1990h skriver:
årrh rart at hører at det ikke kun er os der har det sådan.. det nemlig utroligt hårdt og opslidende..jeg har ikke sovet mere end 3 samhængende timer siden hun kom:/..
må man spørge om hvorfor det ikke gik i dagplejen??
mit indtryk er at det går fint i dagplejen. nu har hun kun været der i tre uger. dagpleje moren siger at hun er utrolig glad og nem og det sjælendt hun møder børn der tager dp start så nemt..de er to på 10 måneder og to på ca. 2 år. hun er glad når jeg aflevere og når jeg henter..
om der tid nok til hende ja det kan jeg ikke svare på det kan jeg ikke opleve med egne øjne. men har kun hørt godt om vores dp mor fra andre..
jeg tror bestemt også at natamningen vil hjælpe noget. men når hun stadig virker sulten når hun spiser om natten kan man så være bekendt at stoppe? hun spiser som hun skal i løbet af dagen og får natgrød inden sengetid.. det bare så hårdt at stoppe det når jeg skal op i skole nogle dage og kæresten arbejder skiftehold så ham kan jeg ikke altid trække på.. når man snakker stop natamning er det så stop fra sengentis. (19) til morgen. eller er det timerne mellem 00 og 06??
og tusind tak for din venlighed..dejligt at hører at jeres er blevet bedre

Det er bare sø dårligt når man ikke får flere sammenhængende timer om natten..
Jamen der var 3 piger på næsten samme alder (feb.marts.maj) og de kæmpet alle om dagplejens opmærksomhed .. Samtidig havde hun meget travlt med at de skulle lærer tegn-til-tale, de skulle kunne ting, som skånet hende, fx kravle op i højstol, op i barnevogn, på puslebord mm. Hun ville ikke løfte i dem, og hun kunne ikke 'rumme' at have børnene hængende.. Og når de skulle sove, så SKU de sove, og ellers måtte de hyle indtil hendes "pause" var slut. Hvilket vi fandt ud af efter at vi flere gange var kommet tidligere end aftalt og set vores datter gennemblødt af tårer.. Derudover havde hun meget travlt med at bage boller, knækbrød og lave varm middagsmad.. Og de var nærmest aldrig hjemme om formiddagen, fordi børnene skulle ud og opleve verden..
Og alt dette resulteret jo i at vores datter krævet rigtig meget opmærksom når hun var hjemme, og nattesøvnen var elendig - virkelig..
Men det lyder da til at hun har det godt i dagplejen, og dejligt at dagpleje moren roser hende..
så måske hun bare skal falde til først?
Min datter virket også meget sulten om natten og spiste gerne 4-5 gange.. Det var meget sjældent hun respekteret sutten.. Hun sov inde hos mig, dog i egen seng.. Men hun sov lidt bedre hvis hun sov i min seng. Men da hun blev et år, tænkte jeg at nu måtte det slutte med natamningen, og det var faktisk kun de 2 første nætter der var lidt hårde.. For hvis hun bare måtte ligge hos mig var det nok.. Så her var der ingen tvivl om at det var tryghed.. Men det er et forsøg værd? Bliver det ikke hurtigt bedre, er hun måske sulten..
Jeg håber virkelig at jeres snart vender, og at du kan få en ordentlig nattesøvn. Vil hun tage flaske ?
Anmeld