jeg begriber ikke at hun kan sove så dårligt:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

Blirnokaldrigfru

Og min datter var altså 15-16 mdr inden hun stoppede med natflasken! Det generede ikke mig at hun fik den, så det endte med hun selv sagde fra til den, og de skal faktisk spise en hel del for at holde sig mætte hele natten.. Her får min datter aftensmad (kartofler og grønsager og en smule kød) kl 17.00, hun kan spise 2-3 alm str kartofler Og 2 gulerødder plus det løse, og så får hun en 1,5 portion havregrød kl 19.00 (1,5 dl gryn, 3 dl vand) og blir så puttet ca 19.30 og sover ca 20.30, Og så vågner hun kl 06.30 og er sulten..
Tænker så at en pige på 10 mdr, måske godt kan være rigtigt sulten om natten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

1990h

AnthonsMor skriver:

Fortsæt natamningen lidt endnu.. Hun mangler dig den tid hun er i DP, og søger derfor ekstra tryghed når hun ved du er der.. Også tag kampen med at stoppe den, når du er sikker på hun er faldet lidt til dernede!

Når du så stopper natamningen skal din kæreste tage hende HVER GANG hun vågner om natten, indtil din mælk er væk og du ikke lugter af det mere på samme måde som du gør nu, for så søger hun ikke efter det Det har mange jeg kender i hvert fald haft kæmpe succes med

Måske trænger hun også til at komme på eget værelse? Anthon sov røvhamrende skodelendigt!!!! Indtil jeg puttede ham ind på sit eget værelse.. Der gik selvfølgelig et par dage, men det har hjulpet.. Nu har han været syg 3 ud af de sidste 4 uger, og har boet i min seng faktisk, det har IKKE gjort noget godt for hverken min eller hans søvn, men han havde feber så jeg ville gerne kunne holde øje med ham..

ja jeg tror virkelig du har ret..hun søger i hvert fald ekstra om natten efter dp..så det nok bare en periode vi skal igennem.
måske sku jeg sige på hendes 1 års fødselsdag om 2 måneder så stopper vi natamningen..

tænker at det bliver ultra hårdt at rykke hende på eget værelse før natamning er stoppet tror du ikke? tænker at jeg så skal rende derind hele tiden..
men ja. det nok bare med at tage kampen op når det er..selv om det super hårdt..

godt at det hjalp på anthon..og ja. jeg kan også godt lide at hun er tæt på mig når hun er syg..

Anmeld

21. februar 2014

1990h

LuLy skriver:

Markus er snart 10 mdr og sover også elendigt - og har altid gjort det. Jeg troede det ville hjælpe at stoppe med natflasker. Men han vågner mellem 5 og 10 gange og skal have sutten. Det er til at blive sindssyg af.
Har ingen gode råd, ville bare lige sige at vi også døjer med samme problem - og at det ikke nødvendigvis hjælper at droppe natamningen.

tak. det rart at hører fra andre der står i det samme..

så ved man da at man nødvendigvis ikke gør noget forkert..det både godt og skidt med den sut kan man sige nogle gange

Anmeld

21. februar 2014

1990h

Mor til Ella skriver:

Har ingen gode råd.

Her stoppede det fra den ene dag til den anden da hun blev 17 mdr. Før det sov hun faktisk ikke om natten, skreg skreg og skreg.

Jeg fjernede flasken og om det var det der hjalp ved jeg ikke, men det er da lidt mærkeligt hvis det hænger sammen.

Har i prøvet at hun sover på eget værelse? Sover hun bedre i din seng sammen med dig?

det var også længe det stod på hos jer kan ,man sige..men godt det blevet bedre.

jeg tror de vågner for at få mad bevidst..og når man stopper har de ingen grund for at vågne..

hun sover bedre i min seng end hendes egen.. har ikke prøvet at rykke hende på eget værelse da tremmesengen først skal skilles ad og netop fordi jeg så stadig ammer så frygter jeg at skal rende derind hele tiden

Anmeld

21. februar 2014

1990h

JH12 skriver:

Det er bare sø dårligt når man ikke får flere sammenhængende timer om natten.. 

Jamen der var 3 piger på næsten samme alder (feb.marts.maj) og de  kæmpet alle om dagplejens opmærksomhed .. Samtidig havde hun meget travlt med at de skulle lærer tegn-til-tale, de skulle kunne ting, som skånet hende, fx kravle op i højstol, op i barnevogn, på puslebord mm. Hun ville ikke løfte i dem, og hun kunne ikke 'rumme' at have børnene hængende.. Og når de skulle sove, så SKU de sove, og ellers måtte de hyle indtil hendes "pause" var slut. Hvilket vi fandt ud af efter at vi flere gange var kommet tidligere end aftalt og set vores datter gennemblødt af tårer.. Derudover havde hun meget travlt med at bage boller, knækbrød og lave varm middagsmad.. Og de var nærmest aldrig hjemme om formiddagen, fordi børnene skulle ud og opleve verden.. 

