Gravid og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

Lukas&Liam<3

oktoberbaby skriver:

Hehe det har jeg gjort mange gange, har en slem yoyo vægt, gået fra 90-60 og omvendt flere gange :-) 

Men ja D. 12/3 har jeg en tur til lægen :-)

Vildt at svinge med 30kg skal jeg også ca ha tabt når jeg harfødt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

oktoberbaby

Maria&Lukas skriver:

Vildt at svinge med 30kg skal jeg også ca ha tabt når jeg harfødt

Ja det er rigtig hårdt! Men har også lagt stram kostplan (selvfølgelig med hvad baby mangler), efter jeg har fundet ud af at jeg er gravid hehe. :-) har også type 1 diabetes, så de næste 8 måneder bliver jeg fulgt i hoved og røv. �� den eneste frygt jeg virkelig har er hvis der ikke er hjerteblink eller misdannelser puuuha, jeg har jo aldrig været gravid før.

Ved ikke om det passer, men jeg har da hørt at man "normalt" smider det man har taget på hurtigt ved amning osv? ��

Anmeld

20. februar 2014

Sandratoft

oktoberbaby skriver:

Ja det er rigtig hårdt! Men har også lagt stram kostplan (selvfølgelig med hvad baby mangler), efter jeg har fundet ud af at jeg er gravid hehe. :-) har også type 1 diabetes, så de næste 8 måneder bliver jeg fulgt i hoved og røv. �� den eneste frygt jeg virkelig har er hvis der ikke er hjerteblink eller misdannelser puuuha, jeg har jo aldrig været gravid før.

Ved ikke om det passer, men jeg har da hørt at man "normalt" smider det man har taget på hurtigt ved amning osv? ��

Ja man smider meget af graviditets vægten igen de første par måneder efter fødslen, men der er alligevel grænser for hvor meget amning kan gøre. Jeg tænker at hvis man kun har taget 10-11 kg på under graviditeten så ryger det nemt, men er man en af dem der har taget 30-40 kg på så er det straks en anden sag

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

oktoberbaby skriver:

Det er nok pga din diabetes så
Jo det skulle man meget gerne, men blev gravid igen efter 4 måneder. Så mangler at smide lidt fra første graviditet
Puha ja, det er altid det man frygter. Men husk på, langt de fleste bliver født sunde og raske.

Anmeld

21. februar 2014

oktoberbaby

Maria&Lukas skriver:

Jo det skulle man meget gerne, men blev gravid igen efter 4 måneder. Så mangler at smide lidt fra første graviditet
Puha ja, det er altid det man frygter. Men husk på, langt de fleste bliver født sunde og raske.

4 måneder? Det lyder hårdt 

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

oktoberbaby skriver:

4 måneder? Det lyder hårdt 

Det er det også. Har nærnest været gravid i 2 år nu har heldigvis termin om 2 uger. Så begynder at kunne se en ende på det

Anmeld

21. februar 2014

LJMNA

Jeg tog i min nr. 2 graviditet 8 kg på inden uge 9 og endte altså kun på + 16 ialt, så det behøver ikk at fortsætte med den hurtige stigning  

min mave formede sig hurtigt til en gravid mave.

Anmeld

21. februar 2014

Clisolka

oktoberbaby skriver:

Hej piger 

Jeg har den sidste 1 måned ud af det blå taget 8 kg på. Jeg ved ikke hvorfor, da jeg jo kun er 5 uger henne, så det kan jo ikke være pga graviditeten gætter jeg 

Jeg har altid været buttet, men nu er jeg blevet en lille tyksak. Det er jeg selvfølgelig ked af, men tænker også meget hvor sent har man på jer andre der også er overvægtige kunne se at i var gravide og "ikke bare overvægtige"? 

Jeg har set den med hende er gravid og bmi på 37, men så højt er mit bmi ikke.

Jeg ville høre om der er nogle af jer der har lyst til at dele hvornår man kunne se det på jer, og måske billeder? 

Er spændt på hvornår man kan se det! Glæder mig 

8 kg på 5 uger?? Det er rigtig mange kg at tage på, når du har diabetes type 1..   Du skal have fat i din læge. Du skal jo tilknyttes et ambulatorium når du har type 1 lige fra start  Jeg blev fulgt fra jeg var 6+4 

Første gang jeg var gravid tog jeg 23 kg på i det hele - det satte sig som en graviditetsbetinget sukkersyge. Jeg tænkte overhovedet ikke på hvad jeg proppede i munden! 

Jeg endte 1½ år efter fødslen at få diabetes type 2 - men samtidigt nåede jeg at tabe de 25 kg, igen inden jeg blev gravid med den mindste. Jeg blev fulgt på Rigshospitalet ca 1-2 gange om måneden, så jeg har haft mine snakke med diabeteslæge, fødselslæge, scanning osv. osv. Jeg fik så meget kontrol over min diabetes, at jeg kun tog 7 kg på i det hele - de var tabt dagen efter fødslen 

Nå, tilbage til emnet  Jeg har selv altid haft en yo-yo vægt. Jeg startede med en BMI på 30 da jeg fik min første og stort set det samme da jeg blev gravid 2. gang. 1 gang blev jeg spurgt om jeg var gravid da jeg var 11 uger henne, der kunne jeg ikke skjule det længere 

Anmeld

21. februar 2014

LJMNA

Maria&Lukas skriver:

Jeg kan glæde dig lidt måske  

jeg blev selv gravid hurtigt efter hinanden (fandt ud af at jeg var 4 uger henne dagen hvor min datter blev 12 uger) så havde heller ikk nået at tabe alt fra den graviditet, men her hvor ham den lille er 6 uger mangler jeg kun 2 kg fra før graviditetsvægt med min datter

Anmeld

21. februar 2014

Lukas&Liam<3

LJMNA skriver:

Jeg kan glæde dig lidt måske  

jeg blev selv gravid hurtigt efter hinanden (fandt ud af at jeg var 4 uger henne dagen hvor min datter blev 12 uger) så havde heller ikk nået at tabe alt fra den graviditet, men her hvor ham den lille er 6 uger mangler jeg kun 2 kg fra før graviditetsvægt med min datter

Tog 25 kg på første gang og 20 her anden gang. Så der er en del kg. Men er meget motiveret. Så det skal nok gå. Er lige rundet de 100 og det skræmmer mig godt nok lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.