MetteS81 skriver:
Jeg ville også synes det var lidt mærkeligt, at din læge har ringet til din jordmoder?? Han burde vide, at det er frivilligt at komme. Hvis du synes det er ubehageligt at han har gjort det, så kunne du måske tage det op næste gang I ses, og spørge hvorfor han dog har ringet? Evt. forklare at du ikke har behovet denne gang, selvom det ikke burde være nødvendigt med en forklaring.
Jeg er 2. gangs gravid nu, og jeg har også tænkt tanken om at droppe lægebesøgene...jeg synes hele tiden jeg skal til et eller andet, scanning, jordemoder, snak på hospitalet ang. kejsersnit, endnu en scanning, jordmoder igen....jeg føler at min graviditet forløber fint og jeg ved ikke helt hvad lægen skal kunne gøre, som ikke bliver gjort i forvejen under scanninger og jordmoderbesøg. Men jeg har ikke taget den endelige beslutning endnu...føler på en måde, at det er "forkert" ikke at tage derhen, hvis du forstår...det forventes jo at man gør det, så det føles helt banebrydende at sige nej tak
Ja det er meget grænseoverskridende at han kontakter jdm.
Efter at havde snakket med min jdm der mere det stor omgang pjat fra min læges side, og hun mente bestemt han burde vide at læge og jordemor besøg er valgfrit. Herefter tog jeg det roligt og trak vejret dybt.
Var så til lægen )grundet infiktion i halsen i fjorten dage) hvor han strengt påpeger over for mig og min mand jeg citere: "at selvom lægekontrol under graviditet hedder sig at være valgfrit, så er det noget man virkelig ikke bør undlade og SLET ikke som professionel jordemor, sige til gravide er okay at udeblive fra."
Hvorefter der bliver en lidt akavet pause...
"Derudover har jeg strengt påpeget over for din jordemors leder at det skal de ikke råde andre gravide til."

Både min mand og jeg er uden ord. Aner simpelthen ikke hvad jeg skal sige eller mene. (Det blev bragt på banen af ham trods det ikke var derfor jeg kom)
Det er helt sikkert jeg skal have en ny læge, og det kan kun gå for langsomt.