Veer uden effekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.944 visninger
30 svar
7 synes godt om
16. februar 2014

Anonymo

Hej med jer Har lige et lidt forvirrende indlæg til jer

For lidt over en uge siden begyndte jeg, at få de første veer (yes!) nogle gange om dagen, dog kun men alligevel en start tænkte jeg 

I fredags ved elve tiden om aftenen tog de meget hurtigt til og der var pludselig 3 minutter imellem og de varede ca. 1 minut, da vi så havde ligget på fødegangen til halv fire om natten kommer jordemoderen ind og siger at rigtigt nok, jeg havde gode og regelmæssige veer, de gør bare ikke noget godt de veer der, for jeg bliver ved at at have 1,5 cm. livmoderhals tilbage så vi måtte tage hjem igen og vente på de tog yderligere til.

De tager så til i løbet af nogle timer hjemme i sengen og ringer da jeg ikke længere kan holde det ud omkring ved 10 tiden om formiddagen, de siger at de ikke ville love jeg var i aktiv fødsel men de ville gerne kigge på mig alligevel. Da vi så kom derop igen for jeg denne gang af vide af det måske skyldes voldsom blærebetændelse. Jeg blev derfor sendt hjem igen, igen og går stadig rundt med dumme veer der vare 1 minut og har 3 minutter i mellem sig, er helt afkræftet i maven og sover meget, meget få minutter ad gangen om natten.

Det jeg egentligt ville med indlægget var om nogen har prøvet noget lignede?
Kan det være rigtigt at jeg skal gå i en uge til med regelmæssige og hyppige veer før jeg får svar på om jeg overhovedet har blærebetændelse og i så fald, hvad sker der så hvis jeg ikke har blærebetændelse? Jeg får intet svar på mine spørgsmål hos min jordemoder eller hos min læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

lineog4

Min første fødsel startede på samme måde - 4 dage med veer der intet gav kg havde sjovt nok også 1,5 cm livmoderhals (og var 2 fingre åben). Blev sendt 2 gange med pandoiler og lovning på det skulle gøre mere ondt. Efter 4 døgn kom jeg uden at have sovet andet end blundet et minut her og der og blev lagt i seng med morfin. Om det var fordi jeg slappede af eller fordi jeg endelig kunne ligge ned eller hvad det var, men efter 3 timer var jeg i aktiv fødsel og fødte efter 8 timer.

Veerne blev aldrig rigtig meget værre - jo presseveerne. Og var så træt til sidst så jeg sov mellem presseveerne. Både mig og min datter var trætte efter fødslen og sov en hel nat igennem....

Anmeld

16. februar 2014

roenlund

Du kan vel få svar på om det er blærebetændelse indenfor et par timer, det tager da ikke en uge for de, at få svar på en urinprøve

Anmeld

16. februar 2014

Anonymo

lineog4 skriver:

Min første fødsel startede på samme måde - 4 dage med veer der intet gav kg havde sjovt nok også 1,5 cm livmoderhals (og var 2 fingre åben). Blev sendt 2 gange med pandoiler og lovning på det skulle gøre mere ondt. Efter 4 døgn kom jeg uden at have sovet andet end blundet et minut her og der og blev lagt i seng med morfin. Om det var fordi jeg slappede af eller fordi jeg endelig kunne ligge ned eller hvad det var, men efter 3 timer var jeg i aktiv fødsel og fødte efter 8 timer.

Veerne blev aldrig rigtig meget værre - jo presseveerne. Og var så træt til sidst så jeg sov mellem presseveerne. Både mig og min datter var trætte efter fødslen og sov en hel nat igennem....

Hold da op en omgang. Jeg ved bare ikke om jeg skal "brokke" mig til min jordemoder på tirsdag, hun virkede ærlig talt lidt træt af mig i går efter andet besøg på fødegangen.

Anmeld

16. februar 2014

Anonymo

roenlund skriver:

Du kan vel få svar på om det er blærebetændelse indenfor et par timer, det tager da ikke en uge for de, at få svar på en urinprøve

De sagde jeg skulle forvente en uge før jeg ville blive ringet op med svar

Anmeld

16. februar 2014

roenlund

Norit skriver:

De sagde jeg skulle forvente en uge før jeg ville blive ringet op med svar

det mener jeg altså ikke kan passe, men jeg er ikke 100%

håber at du snart føder så du ikke skal blive i den ulidelige position du er i lige nu...

Anmeld

16. februar 2014

lineog4

Norit skriver:

Hold da op en omgang. Jeg ved bare ikke om jeg skal "brokke" mig til min jordemoder på tirsdag, hun virkede ærlig talt lidt træt af mig i går efter andet besøg på fødegangen.

