1990h skriver:

.
Ja, det kan snart ikke tælles på to hænder hvor mange søvn debatter jeg har skrevet på diverse sider for at få hjælp..
intet virker
Ida er snart 10 måneder og hun sover af helvedes til..hun er startet i dp for tre uger siden og siden er det blevet værre, men det var bestemt heller ikke godt inden da..
vi følger dagplejens rytmer og står op på samme tidspunkt hver gang 6.30 og hun bliver lagt ved en 19 tiden +-.. men så vågner hun efter en time allerede. og sådan bliver det ved..nogle gange men sjælent hjælper det med sutten..andre gange kan jeg slet ikke få hende til ro i sengen så hun må lige op og ha en krammer og nogle gange en tår vand. nogle gange er hun meget ked.
hun vågner også stadig om natten. nogle gange vil hun gerne ammes hvor hun også virker sulten da hun spiser hjemme. hun søger også de 3-4 andre gange hvor jeg så prøver med vand og sut.
har prøvet at stoppe natamning så det ikke er det hun vågner af. men så det røget i vasken af sygdom og tænder hvor det eskalere fuldstændig.
jeg aner snart ikke mine levende råd
..hun har iøvrigt fået lagt dræn i oktober..
gode råd modtages med kyshånd
Du har lige beskrevet vores første 1,5-2 år herhjemme.
Og første fremmest Kæmpe kram
jeg ved om nogen hvor hårdt det kan være, men som de kloge altid siger, er der altid en forklaring på den dårlige nattesøvn.
Vi læste "sov igennem uden gråd", den er virkelig at anbefale..

Vores datter vågnet i en periode, hver halve til hele tiden hele natten. og søvn var nærmest ikke eksisterne om dagen..
Da hun var godt 9 måneder fik hun lagt dræn.. det hjalp lidt..
Men tænderne væltede frem, og inden hun var 1,5 havde hun omkring 16 tænder.
Hun blev ammet til og med hendes 1 års fødselsdag, hun vågnet knap så meget da det stoppet..
MEN, hun vågnet stadigvæk rigtig meget.. og da hun havde gået i dagpleje i godt 6 måneder, med op- og nedture, for både vores datter og os, havde vi en samtale med dagplejemoren.. samarbejdet stoppet øjeblikkeligt..
Derefter kom hun i en ny dagpleje, vi hjalp til med fasterutiner, og wupti, hun begyndte at sove godt til middag.. Og nattesøvnen blev meget bedre..
Desværre er hendes dræn faldet ud igen, så nattesøvnen er igen ødelagt.
Men mit råd er at få tjekket ørerne..
hvordan har barnet det i dagplejen.. er hun tryg og er der tid til hende?
Er det for mange indtryk i løbet af dagen..
Natamning er også værd at tage med i overvejelserne.. Ved ammestop er der tale om en kort hård periode..
sover hun på eget værelse eller hos jer? Nogle børn sover bedst det ene eller andet sted..
Håber snart i finder en løsning.. Du er altid velkommen til at skrive..
Vores er blevet bedre..