Øh jeg skal vist giftes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.170 visninger
24 svar
10 synes godt om
10. februar 2014

Anonym trådstarter

Helt uventet, om tre uger når vi alligevel skal holde barnedåb, hvis præsten siger ja.

Jeg vælger at være anonym lidt endnu, da hvis det bliver til noget, skal være en overraskelse til gæsterne, men skal nok bekende kulør senere

Historien er, at siden før jeg fødte har jeg "plaget" kæresten med at vi burde blive gift, af praktiske årsager for at sikre vores barn, hvis der skulle ske os noget og at det var billigere end at få lavet et testamente

Familie og venner har stemt i og heppet på mig og flere har selv foreslået det, men kæresten har rystet på hovedet af det.

Dog har jeg selv sagt at vi skulle bare på rådhuset, da vi ikke har råd til det bryllup alle kvinder drømmer om.

Men fredag aften da vi havde et vennepar på besøg, sad vi og jokede med det som vi plejer, pludselig siger han så, jammen så lad og blive gift om tre uger når vi alligevel skal i kirke, men så skal det være en overraskelse, selv din mor og søster må ikke vide det, han sagde det i sådan en lidt drillende "tør du" tone, og så siger jeg ok, på en betingelse, jeg vil have vielsesringe, når jeg ikke kan få en rigtig brudekjole.

Der bliver joket videre og grinet og så siger kæresten, så skal du vel have ringet til præsten og spørge om han vil..., jeg kigger på ham og siger, mener du det?, ja det gør jeg vel og nu har vi vidner på det så jeg kan vel ikke hoppe fra hvad jeg har lovet...

Emnet er faldet på det et par gange mere de sidste dage og den er god nok, han mente det

Men men men, er der nogen der ved om det kan nåes på så kort tid med attester ovs?

Kan man blive gift/velsignet senere, hvis vi får råd til et rigtigt bryllup?, er lidt ked af hvis jeg ikke får en rigtig brudekjole i mit liv.

Puha det sætter tanker igang og præsten har fridag i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Muhmi

Hvis du drømmer om et "rigtigt" bryllup med kjole og alt det der, så ville jeg personligt have ventet... OG mange gæster vil blive rigtig kede af at de ikke ved der også er bryllup... Bryllup og barnedåb er jo en helt anden slags fest... Og jeg ville være blevet ked af at blive "snydt" for at købe en ekstra gave til jer... Meget luksusproblem det ved jeg, men barnedåb er jo sådan lidt kaffe-hygge, hvor et bryllup skal da fejres!  

Anmeld

10. februar 2014

Mumto3

Tillykke, og JA I kan godt blive velsignet i kirken senere og holde bryllup selvom I gift. Det gjorde mine bedsteforældre, og jeg har snakket med vores præst om man stadig kan det, og det sagde hun ja til :-)

Anmeld

10. februar 2014

Sabone

Vi havde også snakket om at gøre den på den måde, men endte på rådhuset en måned inden jeg fødte  

Man kan blive velsignet alle de gange man overhovedet har lyst til  

Jeg synes det er en sjov måde at gøre det på og ved at det er hemmeligt, vil det stadig være jeres barns dag og ikke jeres bryllup, som bliver fejret  

Go for it ��

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Sabone skriver:

Vi havde også snakket om at gøre den på den måde, men endte på rådhuset en måned inden jeg fødte  

Man kan blive velsignet alle de gange man overhovedet har lyst til  

Jeg synes det er en sjov måde at gøre det på og ved at det er hemmeligt, vil det stadig være jeres barns dag og ikke jeres bryllup, som bliver fejret  

Go for it ��

Det var også lidt den tanke jeg havde, har før været til kombineret barnedåb/bryllup og der var det kun i kirken der var tænkt på barnet, resten var bryllup.

Anmeld

10. februar 2014

Sabone

Anonym skriver:

Det var også lidt den tanke jeg havde, har før været til kombineret barnedåb/bryllup og der var det kun i kirken der var tænkt på barnet, resten var bryllup.

