Øh jeg skal vist giftes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Anonym skriver:

Helt uventet, om tre uger når vi alligevel skal holde barnedåb, hvis præsten siger ja.

Jeg vælger at være anonym lidt endnu, da hvis det bliver til noget, skal være en overraskelse til gæsterne, men skal nok bekende kulør senere

Historien er, at siden før jeg fødte har jeg "plaget" kæresten med at vi burde blive gift, af praktiske årsager for at sikre vores barn, hvis der skulle ske os noget og at det var billigere end at få lavet et testamente

Familie og venner har stemt i og heppet på mig og flere har selv foreslået det, men kæresten har rystet på hovedet af det.

Dog har jeg selv sagt at vi skulle bare på rådhuset, da vi ikke har råd til det bryllup alle kvinder drømmer om.

Men fredag aften da vi havde et vennepar på besøg, sad vi og jokede med det som vi plejer, pludselig siger han så, jammen så lad og blive gift om tre uger når vi alligevel skal i kirke, men så skal det være en overraskelse, selv din mor og søster må ikke vide det, han sagde det i sådan en lidt drillende "tør du" tone, og så siger jeg ok, på en betingelse, jeg vil have vielsesringe, når jeg ikke kan få en rigtig brudekjole.

Der bliver joket videre og grinet og så siger kæresten, så skal du vel have ringet til præsten og spørge om han vil..., jeg kigger på ham og siger, mener du det?, ja det gør jeg vel og nu har vi vidner på det så jeg kan vel ikke hoppe fra hvad jeg har lovet...

Emnet er faldet på det et par gange mere de sidste dage og den er god nok, han mente det

Men men men, er der nogen der ved om det kan nåes på så kort tid med attester ovs?

Kan man blive gift/velsignet senere, hvis vi får råd til et rigtigt bryllup?, er lidt ked af hvis jeg ikke får en rigtig brudekjole i mit liv.

Puha det sætter tanker igang og præsten har fridag i dag

Kender ikke lige nogle butikker i det område, men vores ringe er af mærket Nuran (nuran.dk) og dem har vi været glæde for.
De lavede dem på et par dage :-)

Vores er i hvidguld, lidt ridset/banket og min har 7 sten med en lille fordybning mellem hver sten, mnadens er på samme måde bare uden sten.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

EAF

Anonym skriver:

Slet ingen

Nå er der så nogle der vil vise deres ringe frem?, som inspiration, evt fortælle hvad de har kostet.

Jeg tror ikke der findes billige guldsmede  Vi gjorde ikke så meget ud af vores, de er af hvidguld og kostede omtrent 1200-1500 tilsammen. Men ingen af os husker det præcist, ikke noget vi går op i  Der er en skøn lille guldsmed i Vejles gågade, kan bare ikke huske navnet. Der købte vi vores enkle runde ringe uden sten eller diamanter. Bare to indgraveringer - den ene datoen for forlovelsen og den anden dato hvor vi blev viet  Så hos os er forlovelsesringene også vores vielsesringe 

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

SummaSummarum skriver:

Jeg tror ikke der findes billige guldsmede  Vi gjorde ikke så meget ud af vores, de er af hvidguld og kostede omtrent 1200-1500 tilsammen. Men ingen af os husker det præcist, ikke noget vi går op i  Der er en skøn lille guldsmed i Vejles gågade, kan bare ikke huske navnet. Der købte vi vores enkle runde ringe uden sten eller diamanter. Bare to indgraveringer - den ene datoen for forlovelsen og den anden dato hvor vi blev viet  Så hos os er forlovelsesringene også vores vielsesringe 

Det lyder super billigt

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Er nærmest i chok, præsten sagde nej, med den begrundelse at det ikke var fair over for det andet hold der også skulle holde dåb.

Også selvom at jeg sagde til ham at vi havde forestillet os, at når gudstjenesten var ved at være færdig, at han bad den og den familie om at blive siddende så han kunne vie os, så den anden familie kunne komme vidre.

Kæresten har dog ringet og lagt en besked på hans tlf svarer om at ringe ham op, for at få en dybere forklaring på hvorfor, når man igen og igen høre om at det tit bliver gjort sådan, så må vi se hvad han siger.

Men for pokker hvor er vi skuffet og uforstående over for det

Anmeld

11. februar 2014

Anonym trådstarter

Yes, det hjalp at kæresten fik snakket med præsten og fortalt presist hvad det var vi gerne ville og nu skal vi giftes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.