Når livet giver mig en lussing...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

Trekløver(:

grinny skriver:

.. Gør det forfærdeligt ondt 

Jeg kan have nogle rigtig gode dage, men igår og idag har det bare været lorte dage, og hver evig eneste gang jeg får en dårlig dag bliver jeg sat 10 skridt tilbage og skal igen igen kæmpe mig tilbage 

Lige nu har jeg bare lyst til at skrige op til himlen hvorfor det skulle være os, hvorfor vores Isaac  

Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg bare kan leve mit liv, jeg føler jeg burde bruge hvert sekund på at græde og tænke på ham, men jeg ved jo godt at det ikke sådan det hænger sammen men for fanden da, min lille søn havde ikke sin mor da han levede sine sidste sekunder, hvorfor kunne jeg ikke passe bedre på ham 

Til tider føler jeg mig som verdens værste mor, selvom jeg godt ved jeg intet kunne gøre, men hvis nu bare jeg havde mærket noget dagen før så jeg kunne få sat fødslen igang, ville han så havde levet nu? Hvis, hvis og hvis.. Jeg får aldrig svar!

Tror bare at det er fordi det snart er den 25, det kom lige pludselig tæt på. Alt det jeg et eller andet sted ikke har ville acceptere og tro på, det bliver rigtigt når jeg skal sidde og høre hvorfor det skete.

Jeg fatter stadig ikke hvorfor det skulle ske for os, hvorfor sådan noget overhovedet kan ske.

Man tror de er så trygge inde i maven, men de er lige så sårbare derinde som herude!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Anmeld

21. februar 2014

Tulipan

grinny skriver:

.. Gør det forfærdeligt ondt 

Jeg kan have nogle rigtig gode dage, men igår og idag har det bare været lorte dage, og hver evig eneste gang jeg får en dårlig dag bliver jeg sat 10 skridt tilbage og skal igen igen kæmpe mig tilbage 

Lige nu har jeg bare lyst til at skrige op til himlen hvorfor det skulle være os, hvorfor vores Isaac  

Jeg har så dårlig samvittighed over at jeg bare kan leve mit liv, jeg føler jeg burde bruge hvert sekund på at græde og tænke på ham, men jeg ved jo godt at det ikke sådan det hænger sammen men for fanden da, min lille søn havde ikke sin mor da han levede sine sidste sekunder, hvorfor kunne jeg ikke passe bedre på ham 

Til tider føler jeg mig som verdens værste mor, selvom jeg godt ved jeg intet kunne gøre, men hvis nu bare jeg havde mærket noget dagen før så jeg kunne få sat fødslen igang, ville han så havde levet nu? Hvis, hvis og hvis.. Jeg får aldrig svar!

Tror bare at det er fordi det snart er den 25, det kom lige pludselig tæt på. Alt det jeg et eller andet sted ikke har ville acceptere og tro på, det bliver rigtigt når jeg skal sidde og høre hvorfor det skete.

Jeg fatter stadig ikke hvorfor det skulle ske for os, hvorfor sådan noget overhovedet kan ske.

Man tror de er så trygge inde i maven, men de er lige så sårbare derinde som herude!  

Har virkelig ondt af dig!

Er sikker på du absolut intet kunne have gjort, og at du var den bedste mor for ham, du kunne!

Anmeld

21. februar 2014

grinny

Diana2013 skriver:

Jeg tænke sådan på dig, har ingen ord på hvor færdigeligt det måtte være. Jeg tror du vil have godt af at tage en blæsende dag på stranden og skrige og råbe alt det du vil. Mange tanker her fra

Ja kunne godt bruge en rigtig lyn, torden, regn og blæst dag til bare at få alle de sorte tanker væk

Anmeld

21. februar 2014

grinny

Carina:-) skriver:

Hvornår er det I skal til samtale på sygehuset?

Og så vil jeg sige at din søn var lige under dit hjerte da han døde.

Når det ikke kunne være i dine arme,tror jeg det var det bedste sted at være 

Vi skal til samtale d. 25.

