Legestue og sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Nej det er helt uacceptabelt at udsætte andres børn for smitte, det er bare så dårlig stil..

Der er så lige MØB der jo ikke altid er noget der smitter, det kan man ikke se udefra..

jeg er også ret emsig med det, fordi vi har været rigtig meget ramt af sygdom..

tog mig selv i at bilve irriteret i går da jeg var ude at handle.. der sat et stort barn i en vogn, og så MEGET syg ud, og da hun hostede var der ikke tvivl - falsk strubehoste.. og tænkte "ja det er fint, så kan vi andre også blive syge" men tænkte strakt, at jeg jo godt ved hvordan det er når man er alene, så er man bare nød til det... men man er ikke NØD til at tage i legestue..

Det synes jeg også det er og kan mærke at det gør at jeg trækker mig rigtig meget fra de andre og går og bliver sådan lidt små bitter

Jeg er selv alene i hverdagene og ved godt man nogen gange er nød til at tage afsted ud og handle osv selvom ens barn er sygt, men det er da helst noget jeg undgår.

Jeg ved bare ikke rigtig hvordan jeg skal gribe problemstillingen af når jeg bringer det på banen, eller hvordan man skriver det på en pæn måde i reglsættet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Clisolka

Anonym skriver:

Kære hjemmegående mødre og fædre

Jeg vælger at være anonym i tilfælde af at nogen fra min legestue er her på sitet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres holdning til at tage syge børn med i legestue.

Her taler jeg ikke om at barnet hoster eller evt har lidt snot næse, men feber, halsbetændelse, MØB etc i den katagorier, altså ting
som smitter.

Bliver I hjemme eller tager i afsted alligevel?

Jeg spørger fordi der i vores legestue er flere der møder op med syge børn eller hvor fx au pairen kommer med feber.
Eller andre sygdomme som man hvis man fx havde barnet i institution ikke måtte aflevere.

Jeg synes det er så frusterende at mit barn bliver syg næsten hver gang vi har været i legestue.

Hvordan ville I gribe det an? Ville i bare acceptere det eller?

Knus en træt mor.

Nu er jeg ikke hjemmegående, men jeg ville aldrig slæbe mine med, hvis de var ramt af sygdom og var sløje

Når jeg selv er syg bliver jeg jo også hjemme

Anmeld

22. februar 2014

LinLin

ano14316 skriver:

Nej det er helt uacceptabelt at udsætte andres børn for smitte, det er bare så dårlig stil..

Der er så lige MØB der jo ikke altid er noget der smitter, det kan man ikke se udefra..

jeg er også ret emsig med det, fordi vi har været rigtig meget ramt af sygdom..

tog mig selv i at bilve irriteret i går da jeg var ude at handle.. der sat et stort barn i en vogn, og så MEGET syg ud, og da hun hostede var der ikke tvivl - falsk strubehoste.. og tænkte "ja det er fint, så kan vi andre også blive syge" men tænkte strakt, at jeg jo godt ved hvordan det er når man er alene, så er man bare nød til det... men man er ikke NØD til at tage i legestue..

Lige præcist med falsk strubehoste er frisk luft jo bedst! smitter det i øvrigt? Det kan jo bare forkølelse som hos et lille barn kan lukke så meget til at det kan være svært at trække vejret ordentligt...

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Nu er jeg ikke hjemmegående, men jeg ville aldrig slæbe mine med, hvis de var ramt af sygdom og var sløje

Når jeg selv er syg bliver jeg jo også hjemme

Det er også min holdning.

Hvordan ville du sige det på en pæn måde?

Anmeld

22. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det er også min holdning.

Hvordan ville du sige det på en pæn måde?

Jeg ville snakke med dem der har legestuen, uden alle de andre. Om hvordan det er med sygdom, fordi du ikke har det godt med at dit barn blive smittet så tit.
Jeg ville aldrig gå i legestue med et barn der burde være derhjemme og blive plejet.
Og der må da være nogle regler omkring hvornår man må komme, hvis man udsætter andre for smitte.

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Jeg ville snakke med dem der har legestuen, uden alle de andre. Om hvordan det er med sygdom, fordi du ikke har det godt med at dit barn blive smittet så tit.
Jeg ville aldrig gå i legestue med et barn der burde være derhjemme og blive plejet.
Og der må da være nogle regler omkring hvornår man må komme, hvis man udsætter andre for smitte.

Legestuen er privat og jeg har talt med hende, nu skal vi bare finde en ordentlig måde at få det sagt på.
Vi har aldrig som sådan før haft brug for regler, men situationen hR ændret sig og nu er behovet der, men ved ikke hvordan man griber det an.

Anmeld

22. februar 2014

TNBC

Anonym skriver:

Legestuen er privat og jeg har talt med hende, nu skal vi bare finde en ordentlig måde at få det sagt på.
Vi har aldrig som sådan før haft brug for regler, men situationen hR ændret sig og nu er behovet der, men ved ikke hvordan man griber det an.

Lav en seddel, en til de kan få med hjem og en anden til at hænge op. (så nye også kender reglerne)

at I har oplevet at der er nogle ting som I gerne vil ændre på tingene, at sætte regler ind.

Det er jo et sted de kommer, så de er jo nød til at følge reglerne der er for stedet.

Anmeld

22. februar 2014

bøllen

Anonym skriver:

Jeg er helt enig og det er også min holdning, som jeg aldrig har lagt skjul på.

Jeg har sagt flere gange jeg gerne vil have at vi melder klart ud omkring det, men det bliver bare ikke rigtig til noget

Er der ikke en som står for legestuen ? Hvor det er muligt at snakke med vedkommen . Spørg om der er klare regler omkring sygdom - hvis ikke om der er mulighed for at lave det .

måske det var en ide og lave en seddel med klare regler og dele ud ??

hvad siger de andre ? Til syge børn i legestuen

Anmeld

22. februar 2014

san

Anonym skriver:

Kære hjemmegående mødre og fædre

Jeg vælger at være anonym i tilfælde af at nogen fra min legestue er her på sitet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres holdning til at tage syge børn med i legestue.

Her taler jeg ikke om at barnet hoster eller evt har lidt snot næse, men feber, halsbetændelse, MØB etc i den katagorier, altså ting
som smitter.

Bliver I hjemme eller tager i afsted alligevel?

Jeg spørger fordi der i vores legestue er flere der møder op med syge børn eller hvor fx au pairen kommer med feber.
Eller andre sygdomme som man hvis man fx havde barnet i institution ikke måtte aflevere.

Jeg synes det er så frusterende at mit barn bliver syg næsten hver gang vi har været i legestue.

Hvordan ville I gribe det an? Ville i bare acceptere det eller?

Knus en træt mor.

burde man ikke blive hjemme med sit barn, hvis det er syg

Jeg ville blive hjemme, fordi jeg ikke ville smitte andre, og tænker mit barn har brug for ro og fred...

Anmeld

22. februar 2014

TNBC

san skriver:

burde man ikke blive hjemme med sit barn, hvis det er syg

Jeg ville blive hjemme, fordi jeg ikke ville smitte andre, og tænker mit barn har brug for ro og fred...

Jo men der er åbenbart nogen der ikke tænker sig om. Men det er heller ikke kun mødre, der er også barnepiger og aupair...

Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man tager et sygt barn med ud, når det ikke nødvendigt??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.