over vejer at få nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2014

et-ønske

Min bror har lige fået en efternøler, de store var hhv 8 og 11 da han kom til verden Jeg synes ikke han lider nogen nød, og de store elsker ham og kan slet ikke lade ham være

Vi er en sammenbragt familie, men når jeg føder tvllingerne vil de store være 7,8 og 12 år

Omkring økonomi, så finder man jo ud af det. Vi synes bestemt heller ikke vi har haft mange penge tværtimod, fordi jeg kom ind i vores forhold med en kæmpe gæld. Det er dog lykkes os at spare op til tvillingerne, og få råd til at leje et sommerhus i sommerferien.
Vi ser frem til december 2015 hvor jeg er færdig med at afdrage på min gæld.
Tror vores rådighedsbeløb ligner meget Jeres

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2014

modesty

nogen der har 2 børn der er meget tæt alders mæssig også har fået en efternøgler??

jeg overvejer meget stærkt om vi skal satse på at få nummer 3 men så vil de 2 store være 7 og 8 eller 8 og 9 an på hvor lang tid der gå, ville det være synd for den sidste ikke at have nogen søskende tæt på sig??

også overvejer jeg om økonomien kan klare det da vi lige pt har 4000 til rådighed om mdr

så jeg ved ikke lige om det er realistisk men drømmer så meget om nr 3 og især efter de andre er blevet så store og bliver mere uafhængig af os forældre

Efter min mening overfortolker folk helt vildt på hvor lang tid der skal være mellem børn. I bund og grund handler det om det enkelte barns personlighed, om forældrenes overskud og omsorg i familien. Jeg har flere bekendte med en enkelt efternøler, og de børn har det super, fordi de er en del af gode familier med masser af kærlighed. 

Jeg ville nok tænke lidt mere over den med økonomien, jeg har svært ved at se hvordan man kan klare et ekstra barn med kun 4.000 kr. til rådighed (når det når institutionsalderen).

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

lassemor07 skriver:

Økonomisk er jo hvad man gør det til man burte klare sig for de 4000 ikke man bestemt svømmer i penge men kan klare det
Det med at få en efternøgler vis i drømmer om det syndes jeg i skal gøre det, min søster er 8 år yngre end mig så har jeg en lillebror der er 2,5 år yngre end mig har altid haft et rigtig godt forholde til begge mine søskende og min lillesøster er bestem den forkælet efternøgler for hun har altid kunne få min bror og jeg til alting vis hun havde brug for det

tak for svar vi drømmer helt sikkert om det sidste skud på stammen

det er godt at høre at der er mange der ikke mener det er så slemt at være efternøgler, så det har gjort mig mere sikker på at vi godt tør at få den sidste, vi har dog tænkt os at vente ½-1 år for at se hvordan økonomien bliver med sikkerhed

Anmeld

17. februar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

nogen der har 2 børn der er meget tæt alders mæssig også har fået en efternøgler??

jeg overvejer meget stærkt om vi skal satse på at få nummer 3 men så vil de 2 store være 7 og 8 eller 8 og 9 an på hvor lang tid der gå, ville det være synd for den sidste ikke at have nogen søskende tæt på sig??

også overvejer jeg om økonomien kan klare det da vi lige pt har 4000 til rådighed om mdr

så jeg ved ikke lige om det er realistisk men drømmer så meget om nr 3 og især efter de andre er blevet så store og bliver mere uafhængig af os forældre

Min morbror og hans kone har 2 børn på 10 og 12, og har en lille efternøler på 2,5 år. Det fungere så godt, og de store forguder deres lillesøster.

Men 4000 kr. er godt nok ikke mange penge til 5 mennesker, men hvis i virkelig tænker kreativt, så kan det måske lade sig gøre. Ville dog syntes det var lidt for stramt.

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Min bror har lige fået en efternøler, de store var hhv 8 og 11 da han kom til verden Jeg synes ikke han lider nogen nød, og de store elsker ham og kan slet ikke lade ham være

Vi er en sammenbragt familie, men når jeg føder tvllingerne vil de store være 7,8 og 12 år

Omkring økonomi, så finder man jo ud af det. Vi synes bestemt heller ikke vi har haft mange penge tværtimod, fordi jeg kom ind i vores forhold med en kæmpe gæld. Det er dog lykkes os at spare op til tvillingerne, og få råd til at leje et sommerhus i sommerferien.
Vi ser frem til december 2015 hvor jeg er færdig med at afdrage på min gæld.
Tror vores rådighedsbeløb ligner meget Jeres

tak for svar

jeg er også sikker på at vores 2 børn vil forgude en lille søster/bror, men de bliver jo også ældre, jeg har 3 brødre hvor der er 5-6 år i mellem os alle sammen og vi kan stort set ikke snakke sammen, det er kun den yngste jeg rigtig snakker med og han er 11 år yngre end mig.

men vi har besluttet os for at vi gerne vil have den sidste men at vi venter ½-1 år for at se hvordan økonomien så er, da jeg gerne stædig vil kunne give børnene lidt små ting indimellem

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Efter min mening overfortolker folk helt vildt på hvor lang tid der skal være mellem børn. I bund og grund handler det om det enkelte barns personlighed, om forældrenes overskud og omsorg i familien. Jeg har flere bekendte med en enkelt efternøler, og de børn har det super, fordi de er en del af gode familier med masser af kærlighed. 

Jeg ville nok tænke lidt mere over den med økonomien, jeg har svært ved at se hvordan man kan klare et ekstra barn med kun 4.000 kr. til rådighed (når det når institutionsalderen).

tak for svar vi har besluttet at vente ½-1år for at se hvordan økonomien er til den tid

hvorfor jeg har været i tvivl med hensyn til aldre, er fordi at jeg har 3 brødre, en storebror og 2 små, hvor den ene lille bror har jeg slet ikke kontakt med, og min storebror snakker jeg med max 4 par gange om året, det er kun den yngste jeg snakker regl mæssig med.

derfor har vi fået de 2 første tæt på hinanden i håb om at de ville kunne sammen som voksne også(selvom man aldrig kan være sikker)

men vi har besluttet os om at de ikke er aldres forskellen på børnene der skal forhindre os i at få nr 3

Anmeld

17. februar 2014

Anonym trådstarter

M_V skriver:

Min morbror og hans kone har 2 børn på 10 og 12, og har en lille efternøler på 2,5 år. Det fungere så godt, og de store forguder deres lillesøster.

Men 4000 kr. er godt nok ikke mange penge til 5 mennesker, men hvis i virkelig tænker kreativt, så kan det måske lade sig gøre. Ville dog syntes det var lidt for stramt.

tak for svar vi har tænkt os at vente ½-1 år pga økonomien

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.