Håber på at det var det bedste sted for ham at være, men ville virkelig gerne kunne have haft ham i min arme i de sidste sekunder 

Anmeld

21. februar 2014

grinny

lineog4 skriver:

Kæmpe kram - det kan godt være du føler du går helt tilbage fra start igen, men det gør du ikke. Du kommer nemlig tilbage med en viden om vejen kan gåes (ja måske kravle eller krybes), du har været der fær og ved man kan leve, man kan trække vejret osv.

Man "glemmer" (heldigvis) hvordan man havde det i starten, men du har flyttet dig. Tiden og livet gør man flytter sig om man vil det eller ej. 

Men der kommer nye sorte huller, nogen hvor man ved hvorfor (mærkedagene, samtaler mm) og andre bare fordi de kommer. De kommer stadig 7 år efter jeg har mistet, men jeg har mere kontrol over dem nu, kan bede dem om lige at vente med at tage benene helt væk under mig, lade dem ulme lidt før jeg knækker. Men de overrasker mig stadig i deres styrke, i hvordan de kan sætte mig helt tilbage. I går talte vi faktisk om den aften Lia døde, og for os begge når vi taler om det så er vi tilbage med helt klare billeder og selv kroppen reagerer en smule, men forskellen nu kan jeg tale færdig og så tage en bog.... Hvor for 7 år siden kunne jeg ikke tale færdig og det ville ende i gråd/surhed eller i hvertfald en kæmpe tomhed.

Hvad tænker du om d. 25.? Hvordan vil du have hvis der ikke er et svar andet end: han døde bare (indvendig vuggedød)?

Ja vejen tilbage bliver heldigvis nemmere, det kan jeg allerede mærke idag, men jeg hader de sorte huller. Jeg hader hvordan følelser og tanker kan overtage kroppen så jeg slet ikke har styr på noget, men samtidig synes jeg også det er godt, for hver gang jeg lader kroppen styre selv ved jeg, at jeg får det meget bedre bagefter.

Jeg glæder mig til at komme til et sted hvor jeg bedre kan styre det, hvor jeg ikke græder hver gang kæresten får en tur, men hvor jeg 110 % kan være der for ham. Jeg ved det kommer og jeg må bare kæmpe mig mod det mål.

D. 25 er lidt skræmmende. Vi kan gå derfra fuldstændig uvidende, og vi kan gå derfra og vide præcis hvad der er sket. Synes der er +/- ved begge svar. Får vi af vide at det er vuggedød, jamen så er det jo egentlig bare dejligt at vide at det ikke er mig, os eller Isaac der har været noget galt med, men samtidig bliver vi bare mere fortvivlet over hvorfor det skulle ske for os.
På den anden side kan man sige at det er godt der bliver fundet noget for så bliver der holdt øje med det i næste graviditet, men så tror jeg bare at jeg vil være endnu mere bange for at det kan ske igen, for i mit hoved kan vuggedød ikke ramme de samme mennesker??

Åh ja, ligegyldigt hvad vi får af vide tror jeg bare at vi bliver forvirret

Anmeld

21. februar 2014

grinny

lineog4 skriver:

Kæmpe kram - det kan godt være du føler du går helt tilbage fra start igen, men det gør du ikke. Du kommer nemlig tilbage med en viden om vejen kan gåes (ja måske kravle eller krybes), du har været der fær og ved man kan leve, man kan trække vejret osv.

Man "glemmer" (heldigvis) hvordan man havde det i starten, men du har flyttet dig. Tiden og livet gør man flytter sig om man vil det eller ej. 

Men der kommer nye sorte huller, nogen hvor man ved hvorfor (mærkedagene, samtaler mm) og andre bare fordi de kommer. De kommer stadig 7 år efter jeg har mistet, men jeg har mere kontrol over dem nu, kan bede dem om lige at vente med at tage benene helt væk under mig, lade dem ulme lidt før jeg knækker. Men de overrasker mig stadig i deres styrke, i hvordan de kan sætte mig helt tilbage. I går talte vi faktisk om den aften Lia døde, og for os begge når vi taler om det så er vi tilbage med helt klare billeder og selv kroppen reagerer en smule, men forskellen nu kan jeg tale færdig og så tage en bog.... Hvor for 7 år siden kunne jeg ikke tale færdig og det ville ende i gråd/surhed eller i hvertfald en kæmpe tomhed.

