Øh jeg skal vist giftes...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

ja det kan du sagtens nå - kender et par der har arrangeret bryllup med 6 dages varsel

Ih det lyder godt, så er det punkt ikke en hindring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2014

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Ih det lyder godt, så er det punkt ikke en hindring

nej nej I skal bare ha præsten med på ideen. Og alt andet er vel arrangeret i forbindelse med barnedåben alligevel. Vielsesringe kan der godt være et par ugers ventetid på, så dem ville jeg skyyyynde mig at få i hus.

Anmeld

10. februar 2014

Wetlesen

Jeg har længe læst med på sidelinjen herinde, men har aldrig oprettet mig som bruger. Men nu ville jeg alligevel lige kommentere dit indlæg, så her er jeg! 

Jeg tænker følgende:

Ja der er mange, der vil synes, at de bliver snydt, hvis man ikke har fortalt det på forhånd, men jeg synes samtidig det er en skide god ide. Havde min kommende mand ikke ville vente, så havde vi gjort det samme i august sidste år.

Tænker om det er en mulighed, at præsten går ind sammen med din kæreste og evt. gudforældre først, og at der derefter bliver spillet indgangsmusik, som man normalt ser ved bryllupper? Så kan du komme ind efterfølgende i en fin kjole?! Bliver helt spændt på dine vegne. 

Måske du kan købe en brugt kjole medmindre, at du har en stor drøm om at komme ud og prøve. Min mor blev gift i en grå lang kjole.

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Mor til Majbørn skriver:

nej nej I skal bare ha præsten med på ideen. Og alt andet er vel arrangeret i forbindelse med barnedåben alligevel. Vielsesringe kan der godt være et par ugers ventetid på, så dem ville jeg skyyyynde mig at få i hus.

Lige nemlig lige det med ringene, har kigget på et par internetsider der siger et par ugers vente tid, mon ikke det kan gå lidt hurtigere hos en alm guldsmed.

Præsten kan jeg ikke få fat i før i morgen, håber da på at han er med på ideen, da det er en dobbelt barnedåb, så der er jo andre at tage hensyn til

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Wetlesen skriver:

Jeg har længe læst med på sidelinjen herinde, men har aldrig oprettet mig som bruger. Men nu ville jeg alligevel lige kommentere dit indlæg, så her er jeg! 

Jeg tænker følgende:

Ja der er mange, der vil synes, at de bliver snydt, hvis man ikke har fortalt det på forhånd, men jeg synes samtidig det er en skide god ide. Havde min kommende mand ikke ville vente, så havde vi gjort det samme i august sidste år.

Tænker om det er en mulighed, at præsten går ind sammen med din kæreste og evt. gudforældre først, og at der derefter bliver spillet indgangsmusik, som man normalt ser ved bryllupper? Så kan du komme ind efterfølgende i en fin kjole?! Bliver helt spændt på dine vegne. 

Måske du kan købe en brugt kjole medmindre, at du har en stor drøm om at komme ud og prøve. Min mor blev gift i en grå lang kjole.

Velkommen til og tak indput

ideen er fin, men desværre dur det ikke af flere årsager.

Jeh har allerede købt kjolen i stærkt samråd med min mor og søster, vi tre har altid købt tøj sammen, når det var til særlige begivenheder og de skal overnatte hos os mindst en nat før og hjælpe til, så vi kan ikke komme til at tage andet tøj på uden det bliver opdaget.

Vi havde tænkt på at når vores barn var døbt, kunne præsten sige: nå bib og bib, når i alligevel er her, skulle vi så ikke få jer viet?

En anden ting er, at jeg tror jeg ville få revet hovedet af, hvis min mor og søster ikke skulle få lov til at købe brudekjole sammen med mig og lege grædekor, det er noget vi alle har drømt om i mange år, vi tre har gået meget op i kjolersnit ovs, da vores mor har syet meget tøj til os da vi var unge, så det ville ikke falde i god jord.

