jeg begriber ikke at hun kan sove så dårligt:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

1990h

Mamalou skriver:

Jeg er sikker på, at hun nok skal få det hun mangler om dagen. Jeg tror hun søger trygheden og hyggen som du skriver. Det er i hvert fald et forsøg værd

ja du har nok ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

1990h

Frk P. skriver:

Jeg tror ikke hun kan rumme at skulle stoppe amningen lige nu ovenpå hun er startet i dagpleje! Jeg ville amme hende det hun havde lyst i en periode nu og så taget kampen når hun var faldet godt til i dagplejen! Min datter kunne faktisk have helt tørre bleer og kun lave på potten, indtil hun skulle skifte fra dagpleje til vuggestue , så ville hun overhovedet ikke sidde i nærheden af potten! Men nu er hun ved at interessere sig lidt for potten igen.. Så måske din datter kun kan tackle en ting af gangen? Og så , hvis du ikke vil have hende i jeres seng, så prøv at ligge på en madras ved siden af hendes seng et par nætter fra hun blir puttet indtil i skal op, sådan at hun føler sig sikker på du/i nok skal være der for hende...?

nej det tror jeg du har ret i.

sundhedsplejsken og jeg aftalte også at jeg skulle udskyde stop natamning så længe hun reagerede så slemt om aftenen/natten. netop fordi det jo er en stor omvæltning det hele..så det projekt går jeg ikke igang med før hun er faldet godt til og er blevet roligere om natten....hvor længe tog det din??
altså jeg har det sådan at hun skal falde i søvn i egen seng. men i løbet af natten ender hun altså ved siden af mig da det er nemmere og da hun sover bedre der..det ved jeg ikke om er en dårlig ide?

Anmeld

20. februar 2014

1990h

Frk P. skriver:

Jeg tror ikke hun kan rumme at skulle stoppe amningen lige nu ovenpå hun er startet i dagpleje! Jeg ville amme hende det hun havde lyst i en periode nu og så taget kampen når hun var faldet godt til i dagplejen! Min datter kunne faktisk have helt tørre bleer og kun lave på potten, indtil hun skulle skifte fra dagpleje til vuggestue , så ville hun overhovedet ikke sidde i nærheden af potten! Men nu er hun ved at interessere sig lidt for potten igen.. Så måske din datter kun kan tackle en ting af gangen? Og så , hvis du ikke vil have hende i jeres seng, så prøv at ligge på en madras ved siden af hendes seng et par nætter fra hun blir puttet indtil i skal op, sådan at hun føler sig sikker på du/i nok skal være der for hende...?

hendes tremmeseng står i øvrigt op af min..

Anmeld

20. februar 2014

AnthonsMor

Fortsæt natamningen lidt endnu.. Hun mangler dig den tid hun er i DP, og søger derfor ekstra tryghed når hun ved du er der.. Også tag kampen med at stoppe den, når du er sikker på hun er faldet lidt til dernede!

Når du så stopper natamningen skal din kæreste tage hende HVER GANG hun vågner om natten, indtil din mælk er væk og du ikke lugter af det mere på samme måde som du gør nu, for så søger hun ikke efter det Det har mange jeg kender i hvert fald haft kæmpe succes med

Måske trænger hun også til at komme på eget værelse? Anthon sov røvhamrende skodelendigt!!!! Indtil jeg puttede ham ind på sit eget værelse.. Der gik selvfølgelig et par dage, men det har hjulpet.. Nu har han været syg 3 ud af de sidste 4 uger, og har boet i min seng faktisk, det har IKKE gjort noget godt for hverken min eller hans søvn, men han havde feber så jeg ville gerne kunne holde øje med ham..

Anmeld

20. februar 2014

lycly

1990h skriver:

.

Ja, det kan snart ikke tælles på to hænder hvor mange søvn debatter jeg har skrevet på diverse sider for at få hjælp..
intet virker

Ida er snart 10 måneder og hun sover af helvedes til..hun er startet i dp for tre uger siden og siden er det blevet værre, men det var bestemt heller ikke godt inden da..

vi følger dagplejens rytmer og står op på samme tidspunkt hver gang 6.30 og hun bliver lagt ved en 19 tiden +-.. men så vågner hun efter en time allerede. og sådan bliver det ved..nogle gange men sjælent hjælper det med sutten..andre gange kan jeg slet ikke få hende til ro i sengen så hun må lige op og ha en krammer og nogle gange en tår vand. nogle gange er hun meget ked.

hun vågner også stadig om natten. nogle gange vil hun gerne ammes hvor hun også virker sulten da hun spiser hjemme. hun søger også de 3-4 andre gange hvor jeg så prøver med vand og sut.

har prøvet at stoppe natamning så det ikke er det hun vågner af. men så det røget i vasken af sygdom og tænder hvor det eskalere fuldstændig.

jeg aner snart ikke mine levende råd..hun har iøvrigt fået lagt dræn i oktober..

gode råd modtages med kyshånd

Markus er snart 10 mdr og sover også elendigt - og har altid gjort det. Jeg troede det ville hjælpe at stoppe med natflasker. Men han vågner mellem 5 og 10 gange og skal have sutten. Det er til at blive sindssyg af.
Har ingen gode råd, ville bare lige sige at vi også døjer med samme problem - og at det ikke nødvendigvis hjælper at droppe natamningen.

