Legestue og sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.339 visninger
32 svar
13 synes godt om
22. februar 2014

Anonym trådstarter

Kære hjemmegående mødre og fædre

Jeg vælger at være anonym i tilfælde af at nogen fra min legestue er her på sitet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres holdning til at tage syge børn med i legestue.

Her taler jeg ikke om at barnet hoster eller evt har lidt snot næse, men feber, halsbetændelse, MØB etc i den katagorier, altså ting
som smitter.

Bliver I hjemme eller tager i afsted alligevel?

Jeg spørger fordi der i vores legestue er flere der møder op med syge børn eller hvor fx au pairen kommer med feber.
Eller andre sygdomme som man hvis man fx havde barnet i institution ikke måtte aflevere.

Jeg synes det er så frusterende at mit barn bliver syg næsten hver gang vi har været i legestue.

Hvordan ville I gribe det an? Ville i bare acceptere det eller?

Knus en træt mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg vælger at være anonym i tilfælde af at nogen fra min legestue er her på sitet.

Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres holdning til at tage syge børn med i legestue.

Her taler jeg ikke om at barnet hoster eller evt har lidt snot næse, men feber, halsbetændelse, MØB etc i den katagorier, altså ting
som smitter.

Jeg spørger fordi der i vores legestue er flere der møder op med syge børn eller hvor fx au pairen kommer med feber.
Eller andre sygdomme som man hvis man fx havde barnet i institution ikke måtte aflevere.

Jeg synes det er så frusterende at mit barn bliver syg næsten hver gang vi har været i legestue.

Knus en træt mor.

Jeg synes det er uacceptabelt! Barnet er jo sygt, og så skal det blive hjemme og blive rask... Jeg er ikke selv hjemmegående, og selvom jeg var, ville jeg have samme mening... Hjemmegående har endda endnu bedre mulighed for, at holde barnet hjemme når det er sløjt! Jeg ville sgu nok brokke mig over det....

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Sitrani skriver:

Jeg synes det er uacceptabelt! Barnet er jo sygt, og så skal det blive hjemme og blive rask... Jeg er ikke selv hjemmegående, og selvom jeg var, ville jeg have samme mening... Hjemmegående har endda endnu bedre mulighed for, at holde barnet hjemme når det er sløjt! Jeg ville sgu nok brokke mig over det....

Jeg synes jo også det er dybt uacceptabelt og føler mig efterhånden en kende bitter.
Jeg har luftet min holdning mange gange, men det er som om det ikke rigtig trænger ind

Jeg er selv enormt konfliktsky og synes det er svært at stå der og være bussemand, men helt ærligt, så ser jeg det ikke som barnets behov, men derimod moren der gerne vil ud over lidt social.

Anmeld

22. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu ved jeg ikke helt hvordan det foregår med en legestue. Men jeg tænker, at der må være nogen som er ansvarlig. Som giver besked om hvornår det er og hvor det er. Kunne du ikke snakke med dem om, at de må sætte nogen regler op omkring syge børn.

Det er helt uacceptabelt, at de kommer med syge børn. Hvis det havde været en dp/vs, så måtte de blive hjemme.

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Nu ved jeg ikke helt hvordan det foregår med en legestue. Men jeg tænker, at der må være nogen som er ansvarlig. Som giver besked om hvornår det er og hvor det er. Kunne du ikke snakke med dem om, at de må sætte nogen regler op omkring syge børn.

Det er helt uacceptabelt, at de kommer med syge børn. Hvis det havde været en dp/vs, så måtte de blive hjemme.

Vires legestue er lidt speciel i den sammenhæng
Jeg har længe efterlyst at vi melder klart ud angående sygdom og så videre, men det er som om at det er et lidt ømtåleligt emne som ingen rigtig tør tage hul på.

Så nu har vi talt om at bringe det op i selve legestuen, men jeg ved ikke lige hvordan man skal gøre det?

Anmeld

22. februar 2014

bøllen

Nu har jeg har aldrig gået i legestue . Og kender dermed ikke reglerne men syge børn hører til hjemme . Forstår slet ikke man vil byde sit barn, at blive slæbt med . Når vi er syge er vi hjemme til vi er friske inkl en rask dag for lige at komme til hægterne . 

Måske det er et emne I skal tage op evt lave klare regler for hvornår man er for syg til at komme . 

Anmeld

22. februar 2014

Elbæk

Anonym skriver:

som smitter.

Knus en træt mor.

Jeg er selv hjemmegående, og ville godt nok blive virkelig træt af at have et sygt barn hver eneste gang jeg havde været i legestue. 

Utroligt at forældrene ikke tænker på konsekvenserne for de andre forældre og børn ved at bringe et sygt barn i legestue. Og barnet har jo også bedst ved at blive hjemme og blive plejet.

Jeg synes du skal gå til den der har legestuen, og snakke med dem omkring fremhævning af reglerne eller få sat på at syge børn ikke må medbringes i legestuen.

Ellers tag det op næste gang du er til legestue når alle er der, og kom til enighed om at syge børn ikke skal i legestue.

Anmeld

22. februar 2014

ano14316

Anonym skriver:

som smitter.

Knus en træt mor.

Nej det er helt uacceptabelt at udsætte andres børn for smitte, det er bare så dårlig stil..

Der er så lige MØB der jo ikke altid er noget der smitter, det kan man ikke se udefra..

jeg er også ret emsig med det, fordi vi har været rigtig meget ramt af sygdom..

tog mig selv i at bilve irriteret i går da jeg var ude at handle.. der sat et stort barn i en vogn, og så MEGET syg ud, og da hun hostede var der ikke tvivl - falsk strubehoste.. og tænkte "ja det er fint, så kan vi andre også blive syge" men tænkte strakt, at jeg jo godt ved hvordan det er når man er alene, så er man bare nød til det... men man er ikke NØD til at tage i legestue..

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

bøllen skriver:

Nu har jeg har aldrig gået i legestue . Og kender dermed ikke reglerne men syge børn hører til hjemme . Forstår slet ikke man vil byde sit barn, at blive slæbt med . Når vi er syge er vi hjemme til vi er friske inkl en rask dag for lige at komme til hægterne . 

Måske det er et emne I skal tage op evt lave klare regler for hvornår man er for syg til at komme . 

Jeg er helt enig og det er også min holdning, som jeg aldrig har lagt skjul på.

Jeg har sagt flere gange jeg gerne vil have at vi melder klart ud omkring det, men det bliver bare ikke rigtig til noget

Anmeld

22. februar 2014

Anonym trådstarter

Elbæk skriver:

Jeg er selv hjemmegående, og ville godt nok blive virkelig træt af at have et sygt barn hver eneste gang jeg havde været i legestue. 

Utroligt at forældrene ikke tænker på konsekvenserne for de andre forældre og børn ved at bringe et sygt barn i legestue. Og barnet har jo også bedst ved at blive hjemme og blive plejet.

Jeg synes du skal gå til den der har legestuen, og snakke med dem omkring fremhævning af reglerne eller få sat på at syge børn ikke må medbringes i legestuen.

Ellers tag det op næste gang du er til legestue når alle er der, og kom til enighed om at syge børn ikke skal i legestue.

Jeg er helt enig og kunne aldrig selv drømme om at tage mit barn med hvis det var sløjt.

Nu er der rigtig mange i vores legestue som har mere end et barn med,m, så nogen gange tror jeg det er derfor, men det gør det stadig ikke okay i mine øjne.

Jeg mangler bare den rette måde at gribe emnet an på, da jeg som før skrevet er meget konfliktsky og ikke særlig god til at tale til en større gruppe mennesker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.