Hvem skal med til fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
31 svar
18 synes godt om
12. februar 2014

Anonym trådstarter

Hej de damer! 

Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage om fødslen (skal siges jeg er førstegangs fødende + kærestens første bare, så ingen af os har prøvet det før) 

Og han er bare lidt nervøs for om han kan klare det selv og hvis han skal ud at ryge, vil han have det dårligt med at gå fra mig. 

Men hvem skal vi tage med til fødslen, hvis det er? 

Min mor har altid været god at have med, hvis det drejer sig om smerter i andre situationer, men tror bare jeg har brug for at få at vide "du kan godt" "du klare det flot" m.m. Men det er min mor ikke så god til men ellers er hun en god støtte. 

Min svigermor tror jeg dog er bedre til at rose. Hvis man kan sige det sådan, men til gengæld mere pylderet?! 

Hvem kunne man ellers tage med?! 

Hvad gjorde i? Og var det en god oplevelse? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2014

Misser1989

Begge gange var vi kun mig og min mand, ville ikke have andre med.
Det rørte mig ikke når han gik ned for at stille p-skiven. ( kun lige da jordemoderen sagde, at NU skulle han komme tilbage hvis han ville nå det, blev jeg lidt nervøs )
Men hvis jeg skulle have en med, ville jeg bestemt foretrække en god veninde, fremfor min svigermor og mor

Anmeld

12. februar 2014

Milas14

Jeg har kun haft faren med..

Anmeld

12. februar 2014

Katia Juul Skovgaard

Jeg havde min mand og min veninde med.

Hun var guld værd Ingen mand syntes det er særlig fedt at ens kæreste/kone har ondt og der var hun god til at overtage for ham (Han måtte lige ud og trække vejret 4 gange)

Hun havde fået besked på inden at hun var med som hjælper, ikke tilskuer så hun var med til den forældreaften der omhandlede fødsel og havde siddet og set fødsler på youtube derhjemme (på eget initiativ)

Da jeg (endelig) nåede til pressefasen fik hun og manden et ben hver og så fik den hele armen. 

Ville ikke ha' undværet hende derinde, hun var desuden fotograf under forløbet så vi fik en masse billeder

Anmeld

12. februar 2014

Anonymo

Jeg tager kun manden med til fødslen selvom jeg ved, at han vil syntes det er synd for mig at jeg skal ligge der alene hvis det bliver for meget for ham men det gør mig slet ikke noget og tror ærlig talt, at jeg vil have for travlt til at bekymre mig om det når det hele står på.

Jeg vil slet ikke have andre med forresten.

Føler slet ikke for at hverken sviger- eller min mor skal se mig nøgen i "den situation", så at sige

Anmeld

12. februar 2014

Mettefpigen

Jeg havde min eks og min mor med :-) det kunne ikke have været bedre:-)

Anmeld

13. februar 2014

Lykke:)

Anonym skriver:

Hej de damer! 

Kæresten og jeg har snakket lidt frem og tilbage om fødslen (skal siges jeg er førstegangs fødende + kærestens første bare, så ingen af os har prøvet det før) 

Og han er bare lidt nervøs for om han kan klare det selv og hvis han skal ud at ryge, vil han have det dårligt med at gå fra mig. 

Min mor har altid været god at have med, hvis det drejer sig om smerter i andre situationer, men tror bare jeg har brug for at få at vide "du kan godt" "du klare det flot" m.m. Men det er min mor ikke så god til men ellers er hun en god støtte. 

Min svigermor tror jeg dog er bedre til at rose. Hvis man kan sige det sådan, men til gengæld mere pylderet?! 

Jeg havde kun min kæreste med. Det var vores oplevelse sammen

Anmeld

13. februar 2014

Mum33

Ville aldrig have andre end min mand med - det er en meget intim og privat oplevelse. Og selvfølgelig skal han da ikke ud at ryge når du føder - hvad tænker han på ? 

Anmeld

13. februar 2014

M (:

Hej de damer! 

Vi havde lavet en aftale med min mor om, at vi på et hvert tidspunkt kunne ringe, hvis min kæreste eller jeg fik brug for ekstra støtte.

Fødslen gik nemt og hurtigt, så vi var "kun" min kæreste og jeg, og min mor har aldrig på nogen måde givet udtryk for, at hun var/blev skuffet over ikke at komme med alligevel (af samme grund ved jeg faktisk ikke en gang OM hun blev skuffet)..

Hun kom ca 1 time efter fødslen med tasken som vi ikke fik med i farten  

Anmeld

13. februar 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min søster har lige været med en af hendes veninder til hendes tvillingefødsel. Faren var der også, men han havde ik været til stor hjælp selvom det var deres 3-4 fælles barn.

Der var også en anden veninde med som, som klippede den ene navlesnor.

De havde alle syntes at det var en god oplevelse. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.