Fik at vide efterfølgende det formodentlig var fordi min datter stod skævt i bækkenet og derfor ikke kunne trykke ned af så livmoderen gav sig - ved ikke om de kan tjekke for det, men det er da værd at spørge.

Havde en god fødsel da den gik i gang (men var træt), og glemte egentlig forløbet indtil jeg blev gravid igen og blev lovet det ikke skete igen for så ville de gå ind og hjælpe. Og huskede det virkeligt da veerne gik i gang 2. Gang, for igen var de ikke regelmæssige og jeg nægtede at tage på fødegangen, grædende fordi de jo alligevel ville sende mig hjem. Min mand måtte true med ambulance for at få mig afsted og fødte så 45 minutter efter vi kom til hospitalet. Så jo det var en hård omgang, selvom jeg glemte det....

Anmeld

16. februar 2014

Anonymo

roenlund skriver:

det mener jeg altså ikke kan passe, men jeg er ikke 100%

håber at du snart føder så du ikke skal blive i den ulidelige position du er i lige nu...

Syntes også det lyder helt vildt. Når jeg har været hos min læge tog plejer jeg at blive ringet op efter 2 hverdage

Jo tak. Ja, det ville altså være dejligt

Anmeld

16. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fik veer 40+2 og om natten kunne jeg slet ikke sove for dem, så vi kom en tur på FG og fik morfin at sove på (hjalp dog ikke en fis) fik lov at overnatte derude da jeg ikke havde det godt med at skulle hjem. Var 1-2fingre åben kun. 

Næste morgen havde jeg samme type veer (havde haft dem i 24timer nu) men var ikke mere åben end natten før. De mente IKKE jeg skulle have den slags veer uden virkning, for så ville jeg være for afkræftet når jeg selv skulle til at yde noget. Så de prikker hul på vandet for at sætte skub i tingene! Og efter 30 min fik  jeg endnu værre veer og derefter vestorm i maaaange timer.  Åbnede mig stadig ikke! Først efter jeg fik vedrop. SÅ! Hvis de ikk havde prikket mit vand og observeret at mine veer ikke gjorde en disse effektivt, så havde jeg gået med slemme veer i flere dage sikkert  Og det er altså ikke optimalt når man også skal have kræfter til den aktive del af fødslen. 

Synes du skal ringe og fortælle din bekymring og hvor træt du er! 

Anmeld

16. februar 2014

Kay

Norit skriver:

Hej med jer Har lige et lidt forvirrende indlæg til jer

For lidt over en uge siden begyndte jeg, at få de første veer (yes!) nogle gange om dagen, dog kun men alligevel en start tænkte jeg 

I fredags ved elve tiden om aftenen tog de meget hurtigt til og der var pludselig 3 minutter imellem og de varede ca. 1 minut, da vi så havde ligget på fødegangen til halv fire om natten kommer jordemoderen ind og siger at rigtigt nok, jeg havde gode og regelmæssige veer, de gør bare ikke noget godt de veer der, for jeg bliver ved at at have 1,5 cm. livmoderhals tilbage så vi måtte tage hjem igen og vente på de tog yderligere til.

De tager så til i løbet af nogle timer hjemme i sengen og ringer da jeg ikke længere kan holde det ud omkring ved 10 tiden om formiddagen, de siger at de ikke ville love jeg var i aktiv fødsel men de ville gerne kigge på mig alligevel. Da vi så kom derop igen for jeg denne gang af vide af det måske skyldes voldsom blærebetændelse. Jeg blev derfor sendt hjem igen, igen og går stadig rundt med dumme veer der vare 1 minut og har 3 minutter i mellem sig, er helt afkræftet i maven og sover meget, meget få minutter ad gangen om natten.

Det jeg egentligt ville med indlægget var om nogen har prøvet noget lignede?
Kan det være rigtigt at jeg skal gå i en uge til med regelmæssige og hyppige veer før jeg får svar på om jeg overhovedet har blærebetændelse og i så fald, hvad sker der så hvis jeg ikke har blærebetændelse? Jeg får intet svar på mine spørgsmål hos min jordemoder eller hos min læge

Jeg gik i 8 dage med veer der varede alt fra 3 min mellem og 20 min i mellem...

Det var rigtig hårdt... Og jeg gik bare og ventede på 7 dagen om aftenen troede vi mit vand gik... Men det var bare for hinden der gik, ja sådan en har mad åbenbart også... Vi tog på fg og blev undersøgt og fik af vide at ja jeg havde veer og der kunne gå længe endnu... Ja efter 7 dage! 

Nå den nat vågnede jeg med en vee der gjorde meget mere ondt... Faldt næsten i søvn igen men så kom der de til... Gik op og tissede og havde blødt... 

Tog tid på dem og der var 3 min imellem... 4 timer efter var Elna født... så en meget lang men hurtigt fødsel fordi alt forarbejdet var gjort ugen op til 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.