Hvad tænker du om d. 25.? Hvordan vil du have hvis der ikke er et svar andet end: han døde bare (indvendig vuggedød)?

Ja vejen tilbage bliver heldigvis nemmere, det kan jeg allerede mærke idag, men jeg hader de sorte huller. Jeg hader hvordan følelser og tanker kan overtage kroppen så jeg slet ikke har styr på noget, men samtidig synes jeg også det er godt, for hver gang jeg lader kroppen styre selv ved jeg, at jeg får det meget bedre bagefter.

Jeg glæder mig til at komme til et sted hvor jeg bedre kan styre det, hvor jeg ikke græder hver gang kæresten får en tur, men hvor jeg 110 % kan være der for ham. Jeg ved det kommer og jeg må bare kæmpe mig mod det mål.

D. 25 er lidt skræmmende. Vi kan gå derfra fuldstændig uvidende, og vi kan gå derfra og vide præcis hvad der er sket. Synes der er +/- ved begge svar. Får vi af vide at det er vuggedød, jamen så er det jo egentlig bare dejligt at vide at det ikke er mig, os eller Isaac der har været noget galt med, men samtidig bliver vi bare mere fortvivlet over hvorfor det skulle ske for os.
På den anden side kan man sige at det er godt der bliver fundet noget for så bliver der holdt øje med det i næste graviditet, men så tror jeg bare at jeg vil være endnu mere bange for at det kan ske igen, for i mit hoved kan vuggedød ikke ramme de samme mennesker??

Anmeld

21. februar 2014

lineog4

grinny skriver:

Det er rigtigt efter der sorte hul svæver man ligesom - det er som vejen hen til det sorte hul er tung, hullet er dybt og så får man kravlet op og får frisk luft i næsen igen for en kort stund. 

Godt du allerede selv kan mærke det bliver nemmere. Jeg havde et stort ønske om at kunne kontrollere sorgen, gå ud og ind af den. Det at jeg havde et større barn gjorde nok jeg opnåede det rimeligt hurtigt, for skulle kunne parkere den når jeg hentede hende - kunne jo ikke så godt bryde sammen lige der. Dvs. Jeg kunne kontrollere det ydre af sorgen, men mit hoved kunne sagtens være i selvsving mens jeg talte om hvordan dagen var gået, var der nok skiftetøj i kurven osv.

Kan ikke huske hvornår jeg også kunne kontrollere tankerne (det meste af tiden for kan stadig få trukket tæppet væk), men det var før der var gået et år.

Tilgengæld var det ikke før der var gået et år at jeg hele tiden havde krøllen til trods for jeg har mistet. Jeg kunne nyde min datter til trods for jeg har mistet. Jeg kan glæde mig til en ferie til trods for jeg har mistet. Den med at leve til trods for, tog lang tid at slippe....

jeg ved ikke om jeg nogensinde er blevet i stand til at være 110% lige her - jo måske, men har altid været en drømmer og det er forværret med at miste Lia. Jeg kæmper stadig for at være og blive i nuet, for en del af mig er et andet sted, en del af mig er med hende, er mor for hende et andet sted end nu. Og i det andet sted er der en ro og en tilfredstillelse. 

Det samme er der med de sorte huller, de gør ondt, men paradoksalt nok er de også gode fordi i dem er jeg tæt på Lia, i sorgen er jeg tæt på hende, for hun er forbundet med smerte. Svært at forklare.

jeg ved ikke hvad der "nemmest" med svar, men ved en del synes det er svært med det uforklarlige netop fordi: hvorfor? Og hvordan sørger vi for det ikke sker igen? Men med et svar får angsten også pludselig et ansigt.... Jeg har jo kun prøvet svar, og selvom jeg jo ikke vidste det, så vidste jeg allerede den nat hun døde, at hun døde af en hjertefejl.  Så har aldrig tænkt hvad om der ikke var et svar. 

Tænker på dig d. 25. Og du skriver bare hvis du har brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.