Hej de damer.
Jeg har lige er spørgsmål. Hvor mange her har sagt nej til lægekontrollerne under graviditeten ?
Jeg er nu gravid med vores andet barn og har denne gang valgt ikke at gå til læge pga. Jeg bl.a. kender ham "privat" og derfor synes at det er et lidt privat område. Under hele første graviditet gik jeg til alle tjek. Men følte mig tryg nok under denne til at fravælge det.
Dette aftalte jeg med min jordemor som heller ikke kunne se noget problem i jeg ikke gik til lægeontrollerne, da jeg jo havde været der den første gang hvor graviditeten blev bekræftet.
Nu står jeg i den situation at jeg er i uge 37+1 og har en meget utilfreds læge... Han har både ringet til min jordemor og til mig privat for at høre hvad det nu er for noget ? Hvorfor jeg ikke er kommet til diverse tjek ? Og om jordemødrene har ændret kutyme, siden man ikke skal gå til læge ?
Føler mig lidt krænket. Læge og jordemor er da frivilligt om man ønsker at gå til, og min jordemor var dybt rystet over min læge havde ringet til hende og "brokket" sig. 
Jeg kan da umuligt være den eneste der under anden graviditet ikke har gået til lægekontroller ??
Anmeld