jeg begriber ikke at hun kan sove så dårligt:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.287 visninger
31 svar
6 synes godt om
20. februar 2014

1990h

.

Ja, det kan snart ikke tælles på to hænder hvor mange søvn debatter jeg har skrevet på diverse sider for at få hjælp..
intet virker

Ida er snart 10 måneder og hun sover af helvedes til..hun er startet i dp for tre uger siden og siden er det blevet værre, men det var bestemt heller ikke godt inden da..

vi følger dagplejens rytmer og står op på samme tidspunkt hver gang 6.30 og hun bliver lagt ved en 19 tiden +-.. men så vågner hun efter en time allerede. og sådan bliver det ved..nogle gange men sjælent hjælper det med sutten..andre gange kan jeg slet ikke få hende til ro i sengen så hun må lige op og ha en krammer og nogle gange en tår vand. nogle gange er hun meget ked.

hun vågner også stadig om natten. nogle gange vil hun gerne ammes hvor hun også virker sulten da hun spiser hjemme. hun søger også de 3-4 andre gange hvor jeg så prøver med vand og sut.

har prøvet at stoppe natamning så det ikke er det hun vågner af. men så det røget i vasken af sygdom og tænder hvor det eskalere fuldstændig.

jeg aner snart ikke mine levende råd..hun har iøvrigt fået lagt dræn i oktober..

gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

1990h

1990h skriver:

.

Ja, det kan snart ikke tælles på to hænder hvor mange søvn debatter jeg har skrevet på diverse sider for at få hjælp..
intet virker

Ida er snart 10 måneder og hun sover af helvedes til..hun er startet i dp for tre uger siden og siden er det blevet værre, men det var bestemt heller ikke godt inden da..

vi følger dagplejens rytmer og står op på samme tidspunkt hver gang 6.30 og hun bliver lagt ved en 19 tiden +-.. men så vågner hun efter en time allerede. og sådan bliver det ved..nogle gange men sjælent hjælper det med sutten..andre gange kan jeg slet ikke få hende til ro i sengen så hun må lige op og ha en krammer og nogle gange en tår vand. nogle gange er hun meget ked.

hun vågner også stadig om natten. nogle gange vil hun gerne ammes hvor hun også virker sulten da hun spiser hjemme. hun søger også de 3-4 andre gange hvor jeg så prøver med vand og sut.

har prøvet at stoppe natamning så det ikke er det hun vågner af. men så det røget i vasken af sygdom og tænder hvor det eskalere fuldstændig.

jeg aner snart ikke mine levende råd..hun har iøvrigt fået lagt dræn i oktober..

spiser meget sku der stå..

Anmeld

20. februar 2014

Mamalou

Har I snakket med jeres sundhedsplejerske? Jeg tænker, at det vil være godt med professionelle øjne på, specielt når I har forsøgt alverdens ting.

Anmeld

20. februar 2014

1990h

Mamalou skriver:

Har I snakket med jeres sundhedsplejerske? Jeg tænker, at det vil være godt med professionelle øjne på, specielt når I har forsøgt alverdens ting.

Ja det har jeg. hun siger at det kan være reaktion på dp start..og det tror jeg også noget af det er..men hun gjorde det jo også inden.

hun mener også at jeg skal stoppe natamning da det kan være derfor hun vågner..dette mistænker jeg også. men så burde hun vel ikke vågne hele aftenen igennem også der har hun jo både fået aftensmad og aftengrød.

Anmeld

20. februar 2014

Mamalou

1990h skriver:

Ja det har jeg. hun siger at det kan være reaktion på dp start..og det tror jeg også noget af det er..men hun gjorde det jo også inden.

hun mener også at jeg skal stoppe natamning da det kan være derfor hun vågner..dette mistænker jeg også. men så burde hun vel ikke vågne hele aftenen igennem også der har hun jo både fået aftensmad og aftengrød.

Jeg tror også, at din datter reagerer på dp start, men som du siger, så sov hun også dårligt før. Mit bedste bud er også at stoppe med natamningen.

Hvordan er jeres datter ellers?

Anmeld

20. februar 2014

JH12

1990h skriver:

.

intet virker

Du har lige beskrevet vores første 1,5-2 år herhjemme.

Og første fremmest Kæmpe kram
jeg ved om nogen hvor hårdt det kan være, men som de kloge altid siger, er der altid en forklaring på den dårlige nattesøvn.

Vi læste "sov igennem uden gråd", den er virkelig at anbefale..

Vores datter vågnet i en periode, hver halve til hele tiden hele natten. og søvn var nærmest ikke eksisterne om dagen..

Da hun var godt 9 måneder fik hun lagt dræn.. det hjalp lidt..
Men tænderne væltede frem, og inden hun var 1,5 havde hun omkring 16 tænder.
Hun blev ammet til og med hendes 1 års fødselsdag, hun vågnet knap så meget da det stoppet..

MEN, hun vågnet stadigvæk rigtig meget.. og da hun havde gået i dagpleje i godt 6 måneder, med op- og nedture, for både vores datter og os, havde vi en samtale med dagplejemoren.. samarbejdet stoppet øjeblikkeligt..

Derefter kom hun i en ny dagpleje, vi hjalp til med fasterutiner, og wupti, hun begyndte at sove godt til middag.. Og nattesøvnen blev meget bedre..
Desværre er hendes dræn faldet ud igen, så nattesøvnen er igen ødelagt.