Og alt dette resulteret jo i at vores datter krævet rigtig meget opmærksom når hun var hjemme, og nattesøvnen var elendig - virkelig.. 

Men det lyder da til at hun har det godt i dagplejen, og dejligt at dagpleje moren roser hende.. så måske hun bare skal falde til først? 

Min datter virket også meget sulten om natten og spiste gerne 4-5 gange.. Det var meget sjældent hun respekteret sutten.. Hun sov inde hos mig, dog i egen seng.. Men hun sov lidt bedre hvis hun sov i min seng. Men da hun blev et år, tænkte jeg at nu måtte det slutte med natamningen, og det var faktisk kun de 2 første nætter der var lidt hårde.. For hvis hun bare måtte ligge hos mig var det nok.. Så her var der ingen tvivl om at det var tryghed.. Men det er et forsøg værd? Bliver det ikke hurtigt bedre, er hun måske sulten.. 

Jeg håber virkelig at jeres snart vender, og at du kan få en ordentlig nattesøvn. Vil hun tage flaske ?

eej for fanden sikke noget at udsætte små børn for..jeg har virkelig været meget nervøs for om de græder i meget lang tid inden de falder i søvn... men dp mor siger hun kun lige brokker sig et par minutter..og sådan er det også her hjemme så håber og tror ikke hun vræler i evigheder deroppe.

hun skulle da ikke ha lov at være dp mor hende i havde

jaa jeg tænker om jeg skulle planlægge stop natamning fra hendes 1 års..der to måneder til..så burde hun måske være faldet til.

her sover ida bestemt også bedre i min seng.og acceptere sutten i min seng..men ikke i hendes egen

Anmeld

21. februar 2014

1990h

modesty skriver:

Som jeg også har skrevet i nogle af dine andre tråde - der er bare nogle børn der vågner ofte, og det mønster du beskriver, lyder ikke unormalt. Min søn vågnede hver 90. minut fra han blev puttet til han stod op, fra han var 4-10 mdr. Jeg stoppede natamningen, og ja, det blev bedre. Han vågnede kun hver 3. time derefter, og da han var knap halvandet begyndte han at sove igennem. Mit indtryk er at min søns mønster er rimelig normalt.

Og så slår det mig lige at din datters alder passer ret godt med separationsangst-fasen, og dét kombineret med DP-start kan sikkert være et hårdt pres på hende. Da min søn gennemgik separationsangst (fra 9-10 mdr.) sov han helt ad helvede til, vågnede i gråd, tog lang tid om at falde i søvn, og ville kun sove hos mig. Det var stort set det eneste symptom han havde på separationsangst, men det var uden tvivl dét. Jeg havde ham i min seng i en måned, og far sov på sofaen. Og så gik det over, fra den ene dag til den anden.

Fat mod. Måske det bliver bedre når du stopper natamningen og hun føler sig mere tryg hos sin DP.

ja nu du nævner det..så det da sikkert også den seperationsfase + dp start der gør det helt af helvedes til..så der da lys forude..må håbe det snart bliver bedre..

tænker jeg i hvert fald først stopper natamning ved hendes 1 års eller sådan noget..så har hun måske vendet sig mere til dp livet..

Anmeld

21. februar 2014

AnthonsMor

1990h skriver:

ja jeg tror virkelig du har ret..hun søger i hvert fald ekstra om natten efter dp..så det nok bare en periode vi skal igennem.
måske sku jeg sige på hendes 1 års fødselsdag om 2 måneder så stopper vi natamningen..

tænker at det bliver ultra hårdt at rykke hende på eget værelse før natamning er stoppet tror du ikke? tænker at jeg så skal rende derind hele tiden..
men ja. det nok bare med at tage kampen op når det er..selv om det super hårdt..

godt at det hjalp på anthon..og ja. jeg kan også godt lide at hun er tæt på mig når hun er syg..

Det kan også være hun falder helt til ro ved at komme på eget værelse - og så derfor selv dropper natamningerne.. Hvis I har et værelse klar til hende så prøv et par dage og se tiden an

Anmeld

21. februar 2014

1990h

AnthonsMor skriver:

Det kan også være hun falder helt til ro ved at komme på eget værelse - og så derfor selv dropper natamningerne.. Hvis I har et værelse klar til hende så prøv et par dage og se tiden an

ja det kan selvfølgelig være

Anmeld

22. februar 2014

mortilnoahogmelina

Hvor sover hun henne ? I sin egen seng på eget værelse eller jeres soveværelset men i egen seng ?
Jeg ville få tjekket om drænet skulle være faldet ud evt .

Anmeld

22. februar 2014

1990h

pernillekreutzberg@ofir.dk skriver:

Hvor sover hun henne ? I sin egen seng på eget værelse eller jeres soveværelset men i egen seng ?
Jeg ville få tjekket om drænet skulle være faldet ud evt .

ja ringer til ørelæge mandag og får tid til at få tjekket drænet..

hun sover i vores soveværelse delvist i egen og min seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.