Anmeld

10. februar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Det er ikke for at snyde gæsterne for en bryllupsfest eller for at komme med ekstra gaver.

Det var ment som en overraskelse samt sikring af vores barn, har spurgt kæresten om vi ikke bare skulle gå på rådhuset, men efter den snak vi havde i fredags, er det gået op for mig, at på det punkt er han nok mere traditionel end jeg er og mener at en vielse høre til hos en præst og ikke på rådhuset.

De fleste af vores gæster er også klar over at vi ikke har økonomi til at holde et stort bryllup, med de udgifter der har været på det sidste og som kommer, udstyr til barnet, dåb og opsparing til større lejelighed som nok bliver snart, da vi står højt oppe på listen

Så håber de forstår, hvis det bliver til noget

Er der nogen der er blevet viet i andet end hvid kjole eller kender nogen der er?

Jeg ville på ingen måde blive stødt eller føle mig snydt, ville elske det  Vi har og været til navngivningsfest hvor det blev proklameret de var blevet gift - synes det var en smuk tanke.

tillykke....

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville på ingen måde blive stødt eller føle mig snydt, ville elske det  Vi har og været til navngivningsfest hvor det blev proklameret de var blevet gift - synes det var en smuk tanke.

tillykke....

tak

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

spørger lige om der er nogle forslag til en god billig guldsmed i området Vejle, kolding, fredericia evt vestfyn?

Anmeld

10. februar 2014

Pigent

Helt uventet, om tre uger når vi alligevel skal holde barnedåb, hvis præsten siger ja.

Jeg vælger at være anonym lidt endnu, da hvis det bliver til noget, skal være en overraskelse til gæsterne, men skal nok bekende kulør senere

Historien er, at siden før jeg fødte har jeg "plaget" kæresten med at vi burde blive gift, af praktiske årsager for at sikre vores barn, hvis der skulle ske os noget og at det var billigere end at få lavet et testamente

Familie og venner har stemt i og heppet på mig og flere har selv foreslået det, men kæresten har rystet på hovedet af det.

Dog har jeg selv sagt at vi skulle bare på rådhuset, da vi ikke har råd til det bryllup alle kvinder drømmer om.

Men fredag aften da vi havde et vennepar på besøg, sad vi og jokede med det som vi plejer, pludselig siger han så, jammen så lad og blive gift om tre uger når vi alligevel skal i kirke, men så skal det være en overraskelse, selv din mor og søster må ikke vide det, han sagde det i sådan en lidt drillende "tør du" tone, og så siger jeg ok, på en betingelse, jeg vil have vielsesringe, når jeg ikke kan få en rigtig brudekjole.

Der bliver joket videre og grinet og så siger kæresten, så skal du vel have ringet til præsten og spørge om han vil..., jeg kigger på ham og siger, mener du det?, ja det gør jeg vel og nu har vi vidner på det så jeg kan vel ikke hoppe fra hvad jeg har lovet...

Emnet er faldet på det et par gange mere de sidste dage og den er god nok, han mente det

Men men men, er der nogen der ved om det kan nåes på så kort tid med attester ovs?

Kan man blive gift/velsignet senere, hvis vi får råd til et rigtigt bryllup?, er lidt ked af hvis jeg ikke får en rigtig brudekjole i mit liv.

Puha det sætter tanker igang og præsten har fridag i dag

Jeg har været en barnedåb hvor der blev holdt overraskelser bryllup.
Hvis du så gerne vil i en brudekjole så kan du sagtens finde en på tilbud
Jeg ville vente hvis jeg ikke kunne få det bryllup jeg vil have for jeg synes kun man kan blive gift en gang.

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

spørger lige om der er nogle forslag til en god billig guldsmed i området Vejle, kolding, fredericia evt vestfyn?

Slet ingen

Nå er der så nogle der vil vise deres ringe frem?, som inspiration, evt fortælle hvad de har kostet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.