Men mit råd er at få tjekket ørerne..
hvordan har barnet det i dagplejen.. er hun tryg og er der tid til hende?
Er det for mange indtryk i løbet af dagen..
Natamning er også værd at tage med i overvejelserne.. Ved ammestop er der tale om en kort hård periode..
sover hun på eget værelse eller hos jer? Nogle børn sover bedst det ene eller andet sted..

Håber snart i finder en løsning.. Du er altid velkommen til at skrive..
Vores er blevet bedre..

Anmeld

20. februar 2014

1990h

Mamalou skriver:

Jeg tror også, at din datter reagerer på dp start, men som du siger, så sov hun også dårligt før. Mit bedste bud er også at stoppe med natamningen.

Hvordan er jeres datter ellers?

jaa det bare svært når hun faktisk spiser godt når hun ammes om natten..men det kan måske også være hyggen??

utrolig glad og nem pige faktisk..træt om eftermiddagen efter dp selvfølgelig..men ellers meget glad og kravler og rejser sig op nu

Anmeld

20. februar 2014

Mamalou

1990h skriver:

jaa det bare svært når hun faktisk spiser godt når hun ammes om natten..men det kan måske også være hyggen??

utrolig glad og nem pige faktisk..træt om eftermiddagen efter dp selvfølgelig..men ellers meget glad og kravler og rejser sig op nu

Jeg er sikker på, at hun nok skal få det hun mangler om dagen. Jeg tror hun søger trygheden og hyggen som du skriver. Det er i hvert fald et forsøg værd

Anmeld

20. februar 2014

Blirnokaldrigfru

Jeg tror ikke hun kan rumme at skulle stoppe amningen lige nu ovenpå hun er startet i dagpleje! Jeg ville amme hende det hun havde lyst i en periode nu og så taget kampen når hun var faldet godt til i dagplejen! Min datter kunne faktisk have helt tørre bleer og kun lave på potten, indtil hun skulle skifte fra dagpleje til vuggestue , så ville hun overhovedet ikke sidde i nærheden af potten! Men nu er hun ved at interessere sig lidt for potten igen.. Så måske din datter kun kan tackle en ting af gangen? Og så , hvis du ikke vil have hende i jeres seng, så prøv at ligge på en madras ved siden af hendes seng et par nætter fra hun blir puttet indtil i skal op, sådan at hun føler sig sikker på du/i nok skal være der for hende...?

Anmeld

20. februar 2014

1990h

JH12 skriver:

Du har lige beskrevet vores første 1,5-2 år herhjemme.

Og første fremmest Kæmpe kram
jeg ved om nogen hvor hårdt det kan være, men som de kloge altid siger, er der altid en forklaring på den dårlige nattesøvn.

Vi læste "sov igennem uden gråd", den er virkelig at anbefale..

Vores datter vågnet i en periode, hver halve til hele tiden hele natten. og søvn var nærmest ikke eksisterne om dagen..

Da hun var godt 9 måneder fik hun lagt dræn.. det hjalp lidt..
Men tænderne væltede frem, og inden hun var 1,5 havde hun omkring 16 tænder.
Hun blev ammet til og med hendes 1 års fødselsdag, hun vågnet knap så meget da det stoppet..

MEN, hun vågnet stadigvæk rigtig meget.. og da hun havde gået i dagpleje i godt 6 måneder, med op- og nedture, for både vores datter og os, havde vi en samtale med dagplejemoren.. samarbejdet stoppet øjeblikkeligt..

Derefter kom hun i en ny dagpleje, vi hjalp til med fasterutiner, og wupti, hun begyndte at sove godt til middag.. Og nattesøvnen blev meget bedre..
Desværre er hendes dræn faldet ud igen, så nattesøvnen er igen ødelagt.

Men mit råd er at få tjekket ørerne..
hvordan har barnet det i dagplejen.. er hun tryg og er der tid til hende?
Er det for mange indtryk i løbet af dagen..
Natamning er også værd at tage med i overvejelserne.. Ved ammestop er der tale om en kort hård periode..
sover hun på eget værelse eller hos jer? Nogle børn sover bedst det ene eller andet sted..

Håber snart i finder en løsning.. Du er altid velkommen til at skrive..
Vores er blevet bedre..

årrh rart at hører at det ikke kun er os der har det sådan.. det nemlig utroligt hårdt og opslidende..jeg har ikke sovet mere end 3 samhængende timer siden hun kom:/..

må man spørge om hvorfor det ikke gik i dagplejen??

mit indtryk er at det går fint i dagplejen. nu har hun kun været der i tre uger. dagpleje moren siger at hun er utrolig glad og nem og det sjælendt hun møder børn der tager dp start så nemt..de er to på 10 måneder og to på ca. 2 år. hun er glad når jeg aflevere og når jeg henter..

om der tid nok til hende ja det kan jeg ikke svare på det kan jeg ikke opleve med egne øjne. men har kun hørt godt om vores dp mor fra andre..

jeg tror bestemt også at natamningen vil hjælpe noget. men når hun stadig virker sulten når hun spiser om natten kan man så være bekendt at stoppe? hun spiser som hun skal i løbet af dagen og får natgrød inden sengetid.. det bare så hårdt at stoppe det når jeg skal op i skole nogle dage og kæresten arbejder skiftehold så ham kan jeg ikke altid trække på.. når man snakker stop natamning er det så stop fra sengentis. (19) til morgen. eller er det timerne mellem 00 og 06??

og tusind tak for din venlighed..dejligt at hører at jeres er blevet bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.