Hvilken børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.334 visninger
21 svar
5 synes godt om
20. februar 2014

StudPsyk

Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

TNBC

Janne T. skriver:

Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 



Jeg vil sige den første. Det er vigtigt med imødekommende personale, så børnene føler sig trygge.

Det med at der ikke stuer som sådan, må jo virke, ellers havde de nok ændret det. Tror du ikke de tager lidt mere hensyn når der kommer nye?? Og de 3årige lære helt sikkert hvordan de skal klare det... og de store ved jo godt at de skal tage hensyn til de små.

Anmeld

20. februar 2014

LeneKE

Umiddelbart havde jeg nok valgt den første... Synes at minusserne ved den er langt mere "acceptable" end i nr 2, men det er nok også afhængigt af hvad barn man har - min søn vil jo nok selvfølgelig blive "tromlet" lidt de første par dage, men det var ikke noget han ville blive ked af. Tænker også at pædagogerne er obs på når der kommer en lille ny

Anmeld

20. februar 2014

Tvebakken

Janne T. skriver:

Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 



Jeg ville vælge institution et, udfra hvad du skriver.

Imødekommende pædagoger, der har forståelse for, at børn er forskellige og på forskelligt niveau - det er altafgørende for mig.

I forhold til det med stuerne - jeg tror ikke, de bare får lov selv at rende rundt - specielt ikke, hvis de ellers har fokus på børnene - og da du både nævner det som et plus og et minus, tror jeg, jeg ville vælge at fokusere på det positive,

For mig at se, er menneskerne i en institution DEN altafgørende faktor for, om man kan trives der - både som forældre og barn.

Men igen - det handler i sidste ende om mavefornemmelse - og den kender kun du og manden.

(og så vil jeg sige - for mig betyder bekvemmelighed (øv, forkert ord) en del i hverdagen - hvis man skal have det hele til at hænge sammen - så beliggenhed vil for mig også være en vigtig faktor - omend ikke altafgørende.. )

Anmeld

20. februar 2014

Chris86

Janne T. skriver:

Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 



Klart den første...

Anmeld

20. februar 2014

Q86

Har ikke selv stået overfor at skulle vælge børnehave endnu, men ud fra de to du skriver om ville jeg vælge nr. 1.

De ting der får mig til at ville vælge nr. 2 fra er klart deres holdning til blebørn, middagslur og ude"tvang".
Den med deres manglende imødekommenhed kan skyldes så meget, de kan have været ramt af sygdom og have meget travlt osv lige den dag, det burde ikke gå ud over jer, men vi er alle mennesker og så længe det ikke går ud over børnene vægter jeg ikke det så meget.

Anmeld

20. februar 2014

Clisolka

Janne T. skriver:

Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 



Jeg ville helt klart vælge den første udfra det du skriver! 

Imødekommende personale er meget vigtigt, især ved børnehavestart.

Det der ramte mig ved nr. 2 er deres holdning til blebørn og middagslure... Vi har selv lige pt. en kamp med bleen, og der er det vigtigt at kunne samarbejde med børnehaven 

 

Anmeld

20. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Helt klart nr. 1.

Vi har heller ikke stueopdelt i vores børnehave og det fungere super godt. Børnene er, hvor de har lyst til. De er mere opdelt i grupper, storegruppen og mellemgruppen. De store børn laver andre ting end de små gør ved voksenstyret aktiviteter.

Det er en integreret institution, så børnehavebørnene er allerede vant til de små børn.

De vil helt sikkert tage hensyn til et nyt børnehavebarn, så tror ikke, at du skal bekymret.

 

Anmeld

20. februar 2014

modesty



Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 



Nr. et. 

Jeg tænker at en fordel ved manglende stuer, er at børnene i højere grad kan finde sammen efter alder, temperament og interesser?

Anmeld

20. februar 2014

Pikku Myy

Janne T. skriver:

Vi er ved at se på hvilken børnehave vi ønsker Rose i, og er i den forbindelse ude at besøge dem.

Vi har i dag besøgt to integrerede, som er dem der ligger allerpraktisk, fordi de ligger i en lille klynge med hendes vuggestue, så de ligger begge lige overfor vuggestuen (og James fortsætter jo i vuggestuen).

