Hvilken børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2014

StudPsyk

Tusind tak for jeres svar, der er vist ren enighed!

Efter at have læst jeres svar og tænkt over det, vil vi slet ikke skrive hende op til institution nr. 2.. Mavefornemmelsen var bare for skidt.

Til gengæld var jeg ude at besøge nr. 3, og det var SÅ positivt, så den stryger rent ind på en 1. plads!

- Fokus på diversitet. 62% tosprogede, hvilket de bruger konstruktivt til at lære børnene andre kulturer at kende. Implementerer det også positivt til forældremøder, hvor alle tager mad mad, og man ser diversiteten i madkulturen.
- ENORMT imødekommende personale. Lederen der viste rundt var så sød, at jeg havde lyst til at give hende et kram
- Struktureret hverdag. De har en opslagstavle med magneter med billeder af børnene. Der står så ugens planlagte aktiviteter, og så er børnenes magneter placeret rundt om på aktiviteterne, så de kan se hvad de skal og med hvem.
- Ikke stueopdelt, men opdelt i grupper. Børnene er gerne med i 3 forskellige grupper, så de lærer hinanden at kende på tværs af forhold. Fx en gruppe opdelt efter alder, en anden fast gruppe de spiser frokost med osv.
- Meget åbne overfor at tage tingene i barnets tempo med hensyn til blefri
- Fine soveforhold for de børn, der stadig sover til middag som tre-årige.
- Er udenfor så meget som muligt
- Rigtig fine forhold i institutionen. Rigtig godt opbygget, med små "nicher" med hver deres formål.
- Morgengymnastik i fedt aktivitetsrum hver morgen, hvor de har sjov med bevægelse
- Fast fredagsritual med sjov motion og bevægelse
- Fokus på barnets tryghed

Jeg tror faktisk det eneste jeg kan komme på af negativt er, at legepladsen er den mindste af dem vi har set, men det behøver jo ikke være nogen forhindring..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

Laulund87

Det er rigtig godt med flersprogede børn. I Marias børnehave er der rigtig mange nationaliteter og bare på hendes stue er der børn fra både Danmark, Island, Afrika osv.

Vi har tit maddage hvor man skal tage mad med fra sit hjemland og så smager vi på det hele. Det er super spændende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.