Anmeld

20. februar 2014

Mor til Ella

1990h skriver:

.

Ja, det kan snart ikke tælles på to hænder hvor mange søvn debatter jeg har skrevet på diverse sider for at få hjælp..
intet virker

Ida er snart 10 måneder og hun sover af helvedes til..hun er startet i dp for tre uger siden og siden er det blevet værre, men det var bestemt heller ikke godt inden da..

vi følger dagplejens rytmer og står op på samme tidspunkt hver gang 6.30 og hun bliver lagt ved en 19 tiden +-.. men så vågner hun efter en time allerede. og sådan bliver det ved..nogle gange men sjælent hjælper det med sutten..andre gange kan jeg slet ikke få hende til ro i sengen så hun må lige op og ha en krammer og nogle gange en tår vand. nogle gange er hun meget ked.

hun vågner også stadig om natten. nogle gange vil hun gerne ammes hvor hun også virker sulten da hun spiser hjemme. hun søger også de 3-4 andre gange hvor jeg så prøver med vand og sut.

har prøvet at stoppe natamning så det ikke er det hun vågner af. men så det røget i vasken af sygdom og tænder hvor det eskalere fuldstændig.

jeg aner snart ikke mine levende råd..hun har iøvrigt fået lagt dræn i oktober..

Har ingen gode råd.

Her stoppede det fra den ene dag til den anden da hun blev 17 mdr. Før det sov hun faktisk ikke om natten, skreg skreg og skreg.

Jeg fjernede flasken og om det var det der hjalp ved jeg ikke, men det er da lidt mærkeligt hvis det hænger sammen.

Har i prøvet at hun sover på eget værelse? Sover hun bedre i din seng sammen med dig?

Anmeld

20. februar 2014

JH12

1990h skriver:

årrh rart at hører at det ikke kun er os der har det sådan.. det nemlig utroligt hårdt og opslidende..jeg har ikke sovet mere end 3 samhængende timer siden hun kom:/..

må man spørge om hvorfor det ikke gik i dagplejen??

mit indtryk er at det går fint i dagplejen. nu har hun kun været der i tre uger. dagpleje moren siger at hun er utrolig glad og nem og det sjælendt hun møder børn der tager dp start så nemt..de er to på 10 måneder og to på ca. 2 år. hun er glad når jeg aflevere og når jeg henter..

om der tid nok til hende ja det kan jeg ikke svare på det kan jeg ikke opleve med egne øjne. men har kun hørt godt om vores dp mor fra andre..

jeg tror bestemt også at natamningen vil hjælpe noget. men når hun stadig virker sulten når hun spiser om natten kan man så være bekendt at stoppe? hun spiser som hun skal i løbet af dagen og får natgrød inden sengetid.. det bare så hårdt at stoppe det når jeg skal op i skole nogle dage og kæresten arbejder skiftehold så ham kan jeg ikke altid trække på.. når man snakker stop natamning er det så stop fra sengentis. (19) til morgen. eller er det timerne mellem 00 og 06??

og tusind tak for din venlighed..dejligt at hører at jeres er blevet bedre

Det er bare sø dårligt når man ikke får flere sammenhængende timer om natten.. 

Jamen der var 3 piger på næsten samme alder (feb.marts.maj) og de  kæmpet alle om dagplejens opmærksomhed .. Samtidig havde hun meget travlt med at de skulle lærer tegn-til-tale, de skulle kunne ting, som skånet hende, fx kravle op i højstol, op i barnevogn, på puslebord mm. Hun ville ikke løfte i dem, og hun kunne ikke 'rumme' at have børnene hængende.. Og når de skulle sove, så SKU de sove, og ellers måtte de hyle indtil hendes "pause" var slut. Hvilket vi fandt ud af efter at vi flere gange var kommet tidligere end aftalt og set vores datter gennemblødt af tårer.. Derudover havde hun meget travlt med at bage boller, knækbrød og lave varm middagsmad.. Og de var nærmest aldrig hjemme om formiddagen, fordi børnene skulle ud og opleve verden.. 

