Hvem skal med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2014

Frk.S

Jeg havde kun min mand med, og det er også kun ham der skal med denne gang. Jeg har slet ikke lyst til at have andre med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2014

et-ønske

Personligt kunne jeg ikke tænke mig at have andre end min mand med
Ved min første fødsel havde jeg mange bekymringer, især fordi min daværende mand skulle se mig "sådan" - men når man ligger der er det bare noget andet!
Min ex ryger også, og jeg havde købt en hel karton til ham under fødslen det tog 12 timer og han var kun ude 2 gange.
Jeg tror ikke du skal være nervøs - for når det er op over vil jm nok sige til ham at det er bedst han bliver nu
Held og lykke med fødslen

Anmeld

13. februar 2014

lineog4

Havde kun min mand med og ville slet ikke ønske mig andre med jeg kendte og skulle være sammen med bagefter  Jeg kastede op, sked på gulvet den ene gang fordi jeg fik en klyx mens jeg havde vestorm og 10 minutter før presseveer osv osv osv ville jeg faktisk bagefter have det svært ved andre havde været med til (grænseoverskridende).

Men skulle jeg have en anden med så skulle de instrueres grundigt i at når baby var ude så var de en flue på væggen for så var det min og min mands alene tid med streg under alene. Og tror ikke min mor havde kunne holde det (har ingen svigermor men må ikke det samme gælder for dem )

Anmeld

13. februar 2014

Kay

jeg havde min mand og min mor med... i udvidelses fasen der var ret kort jokede de sammen og holdte mit humør oppe

i presse fasen var min mand ved siden af fødekaret og nussede min hånd og gav mig kold klud på panden når jeg ik havde veer, og min mor lavede ny kold klud og blandede saft...

det var det bedste fødsels team man kunne ønske sig og jeg glæder mig til næste gang

Anmeld

13. februar 2014

2721

Jeg havde min kæreste og min veninde med.
Det var det helt rette valg for mig.
Kunne dog aldrig hverken have min mor eller fx svigermor med.

Min veninde har jeg kendt nærmest hele mit liv og vi er enormt tætte og har aldrig tænkt over at hun så mig i en privatsituation.

Anmeld

13. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det var kun min mand som var med - kunne ikke havde tænkt mig det anderledes. Det er en meget privat sag og synes bestemt ikke om, at hverken min mor eller svigermor skulle have været med. Din mand skal nok klare det, man får uanede kræfter

Anmeld

13. februar 2014

roenlund

Min mand har det meget dårligt med hospitaler og alt hvad der til hører vi havde derfor lavet en aftale med et vennepar om at de ville komme og være på hospitalet, så kunne hun støtte mig hvis jeg havde brug for det og han kunne være i venteværelset og støtte min mand med at komme tilbage selvom han var dårlig... Det endte dog med at jeg fødte så hurtigt at de ikke nåede at komme og min mand klarede det efter omstændighederne godt...

Anmeld

13. februar 2014

Anitta Kristiansen

Første gang havde jeg en veninde men kunne jeg desværre ikke håndtere under fødsel, men hun sad fint og ventede. Anden gang skal min søster med. Begge gange med faren med nu må vi se om jeg kan klare at have min søster i nærheden men ellers er hun der for den store når det er. mmen find en du føler dig helt tryg ved. Selvom jeg er helt tryg ved min veninde og hun gjorde som ville være bedst så havde jeg det bare bedst med faren. Men er altid dejligt med en i baghånden

Anmeld

13. februar 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej de damer! 

Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage om fødslen (skal siges jeg er førstegangs fødende + kærestens første bare, så ingen af os har prøvet det før) 

Og han er bare lidt nervøs for om han kan klare det selv og hvis han skal ud at ryge, vil han have det dårligt med at gå fra mig. 

Men hvem skal vi tage med til fødslen, hvis det er? 

Min mor har altid været god at have med, hvis det drejer sig om smerter i andre situationer, men tror bare jeg har brug for at få at vide "du kan godt" "du klare det flot" m.m. Men det er min mor ikke så god til men ellers er hun en god støtte. 

Min svigermor tror jeg dog er bedre til at rose. Hvis man kan sige det sådan, men til gengæld mere pylderet?! 

Hvem kunne man ellers tage med?! 

Hvad gjorde i? Og var det en god oplevelse? 

Jeg havde min kæreste og min mor med Det fungerede super godt! Det var min kæreste der holdte min hånd, og som var tættest på hele tiden, men engang imellem måtte mor træde til, men kun når jeg sagde moaaaarr Både min kæreste og jeg, er lykkelige for at hun var med.

Så i skal gøre ligepræcis hvad i føler for, og forventningsafstemme på forhånd

Anmeld

13. februar 2014

Papillon

Abemor skriver:

Ville aldrig have andre end min mand med - det er en meget intim og privat oplevelse. Og selvfølgelig skal han da ikke ud at ryge når du føder - hvad tænker han på ? 

Det tænker jeg også. Min kæreste ryger også, vi har dog en aftale om, at han har indtil termin til at stoppe, men jeg tvivler på, at han holder den. Jeg tror ikke, jeg ville kunne acceptere at blive efterladt alene under fødslen fordi, han skulle have sin nikotin  Og på Herlev er der rygeforbud på alle arealer, så det er ikke bare en smuttur ned foran døren...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.