Jeg føler, at jeg har fået en depression.
Til dels forårsaget/forstærket af mit arbejde som praktikant i vuggestuen.
Jeg har det ulideligt deroppe. Føler hele tiden pædagogerne ser ned på mig, bagtaler mig og at jeg bare ikke er tilstrækkelig. Derfor har jeg svært ved at sige fra både overfor pædagogernes bemærkninger og også børnene.
Jeg føler mig utrolig dårlig tilpas indeni og har tankemylder hele tiden.
Jeg har haft/har meget ondt i ryggen deroppe, hvilket er klart med den overvægt jeg har fået og det arbejde jeg laver, men når jeg fortæller pædagogerne hvordan jeg har det, siger de bare: "tror du ikke bare du har ondt i ryggen fordi du bevæger dig for lidt?", hvor jeg er så angst at jeg ikke tør svare dem igen.
De sætter mig konstant igang. "Maiken, gider du ikke lige...."... hele tiden. Selv når det er ting jeg af eget initiativ er igang med. Hvis jeg står 1 meter fra døren med et barn i hånden, altså er på vej udenfor med barnet, så kan de sige: "Maiken, gider du ikke lige gå udenfor med børnene?", hvor jeg tænker: "HEY, hvad ser det ud til jeg er igang med?!?!", men tør ikke sige fra.
Hvis jeg har en spand, jeg er ved at fylde op med vand, kan de spørge: "Maiken, gider du ikke lige tørre bordene af?", når det er SÅ tydeligt at det er det jeg er igang med

.
Jeg har intet imod at arbejde, men jeg har det rigtig svært med at blive kostet rundt med.
Efter jeg er blevet gravid er jeg blevet utroligt bange for mange ting, bange for at være social. Selv at tage bussen til arbejde.
Når jeg så endelig har fri, så er det ofte jeg bare går direkte i seng og sover til næste morgen. Mine kræfter i hverdagene bliver kun brugt på det arbede, hvor jeg slider mig selv op fysisk og psykisk. Først i weekenden kan jeg finde overskud til at vaske op, vaske tøj m.m..
Jeg føler, at det er en depression jeg har fået, men jeg tør ikke melde mig syg på arbejdet. Ved ikke om jeg overhovedet tør snakke med min læge om det, når jeg skal til 24-ugers undersøgelse imorgen. Jeg er SÅ bange for at fortælle, at HEY, jeg har det faktisk skidt, for hvad nu hvis de så tænker: "du skal være mor.. Nok iiikkkk en smart ide, hva?!"...

, men jeg er jo også nødt til at se alvoren i øjnene.. hvis ikke jeg får det bedre nu, så har jeg en meget stor risiko for at udvikle en fødselsdepression.
Allerede nu går jeg ikke længere og "glæder" mig over min graviditet.. Jo, jeg er selvfølige glad, men jeg lukker meget af for det. Det at jeg skal være mor om 3½ måned, føles utrolig fjernt for mig.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre/tør gøre.. Men det er da et skridt, at erkende det herinde overfor alle jer supermødre, at jeg ikke har det så godt.
Er der nogle der har følt som jeg?
Knus Maiken, 24+0