Mine forældre blev gift samme dag, som min søster blev døbt.. Det var faktisk kun bryllup der blev holdt  

Synes sagtens I kan gøre det  

Anmeld

10. februar 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Helt uventet, om tre uger når vi alligevel skal holde barnedåb, hvis præsten siger ja.

Jeg vælger at være anonym lidt endnu, da hvis det bliver til noget, skal være en overraskelse til gæsterne, men skal nok bekende kulør senere

Historien er, at siden før jeg fødte har jeg "plaget" kæresten med at vi burde blive gift, af praktiske årsager for at sikre vores barn, hvis der skulle ske os noget og at det var billigere end at få lavet et testamente

Familie og venner har stemt i og heppet på mig og flere har selv foreslået det, men kæresten har rystet på hovedet af det.

Dog har jeg selv sagt at vi skulle bare på rådhuset, da vi ikke har råd til det bryllup alle kvinder drømmer om.

Men fredag aften da vi havde et vennepar på besøg, sad vi og jokede med det som vi plejer, pludselig siger han så, jammen så lad og blive gift om tre uger når vi alligevel skal i kirke, men så skal det være en overraskelse, selv din mor og søster må ikke vide det, han sagde det i sådan en lidt drillende "tør du" tone, og så siger jeg ok, på en betingelse, jeg vil have vielsesringe, når jeg ikke kan få en rigtig brudekjole.

Der bliver joket videre og grinet og så siger kæresten, så skal du vel have ringet til præsten og spørge om han vil..., jeg kigger på ham og siger, mener du det?, ja det gør jeg vel og nu har vi vidner på det så jeg kan vel ikke hoppe fra hvad jeg har lovet...

Emnet er faldet på det et par gange mere de sidste dage og den er god nok, han mente det

Men men men, er der nogen der ved om det kan nåes på så kort tid med attester ovs?

Kan man blive gift/velsignet senere, hvis vi får råd til et rigtigt bryllup?, er lidt ked af hvis jeg ikke får en rigtig brudekjole i mit liv.

Hvor dejligt! Tillykke..

Ja I kan sagtens blive gift igen, det kan i gøre så mange gange I vil  
Mange fornyer jo også deres løfter, i kirken, det er jo faktisk noget hen af det samme som at blive gift igen

Men jeg må nok stemme lidt i med Muhmi, jeg ville som gæst føle mig lidt taget med bukserne nede, for man forbereder sig til noget lidt stille og roligt, men man kommer til noget helt andet

Men det er kun fordi det er kirkebryllup jeg synes det! Havde det været sådan noget overraskelses sjov med rådhuset synes jeg det er skide sjovt Havde selv gjort det!

Anmeld

10. februar 2014

Karina84

Jeg synes sagtens i kan gøre det, det er der mange der gør, og jeg synes faktisk at det er lidt hyggeligt at det så bliver en overraskelse

Mine forældre blev også gift, samtidig med at jeg blev døbt... Hvordan og hvorledes de helt præcis gjorde det, har jeg aldrig spurgt dem om, men ærlig talt - jeg føler ikke at jeg er gået glip af noget, eller at der er gået noget af min dag 

Men, nu var deres jo så også planlagt nok fra starten af, altså der var inviteret til bryllup og barnedåb... 

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Det er ikke for at snyde gæsterne for en bryllupsfest eller for at komme med ekstra gaver.

Det var ment som en overraskelse samt sikring af vores barn, har spurgt kæresten om vi ikke bare skulle gå på rådhuset, men efter den snak vi havde i fredags, er det gået op for mig, at på det punkt er han nok mere traditionel end jeg er og mener at en vielse høre til hos en præst og ikke på rådhuset.

De fleste af vores gæster er også klar over at vi ikke har økonomi til at holde et stort bryllup, med de udgifter der har været på det sidste og som kommer, udstyr til barnet, dåb og opsparing til større lejelighed som nok bliver snart, da vi står højt oppe på listen

Så håber de forstår, hvis det bliver til noget

Er der nogen der er blevet viet i andet end hvid kjole eller kender nogen der er?

Anmeld

10. februar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

ja det kan du sagtens nå - kender et par der har arrangeret bryllup med 6 dages varsel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.