættelse - gode som dårlige

Jeg høre forresten til Nykøbing F. Sygehus

Nu får du lige mit forløb Blev sat igang 38+3, fordi min datter var så lille og ikke havde det godt i maven.

Jeg mødte op på hospitalet d. 15/01-13 kl. 08. Omkring kl. 09 slugte jeg første pille og skulle komme igen kl. 13.

Kl. 13 kom jeg tilbage. Blev tjekket, 2-3 cm åben og 1 cm livmoderhals tilbage. Fik derefter taget vandet og kom ind på en fødestue. 

Jeg fik kørt ctg og måtte ikke rejse mig fra sengen.

Omkring kl. 17 fik jeg veer. Massere veer, omkring 60 veer på en time. Omkring kl. 20 fik jeg prinsesse stikket, men det virkede kun i den ene side. Jeg havde vestorm indtil kl. 21, hvor jeg fik pressetræng. Jeg turde ikke presse til at starte med, men omkring 21.30 begyndte jeg at presse aktivt og kl. 21.58 var hun ude

Det lyder sikkert ganske fint, men det var en slem fødsel! 

Jeg havde ve storm i 4 timer, hvor jeg ikke fik slappet af på noget tidspunkt, pga der var omkring 60 på en time. Jeg var så udmattet til sidst!

Anmeld

27. februar 2014

emsaroto

Jeg blev sat i gang med min anden fødsel, og jeg er tilfreds med resultatet, havde en meget bedre fødsel end sidste gang. 

Jeg fik 1 stk piller om morgenen, og en stik pille om eftermiddagen, og en gang efter aftens maden tog veerne til, fødte om natten.  

Hurtig godt forløb, jeg var tilfreds  

Anmeld

27. februar 2014

Anonymo

liten-mamma skriver:

Nu får du lige mit forløb Blev sat igang 38+3, fordi min datter var så lille og ikke havde det godt i maven.

Jeg mødte op på hospitalet d. 15/01-13 kl. 08. Omkring kl. 09 slugte jeg første pille og skulle komme igen kl. 13.

Kl. 13 kom jeg tilbage. Blev tjekket, 2-3 cm åben og 1 cm livmoderhals tilbage. Fik derefter taget vandet og kom ind på en fødestue. 

Jeg fik kørt ctg og måtte ikke rejse mig fra sengen.

Omkring kl. 17 fik jeg veer. Massere veer, omkring 60 veer på en time. Omkring kl. 20 fik jeg prinsesse stikket, men det virkede kun i den ene side. Jeg havde vestorm indtil kl. 21, hvor jeg fik pressetræng. Jeg turde ikke presse til at starte med, men omkring 21.30 begyndte jeg at presse aktivt og kl. 21.58 var hun ude

Det lyder sikkert ganske fint, men det var en slem fødsel! 

Jeg havde ve storm i 4 timer, hvor jeg ikke fik slappet af på noget tidspunkt, pga der var omkring 60 på en time. Jeg var så udmattet til sidst!

Håber det kommer til at gå stærkt hvis jeg skal sættes i gang, jeg er så træt i maven af veerne at jeg har svært med at bruge mavemusklerne

Anmeld

27. februar 2014

Anonymo

emsaroto skriver:

Jeg blev sat i gang med min anden fødsel, og jeg er tilfreds med resultatet, havde en meget bedre fødsel end sidste gang. 

Jeg fik 1 stk piller om morgenen, og en stik pille om eftermiddagen, og en gang efter aftens maden tog veerne til, fødte om natten.  

Hurtig godt forløb, jeg var tilfreds  

Det lyder også fint! Man høre så mange skrækhistorier hehe

Anmeld

27. februar 2014

lineog4

Blev sat i gang 41+0 i min 4. Fødsel. Fik stikpille engang efter 7 om aftenen. Vågnede med veer omkring kl 2 om natten. 

Har i alle mine fødsler ikke haft regelmæssige veer, så de troede ikke det var rigtige veer, men bad mig alligevel komme ind. Var 2 fingre åben og 1 1/2 cm livmoderhals. Da jeg havde to hurtige fødsler i bagagen ville de ikke sende mig hjem, men de sagde jeg skulle forvente det gik i sig selv for det var ikke rigtige veer. Men men men jeg havde min søn i armene før kl 6 om morgenen 

Anmeld

27. februar 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Blev sat igang 41+6

fik en pille om aften. kl 18.00, hun synes ikke der var behov for to piller, da jeg var ret klar og blød. (tror det var det hun sagde &nbsp

kl 01.00 begyndte der at komme veer, kl 03.00 ringede jeg til fødegangen fordi jeg var usikker på veerne.

kl 07.00 kom min mor (hun skulle nemlig være med til fødslen sammen med manden og jeg)

kl 8.00 kom vi på fødegangen og de tog mig ind med det samme

kl 16.28 fødte jeg min søn, fuldstændig ukompliceret fødsel med en dejlig dreng på 4500g og 56cm født præcis 14 dage over tid 

Fødselsberetning:  Her

Anmeld

27. februar 2014

liten-mamma

Håber det kommer til at gå stærkt hvis jeg skal sættes i gang, jeg er så træt i maven af veerne at jeg har svært med at bruge mavemusklerne

Håber jeg også at det gør for dig

Heldigvis gik det også forholdvis stærkt for mig, men det var også det eneste positive ved det fødsels forløb.

Anmeld

27. februar 2014

BigHope13

Blev sat igang 41+3 ved at få prikket hul på fostervandet kl 08 om morgenen, skulle afvente veer , men da de ikke kom af sig selv blev jeg tilkoblet vedrop kl 14.30 fik vestorm efter 2 timer ogkl 20.14(mener jeg) startede pressetrangen og 21.17 er Thor født
Efter fødslen havde jeg et træls forløb med blødningen og en livmoder der ikke ville trække sig sammen igen. Så alt i alt en ok fødsel men en anden gang tror jeg dog jeg vælger igangsættelse fra så længe det kan lade sig gøre.

Anmeld

28. februar 2014

SjeBets

jeg blev sat i gang med mit første barn og frabad mig det med nr 3 pga første gang.

Det var en meget ubehagelig oplevelse, med overstimulering, vestorm, jeg udvidet mig alt alt for hurtigt fra 2 til 9 på 3 veer, altså knap 9-10 min. Og har i dag en hjerneskadet datter,om det er pga igangsættelsen ved vi ikke, de kan ikke give mig en grund, så jeg frabad mig det her med nr 3, da de tilbød mig det da var jeg 41+3 jeg skulle ikke risikere det igen så jeg endte med at gå 12 dage over med nr 3, gik 17 dage over med den første. Og jeg er kommet frem til jeg hellere vil gå over end igangsættes nogen sinde igen

Det var stikpiller jeg blev sat i gang med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.