Og alt dette resulteret jo i at vores datter krævet rigtig meget opmærksom når hun var hjemme, og nattesøvnen var elendig - virkelig.. 

Men det lyder da til at hun har det godt i dagplejen, og dejligt at dagpleje moren roser hende.. så måske hun bare skal falde til først? 

Min datter virket også meget sulten om natten og spiste gerne 4-5 gange.. Det var meget sjældent hun respekteret sutten.. Hun sov inde hos mig, dog i egen seng.. Men hun sov lidt bedre hvis hun sov i min seng. Men da hun blev et år, tænkte jeg at nu måtte det slutte med natamningen, og det var faktisk kun de 2 første nætter der var lidt hårde.. For hvis hun bare måtte ligge hos mig var det nok.. Så her var der ingen tvivl om at det var tryghed.. Men det er et forsøg værd? Bliver det ikke hurtigt bedre, er hun måske sulten.. 

Jeg håber virkelig at jeres snart vender, og at du kan få en ordentlig nattesøvn. Vil hun tage flaske ?

Anmeld

20. februar 2014

modesty

.

intet virker

Som jeg også har skrevet i nogle af dine andre tråde - der er bare nogle børn der vågner ofte, og det mønster du beskriver, lyder ikke unormalt. Min søn vågnede hver 90. minut fra han blev puttet til han stod op, fra han var 4-10 mdr. Jeg stoppede natamningen, og ja, det blev bedre. Han vågnede kun hver 3. time derefter, og da han var knap halvandet begyndte han at sove igennem. Mit indtryk er at min søns mønster er rimelig normalt.

Og så slår det mig lige at din datters alder passer ret godt med separationsangst-fasen, og dét kombineret med DP-start kan sikkert være et hårdt pres på hende. Da min søn gennemgik separationsangst (fra 9-10 mdr.) sov han helt ad helvede til, vågnede i gråd, tog lang tid om at falde i søvn, og ville kun sove hos mig. Det var stort set det eneste symptom han havde på separationsangst, men det var uden tvivl dét. Jeg havde ham i min seng i en måned, og far sov på sofaen. Og så gik det over, fra den ene dag til den anden.

Fat mod. Måske det bliver bedre når du stopper natamningen og hun føler sig mere tryg hos sin DP.

Anmeld

20. februar 2014

charlottekri

Natamningen er sikkert rent hygge for hende. Som du selv siger, så spiser hun godt til aften, og burde ikke have behov for mere. Man kan måske godt sammenligne det med at voksne spiser chips om aftenen (sulten for sjov he he). Det er ikke et behov for mad der bliver opfyldt men et behov for hygge.
Da jeg stoppede (8 mdr ca) havde jeg lige 2-3 hårde nætter før han fandt ud af at den ikke gik længere, og var alene, så her kunne far ikke bare hoppe ind og tage over.
Når det så er sagt, så synes jeg måske også at du skal vente lidt med at stoppe amningen om natten, da hun sikkert har fået en masse nye indtryk, og mangler lidt tryghed, og de er jo mest følsomme om natten.
Men bør måske lige indskyde at selvom amningen blev stoppet, hjalp det desværre ikke super meget på søvnen, men lidt. Han er snart 18 mdr og sover stadig ikke igennem hver nat, og min store pige var 3,5 år () før hun sov igennem. Så jeg har væbnet mig med masser af tålmodighed denne gang
Nogle nætter sover han igennem og andre vågner han 10 gange i løbet af en nat. Men så har der som regel også været en grund (dp-start, tænder, sygdom, mavekneb)
Knus Charlotte

Anmeld

20. februar 2014

Blirnokaldrigfru

1990h skriver:

hendes tremmeseng står i øvrigt op af min..

Nu samsover jeg med min datter fra start til slut hver nat og har gjort det siden hun var få dage gammel, hun er 19 mdr nu vi får klart en bedre nattesøvn sådan og vi er så vant til at sove sammen, at der sker ingen uheld - og som vi alle ved, er en god nattesøvn bare hammer vigtig! Man kan undvære i kortere perioder, men ikke i længden :/ så jeg synes det er helt fint du tar hende op min datter havde ca 4 uger her i forbindelse med Dp/vuggestue skift, hvor hun ikke gad potten.. Hun har også haft nætter de første 14 dage i forb med skift, hvor hun kaldte på mig om natten og havde brug for at putte helt tæt, faktisk har hun også gjort sådan her til aften.. Ved 10 mdrs alderen kan seperationsangsten vel også ligge? Ca? Så måske hun vågner om natten for at spise og derved sikre sig at du er der, fordi hun ved hendes mange lette opvågninger ikke lige mærker dig? Lyder det dumt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.