Gravid og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2014

LJMNA

Maria&Lukas skriver:

Tog 25 kg på første gang og 20 her anden gang. Så der er en del kg. Men er meget motiveret. Så det skal nok gå. Er lige rundet de 100 og det skræmmer mig godt nok lidt.

Ja okay, jeg kan kun være med op til de 30, men håber da at det bliver ligeså nemt for dig som det har været for mig  

men med 2 små hele tiden så er der så meget at lave at man ikk har tid til at spise hehe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2014

oktoberbaby

Babymor1013 skriver:

8 kg på 5 uger?? Det er rigtig mange kg at tage på, når du har diabetes type 1..   Du skal have fat i din læge. Du skal jo tilknyttes et ambulatorium når du har type 1 lige fra start  Jeg blev fulgt fra jeg var 6+4 

Første gang jeg var gravid tog jeg 23 kg på i det hele - det satte sig som en graviditetsbetinget sukkersyge. Jeg tænkte overhovedet ikke på hvad jeg proppede i munden! 

Jeg endte 1½ år efter fødslen at få diabetes type 2 - men samtidigt nåede jeg at tabe de 25 kg, igen inden jeg blev gravid med den mindste. Jeg blev fulgt på Rigshospitalet ca 1-2 gange om måneden, så jeg har haft mine snakke med diabeteslæge, fødselslæge, scanning osv. osv. Jeg fik så meget kontrol over min diabetes, at jeg kun tog 7 kg på i det hele - de var tabt dagen efter fødslen 

Nå, tilbage til emnet  Jeg har selv altid haft en yo-yo vægt. Jeg startede med en BMI på 30 da jeg fik min første og stort set det samme da jeg blev gravid 2. gang. 1 gang blev jeg spurgt om jeg var gravid da jeg var 11 uger henne, der kunne jeg ikke skjule det længere 

Jeg må også undskylde RIGTIG meget, jeg satte mig ned efter i alle havde skrevet at det lød som MEGET, og regnede nøje efter, det er altså ikke 1 måned, men 3 måneder jeg har taget det på over med ekstremt usund kost - tiden er åbenbart fløjet hen over mig, vidste ikke der var gået så længe. 

Men jeg er skam tilknyttet til graviditetsteamet på Steno, skal allerede der ud på torsdag, og så bliver jeg fulgt hver 2. uge derude. 

Anmeld

21. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

oktoberbaby skriver:

Jeg har levet ekstremt usundt hvilket nok er grunden, det var det jeg mente med at det nok ikke var graviditeten. 

Men kan da godt være jeg skal vende den med lægen :-)

Tror dog det er for meget pizza og chips der er kommet på siddebenene, som bare må ændres nu.

Altså 8 kilo på en måned kan (i mit hoved) umuligt udelukkende skyldes en usund livsstil? 
Kunne godt forestille mig, at det var en blanding af hormonerne og så det usunde mad. 
Er ikke selv overvægtig, og min vægtstigning her i graviditeten har været minimal (ca. 3,5 kilo på ca. 25 uger), så kan ikke svare på det med hvornår det har kunnet ses. 

Men ville nok opsøge en diætist og få lagt et madskema så både du og baby får den rette næring (men hvor der er plads til at synde i ny og næ engang imellem - hilsen hende der snart har færdiggjort en plade marabou på under 24 timer )..

Og stort tillykke med graviditeten 

Anmeld

21. februar 2014

oktoberbaby

Clgh skriver:

Altså 8 kilo på en måned kan (i mit hoved) umuligt udelukkende skyldes en usund livsstil? 
Kunne godt forestille mig, at det var en blanding af hormonerne og så det usunde mad. 
Er ikke selv overvægtig, og min vægtstigning her i graviditeten har været minimal (ca. 3,5 kilo på ca. 25 uger), så kan ikke svare på det med hvornår det har kunnet ses. 

Men ville nok opsøge en diætist og få lagt et madskema så både du og baby får den rette næring (men hvor der er plads til at synde i ny og næ engang imellem - hilsen hende der snart har færdiggjort en plade marabou på under 24 timer )..

Og stort tillykke med graviditeten 

Hehe, nej som jeg skrev i indlægget lige over, er det mig der har kludret i min tid, ved ikke helt hvad der sker for min hjerne, men det er over 3 måneder men REN usund livsstil.

Og livsstilen er skam lagt om, det blev den, den dag jeg fandt ud af det :-)

Anmeld

21. februar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

oktoberbaby skriver:

Hehe, nej som jeg skrev i indlægget lige over, er det mig der har kludret i min tid, ved ikke helt hvad der sker for min hjerne, men det er over 3 måneder men REN usund livsstil.

Og livsstilen er skam lagt om, det blev den, den dag jeg fandt ud af det :-)

Havde ikke lige fået læst så langt før efter jeg havde skrevet 
Men så er der jo ingen grund til bekymring. Og det lyder super fornuftigt at du har lagt livstilen om da du fandt ud af at du var gravid. Thumbs up 

Og krydser fingre for at alt er som det skal være med den lille mht. hjertelyd og ingen misdannelser så du bare kan nyde graviditeten. 

Anmeld

21. februar 2014

AnthonsMor

oktoberbaby skriver:

Hej piger 

Jeg har den sidste 1 måned ud af det blå taget 8 kg på. Jeg ved ikke hvorfor, da jeg jo kun er 5 uger henne, så det kan jo ikke være pga graviditeten gætter jeg 

Jeg har altid været buttet, men nu er jeg blevet en lille tyksak. Det er jeg selvfølgelig ked af, men tænker også meget hvor sent har man på jer andre der også er overvægtige kunne se at i var gravide og "ikke bare overvægtige"? 

Jeg har set den med hende er gravid og bmi på 37, men så højt er mit bmi ikke.

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har lyst til at dele hvornår man kunne se det på jer, og måske billeder? 

Er spændt på hvornår man kan se det! Glæder mig 

Jeg har en ret høj bmi og det kunne allerede ses omkring uge 15

Anmeld

21. februar 2014

Clisolka

oktoberbaby skriver:

Jeg må også undskylde RIGTIG meget, jeg satte mig ned efter i alle havde skrevet at det lød som MEGET, og regnede nøje efter, det er altså ikke 1 måned, men 3 måneder jeg har taget det på over med ekstremt usund kost - tiden er åbenbart fløjet hen over mig, vidste ikke der var gået så længe. 

Men jeg er skam tilknyttet til graviditetsteamet på Steno, skal allerede der ud på torsdag, og så bliver jeg fulgt hver 2. uge derude. 

Hihi ja tiden går hurtigt  Bare se, nu har jeg en lillebror på snart 6 mrd., tiden er bare fløjet afsted! 

Pøj pøj med det hele  Jeg er dog glad for, at jeg er sluppet af med alle de besøg på RH  Jeg blev kun fulgt på RH fordi jeg er en 2'er - jo og så det lokale sygehus 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.