Anonym skriver:
Kære hjemmegående mødre og fædre
Jeg vælger at være anonym i tilfælde af at nogen fra min legestue er her på sitet.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeres holdning til at tage syge børn med i legestue.
Her taler jeg ikke om at barnet hoster eller evt har lidt snot næse, men feber, halsbetændelse, MØB etc i den katagorier, altså ting
som smitter.
Bliver I hjemme eller tager i afsted alligevel?
Jeg spørger fordi der i vores legestue er flere der møder op med syge børn eller hvor fx au pairen kommer med feber.
Eller andre sygdomme som man hvis man fx havde barnet i institution ikke måtte aflevere.
Jeg synes det er så frusterende at mit barn bliver syg næsten hver gang vi har været i legestue.
Hvordan ville I gribe det an? Ville i bare acceptere det eller?
Knus en træt mor.
Nej det er helt uacceptabelt at udsætte andres børn for smitte, det er bare så dårlig stil..
Der er så lige MØB der jo ikke altid er noget der smitter, det kan man ikke se udefra..
jeg er også ret emsig med det, fordi vi har været rigtig meget ramt af sygdom..
tog mig selv i at bilve irriteret i går da jeg var ude at handle.. der sat et stort barn i en vogn, og så MEGET syg ud, og da hun hostede var der ikke tvivl - falsk strubehoste.. og tænkte "ja det er fint, så kan vi andre også blive syge" men tænkte strakt, at jeg jo godt ved hvordan det er når man er alene, så er man bare nød til det... men man er ikke NØD til at tage i legestue..
Anmeld