Nej tak til lægekontrol ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Gik du til lægekontrollerne under alle graviditeter?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.248 visninger
31 svar
30 synes godt om
20. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer. 

Jeg har lige er spørgsmål. Hvor mange her har sagt nej til lægekontrollerne under graviditeten ? 

Jeg er nu gravid med vores andet barn og har denne gang valgt ikke at gå til læge pga. Jeg bl.a. kender ham "privat" og derfor synes at det er et lidt privat område. Under hele første graviditet gik jeg til alle tjek. Men følte mig tryg nok under denne til at fravælge det. 

Dette aftalte jeg med min jordemor som heller ikke kunne se noget problem i jeg ikke gik til lægeontrollerne, da jeg jo havde været der den første gang hvor graviditeten blev bekræftet. 

Nu står jeg i den situation at jeg er i uge 37+1 og har en meget utilfreds læge... Han har både ringet til min jordemor og til mig privat for at høre hvad det nu er for noget ? Hvorfor jeg ikke er kommet til diverse tjek ? Og om jordemødrene har ændret kutyme, siden man ikke skal gå til læge ? 

Føler mig lidt krænket. Læge og jordemor er da frivilligt om man ønsker at gå til, og min jordemor var dybt rystet over min læge havde ringet til hende og "brokket" sig. 

Jeg kan da umuligt være den eneste der under anden graviditet ikke har gået til lægekontroller ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2014

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Hej de damer. 

Jeg har lige er spørgsmål. Hvor mange her har sagt nej til lægekontrollerne under graviditeten ? 

Jeg er nu gravid med vores andet barn og har denne gang valgt ikke at gå til læge pga. Jeg bl.a. kender ham "privat" og derfor synes at det er et lidt privat område. Under hele første graviditet gik jeg til alle tjek. Men følte mig tryg nok under denne til at fravælge det. 

Dette aftalte jeg med min jordemor som heller ikke kunne se noget problem i jeg ikke gik til lægeontrollerne, da jeg jo havde været der den første gang hvor graviditeten blev bekræftet. 

Nu står jeg i den situation at jeg er i uge 37+1 og har en meget utilfreds læge... Han har både ringet til min jordemor og til mig privat for at høre hvad det nu er for noget ? Hvorfor jeg ikke er kommet til diverse tjek ? Og om jordemødrene har ændret kutyme, siden man ikke skal gå til læge ? 

Føler mig lidt krænket. Læge og jordemor er da frivilligt om man ønsker at gå til, og min jordemor var dybt rystet over min læge havde ringet til hende og "brokket" sig. 

Jeg kan da umuligt være den eneste der under anden graviditet ikke har gået til lægekontroller ??

Ja gik til alle dem der lå med bassen, og hvis jeg en dag skal have en mere, har jeg også tænkt mig at gå til lægebesøg :-)

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

VråJepsen skriver:

Ja gik til alle dem der lå med bassen, og hvis jeg en dag skal have en mere, har jeg også tænkt mig at gå til lægebesøg :-)

Ja, havde jeg ikke været tryg, eller følt det var unødvendigt denne gang havde jeg da bestemt også gået til læge, men følte ikke det var noget jeg havde behov for. 

Gik pligtfulgt derop under hele første graviditet, og var glad for det, men igen behovet er der ikke denne gang.

Anmeld

20. februar 2014

Eliza

Jeg har droppet 3. Læge besøg.
Fik en tid, mødte op og så viste det sig at keglen havde givet mig tid i lægens ferie.
Der stod jeg med et glas urin i den ene hånd, syg 2 årig i den anden og alle mine hormoner uden på tøjet.

Anmeld

20. februar 2014

Moma

Jeg gik til alle lægekontroller under anden (3.) graviditet. Jeg kunne faktisk slet ikke finde på at sige nej tak til lægekontrol. Men havde også en SA/MA i 2. graviditet.

Men der er vi jo forskellige. I stedet ville jeg helt klart skifte læge - ville aldrig være private venner med min læge.

Jeg ser godt nok sjældent min læge - men ville få nogle rigtigt grimme billeder i mit hovede under en privat middag, og han måske "lige" har kigget i understellet.  Ved godt at læger sikkert sagtens kan abstrahere fra det - men det ville jeg ikke kunne. Ville få maden totalt galt i halsen.

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

Eliza skriver:

Jeg har droppet 3. Læge besøg.
Fik en tid, mødte op og så viste det sig at keglen havde givet mig tid i lægens ferie.
Der stod jeg med et glas urin i den ene hånd, syg 2 årig i den anden og alle mine hormoner uden på tøjet.

Ej hvor surt, tror jeg også havde slået mig helt ud. Jeg har kun fravalgt andet og tredje kontrol. Og det kun fordi jeg ikke føler der er nogen grund til jeg skal derop. Min jdm tjekker alligevel for det samme som ham, når jeg er hos hende. 

Anmeld

20. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg gik til alle lægebesøg og JM-besøg under begge mine graviditeter. Tog det som en selvfølge og kunne ikke finde på, at springe over.

Dog forstår jeg ikke, hvorfor du har en læge som du ser privat. Jeg havde helt klart skiftet læge. Der kan være mange private ting man snakker med sin læge om som man ikke snakker med sine venner om.

Anmeld

20. februar 2014

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Jeg gik til alle lægekontroller under anden (3.) graviditet. Jeg kunne faktisk slet ikke finde på at sige nej tak til lægekontrol. Men havde også en SA/MA i 2. graviditet.

Men der er vi jo forskellige. I stedet ville jeg helt klart skifte læge - ville aldrig være private venner med min læge.

Jeg ser godt nok sjældent min læge - men ville få nogle rigtigt grimme billeder i mit hovede under en privat middag, og han måske "lige" har kigget i understellet.  Ved godt at læger sikkert sagtens kan abstrahere fra det - men det ville jeg ikke kunne. Ville få maden totalt galt i halsen.

Nu det ikke mere privat end at vores børn går til dans og fodbold  på samme hold, men derfor finder jeg det stadigvæk utroligt svært at snakke med ham, især lige efter et kontrol. 

Har kigget efter anden læge men den tætteste lige nu er 20 km væk... Synes jeg er lige langt nok uden bil. 

Anmeld

20. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis man er helt rolig og ingen bekymringer har, så synes jeg også lægebesøgene er overflødige. Min læge var i hvertfald ikke noget værd under graviditeten sidst, så jeg følte altid det var spild af tid. Det var kun fordi jeg var rigtig dårlig og skulle snakke om min sygemelding, at jeg gik til dem alle. Og så for at få bekræftet hjertelyden, da jeg tit blev nervøs for om alt var okay. 

Han havde ikke forstand på sf-mål, kunne ikke finde ud af at mærke på baby, glemte at stixe urin, og vejet blev jeg aldrig. Derudover kunne han aldrig svare på mine spørgsmål. 

Anmeld

20. februar 2014

Clisolka

Jeg gik til alle lægebesøg under alle mine graviditeter - sådan ca. 1 gang om (hold fast) ugen  Alle kontrollerne var dog ikke egen læge, men så var det jordemoder, så blodprøver hos lægen, så blodprøver hos sygehuset og så de store kontroller en gang månedligt på Rigshospitalet  Så ja, nogle af dem var bestemt overflødige, men jeg valgte det selv 

Jeg har diabetes, så det er lidt en anden ting, men jeg ville aldrig fravælge lægebesøg hos egen læge. I dit tilfælde ville jeg skifte læge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.