Jeg havde håbet at få sådan en fornemmelse af "JA! Her skal Rose gå", men er sådan lidt meeehh med dem begge. Skal besøge en mere senere, der ligger mere upraktisk, men hvis den nu heller ikke lige er DET.

Jeg har her lavet en liste over de to vi har besøgt i dag med plusser (grøn) og minusser (rød). Hvis i tog ud fra de ting, hvilken ville i så vælge? Lad være at fokusere på ANTAL af plus og minus, da det er forskelligt hvor vigtige de ting er.

INSTITUTION ET:

Imødekommende personale - alle hilste ved rundvisning
Mange forskellige rum, også små kroge bygget som piratskib osv.
Stor legeplads, ofte ude, men hensyn til om børns overtøj er blevet vådt om formiddagen
Åbne overfor barn ikke er blefri og tage det i barnets tempo
Rolig soveplads til hvis barn stadig sover til middag ved børnehavestart
Ikke stueopdelt - Børn leger på tværs af hinanden, mødes kun i faste grupper til frokost
Ikke stueopdelt - Forekommer umiddelbart lidt kaotisk med børn der render rundt over det hele?
Ikke stueopdelt - Hvad hvis barn har svært ved at danne relationer?
Forekom meget "børn klarer selv det sociale og hvor de selv vil lege". Mangler måske lidt faste rammer ud over spisetider?
Lidt frygt for at en 3-årig vil blive "tromlet" lidt af de store børn.

 

INSTITUTION TO:

 

Stort fokus på at behandle hinanden pænt, danne relationer, arbejde på hvad en god ven er.
Mere struktureret. Opdelt i stuer med faste aktiviteter i løbet af dagen/ugen.
Meget ude på legepladsen
Fokus på at tage tingene på barnets niveau. Arbejder ugentligt i aldersopdelte grupper, hvor de små fx skal lære at gå tur og holde i hånd osv.
Fokus på leg og god leg, men også plads til ro og reducering af larm. 
Personale ikke vildt imødekommende. Første person vi spurgte om hvem vi skulle tale med omkring den aftale vi havde, sagde bare "Øh det ved jeg ikke, men i kan sikkert finde en et eller andet sted".
Pædagogen der viste os rundt virkede også lidt affærdigende, især til at starte med.
Meget ude - Fint, men meget faste regler for at de SKAL ud i ALT slags vejr, også hvis barnet ikke har lyst.
Det lader til at være irritationsmoment hvis barn stadig blebarn. "Det er jo noget man som forældre må arbejde med, og så skal man bare vælge at gå i gang og få det gjort, det kræver mange ressourcer med blebørn i børnehaven" - Ikke respekt for at tage projekt blefri i barnets tempo .
Ikke stor åbenhed overfor barn stadig sover til middag "Altså der er sofaer rundt om de lige kan ligge sig på"


 



Ud fra det du skriver ville jeg vælge den første.

Linus' børnehave er ikke stueopdelt. Ikke engang til frokost. Og det fungerer rigtig godt. Børnene må lave det de har lyst til. Ingen tvungen "det er påske, så du SKAL lave en kylling med karse" eller "nu er vi på stuen, så du må lege med dem der er her og ikke din bedste ven, som tilfældigvis er tilknyttet en anden stue". Vi er rigtig glade for det - og det er Linus også.

Jeg er så lidt spændt på hvordan det bliver når han skal starte i skole, hvor det jo er "topstyrede" aktiviteter, men det er heldigvis den tid, den sorg

Fik I indtryk af om de arrangerer noget særligt for de små? I Linus' børnehave isolerer de de små en gang imellem for at de kan opdage hinanden i mængden.

Jeg bryder mig ikke om at børnehave 2 ligefrem melder ud at bleen bare er noget der skal fjernes fordi det er for ressourcekrævende for børnehaven. En ting er at det er den generelle holdning blandt pædagogerne (og det er det altså ikke alle steder), men noget andet er at sige det højt. Det virker ikke til at være et sted hvor der er plads til at stikke udenfor. Hvilket et eller andet sted står i kontrast til at "tage tingene på barnets niveau" - er det kun hvis det passer ind i deres kasse?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.