over vejer at få nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2014

Aabye

Anonym skriver:

Hvor meget har i ca til rådighed om mdr? Her har vi ikke bil så vi behøver ikke at tage højde for det hvis der skulle komme 2 på engang

Det er jeg faktisk i tvivl om.. Det er ikke mig der har styr på økonomien herhjemme.. Men det er ikke særlig meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

nogen der har 2 børn der er meget tæt alders mæssig også har fået en efternøgler??

jeg overvejer meget stærkt om vi skal satse på at få nummer 3 men så vil de 2 store være 7 og 8 eller 8 og 9 an på hvor lang tid der gå, ville det være synd for den sidste ikke at have nogen søskende tæt på sig??

også overvejer jeg om økonomien kan klare det da vi lige pt har 4000 til rådighed om mdr

så jeg ved ikke lige om det er realistisk men drømmer så meget om nr 3 og især efter de andre er blevet så store og bliver mere uafhængig af os forældre

Med et rådighedsbeløb på 4000 kr. Så vil jeg da ikke mene, at I har råd til at få et barn mere? Har I tænkt på institutionsplads mv?? Jeg ville ikke sætte et barn (mere) i verden på de vilkår. Mvh.

Anmeld

16. februar 2014

Dorthe1986

Jeg er rigtig meget efternøler, Mine søskende er mellem 10 og 18 år ældre end mig, men jeg har aldrig været ensom af den grund :-)

Anmeld

16. februar 2014

MorDk

4000 kr til rådighed... man kan komme langt hvis man kæmper for det og tænker sig om. Det er et valgt kun I kan tage. Nogle vil mene det er for lidt. Andre vil mene det er tilpas og måske mere end rigeligt. Det er jo individuelt.

Anmeld

16. februar 2014

SjeBets

personligt synes jeg ikke 4000 er meget i rådighedsbeløb, jeg bruger mere på mad og husholdning om måneden til os og ungerne, ved godt at man godt kan klare det, og har selv levet for noget mindre da jeg var alene med ungerne, men det er bare lidt sjovere at have råd til at tage ungerne til frisør, eller en tur i biffen eller andet. hvilket jeg aldrig havde fået råd til før.

Nå men til det andet, jeg har lige fået nr.3 og der er den yngste af mine 9 og den ældste er 13.

Jeg har selv en søster der er 17 år yngre end mig, og min bror er 15 år ældre ned hende, vi var stort set flyttet hjemmefra da hun kom, pga efterskole og jobs. så hun er opvokset som enebarn, men har nu aldrig savnet søskende som sådan. Vi opdrager nok lige så meget på hende som vores forældre gør, men sådan er det jo, min egen datter er 4 år yngre end min søster, så de har leget meget sammen da de var mindre

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Med et rådighedsbeløb på 4000 kr. Så vil jeg da ikke mene, at I har råd til at få et barn mere? Har I tænkt på institutionsplads mv?? Jeg ville ikke sætte et barn (mere) i verden på de vilkår. Mvh.

tak for svar, ja jeg har tænkt på det, det er også derfor jeg ikke ved med sikkerhed men, om 3-4 år vil vi have 3000 kr mere om mdr men før jeg tager beslutningen helt, så vil jeg selvfølgelig regne på det helt præcis

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg er rigtig meget efternøler, Mine søskende er mellem 10 og 18 år ældre end mig, men jeg har aldrig været ensom af den grund :-)

tak for svar

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

4000 kr til rådighed... man kan komme langt hvis man kæmper for det og tænker sig om. Det er et valgt kun I kan tage. Nogle vil mene det er for lidt. Andre vil mene det er tilpas og måske mere end rigeligt. Det er jo individuelt.

ja jeg syntes vi sidder stramt i det nu, men børnene få stadig legetøj remlig tit og dyre jule/fødselsdagsgaver, det ville vi jo skulle skære ned på, men om 3-4 år vil vi have 3000 kr mere da vi afdrager på noget gæld, så det er kun for en perioede vi skal leve meget skrabet

og jeg ved at børnene også gerne vil have en søster eller bror men ? er om de ville under alt det andet et par år

Anmeld

16. februar 2014

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

personligt synes jeg ikke 4000 er meget i rådighedsbeløb, jeg bruger mere på mad og husholdning om måneden til os og ungerne, ved godt at man godt kan klare det, og har selv levet for noget mindre da jeg var alene med ungerne, men det er bare lidt sjovere at have råd til at tage ungerne til frisør, eller en tur i biffen eller andet. hvilket jeg aldrig havde fået råd til før.

Nå men til det andet, jeg har lige fået nr.3 og der er den yngste af mine 9 og den ældste er 13.

Jeg har selv en søster der er 17 år yngre end mig, og min bror er 15 år ældre ned hende, vi var stort set flyttet hjemmefra da hun kom, pga efterskole og jobs. så hun er opvokset som enebarn, men har nu aldrig savnet søskende som sådan. Vi opdrager nok lige så meget på hende som vores forældre gør, men sådan er det jo, min egen datter er 4 år yngre end min søster, så de har leget meget sammen da de var mindre

det er godt at høre det med alders forskælden

ang økonomi se svar til MorDK

Anmeld

17. februar 2014

lassemor07

Anonym skriver:

nogen der har 2 børn der er meget tæt alders mæssig også har fået en efternøgler??

jeg overvejer meget stærkt om vi skal satse på at få nummer 3 men så vil de 2 store være 7 og 8 eller 8 og 9 an på hvor lang tid der gå, ville det være synd for den sidste ikke at have nogen søskende tæt på sig??

også overvejer jeg om økonomien kan klare det da vi lige pt har 4000 til rådighed om mdr

så jeg ved ikke lige om det er realistisk men drømmer så meget om nr 3 og især efter de andre er blevet så store og bliver mere uafhængig af os forældre

Økonomisk er jo hvad man gør det til man burte klare sig for de 4000 ikke man bestemt svømmer i penge men kan klare det
Det med at få en efternøgler vis i drømmer om det syndes jeg i skal gøre det, min søster er 8 år yngre end mig så har jeg en lillebror der er 2,5 år yngre end mig har altid haft et rigtig godt forholde til begge mine søskende og min lillesøster er bestem den forkælet efternøgler for hun har altid kunne få min bror og jeg til alting vis hun havde brug for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.