Min liste , hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg vil ikke have sparkedragter med fødder, uden og så med strømper/sutsko er meget mere praktisk synes jeg. Benene bliver ikke ude i fødderne medmindre man bruger små elastikker osv

Det er vel smag og behag så
- Jeg ved at min søster ikke ville have undværet dem med fødder til den dreng hun fik sidste sommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

lineog4

Jeg hAr et sommerbarn og et forårsbarn hvor det var et varmt forår og sommer. Jeg brugte stort set ikke andet end bodyer og tynde bukser. 

Vi brugte dyne, og når det bar rigtigt varm så enten løsnede vi dynen eller vi brugte bare dynesbetrækket.

vikler og andre slynger var ulidelige i varmen, brugte dem først da det blev køligere. 

nu kan jeg ikke huske om I havde en kravlegård, men jeg brugte bare tremmesengen (havde en lofthængt vugge jeg brugte de første 5-6 mnd).

men på din liste mangler jeg:

ammepude

tanker om hvordan storebror/søster kommer med rundt.

Og så forresten har jeg aldrig haft behov for en skråstol, babyautostolen kunne bruges til nød og ellers sofa, et tæppe på gulvet osv var det vi brugte

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg hAr et sommerbarn og et forårsbarn hvor det var et varmt forår og sommer. Jeg brugte stort set ikke andet end bodyer og tynde bukser. 

Vi brugte dyne, og når det bar rigtigt varm så enten løsnede vi dynen eller vi brugte bare dynesbetrækket.

vikler og andre slynger var ulidelige i varmen, brugte dem først da det blev køligere. 

nu kan jeg ikke huske om I havde en kravlegård, men jeg brugte bare tremmesengen (havde en lofthængt vugge jeg brugte de første 5-6 mnd).

men på din liste mangler jeg:

ammepude

tanker om hvordan storebror/søster kommer med rundt.

Og så forresten har jeg aldrig haft behov for en skråstol, babyautostolen kunne bruges til nød og ellers sofa, et tæppe på gulvet osv var det vi brugte

Vi brugte også gulvet på et tæppe, til vores 1. Men vi bor i et meget dårligt indrettet hus nu, hvor vi har stuen ovenpå og kun køkken +værelser nedenunder. vi opholder os stort set kun i køkkenet af den grund, hvor gulvet er meget koldt (trægulv) . Så en kravlegård er et must denne gang, og den arver vi. Skråstolen skal somsagt bruges til vugge også (sådan nogle smarte nogle har jeg set man kan få.) Vi brugte stort set aldrig skråstol til vores 1. Men i og med vi har koldt gulv osv, og ikke har i sinde at købe en vugge (er vores tanker i hvert fald indtil videre) så har jeg kig på sådan en skråstol/vugge. 

Vores barn bruger stort set ikke vogn mere, h*n går selv. 

ammepude brugte jeg ikke sidst (selvom jeg ammede indtil 2 år) men vi har en liggende hvis det skulle være

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi brugte også gulvet på et tæppe, til vores 1. Men vi bor i et meget dårligt indrettet hus nu, hvor vi har stuen ovenpå og kun køkken +værelser nedenunder. vi opholder os stort set kun i køkkenet af den grund, hvor gulvet er meget koldt (trægulv) . Så en kravlegård er et must denne gang, og den arver vi. Skråstolen skal somsagt bruges til vugge også (sådan nogle smarte nogle har jeg set man kan få.) Vi brugte stort set aldrig skråstol til vores 1. Men i og med vi har koldt gulv osv, og ikke har i sinde at købe en vugge (er vores tanker i hvert fald indtil videre) så har jeg kig på sådan en skråstol/vugge. 

Vores barn bruger stort set ikke vogn mere, h*n går selv. 

ammepude brugte jeg ikke sidst (selvom jeg ammede indtil 2 år) men vi har en liggende hvis det skulle være

Hov og som sagt, så skal skråstol/vuggen ikke bruges om natten, kun om aftenen hvis den falder i søvn osv, da vi om natten har den lille i sengen sammen med os

Anmeld

9. februar 2014

MorDk

Anonym skriver:

Hov og som sagt, så skal skråstol/vuggen ikke bruges om natten, kun om aftenen hvis den falder i søvn osv, da vi om natten har den lille i sengen sammen med os

Der ville jeg da lade barnet ligge på sofaen eller i skødet....

Ville ikke vælge at lade barnet ligge i en skråstol.

Anmeld

9. februar 2014

MorDk

Hvorfor små luffer af stof? Hvad skal de bruges til?

Og så ville jeg købe mange flere stofbleer. Dem kan man aldrig få nok af!

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

Hvorfor små luffer af stof? Hvad skal de bruges til?

Og så ville jeg købe mange flere stofbleer. Dem kan man aldrig få nok af!

Vi brugte ikke synderlig mange stofbleer sidst, så det er efter egen erfarring at vi vælger ikke og købe helt vildt ind

og luffer er til hænderne , vores 1 fik hurtigt kolde fingre. Ja og samme med andre spædbørn jeg lige har haft tæt på mig 

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Der ville jeg da lade barnet ligge på sofaen eller i skødet....

Ville ikke vælge at lade barnet ligge i en skråstol.

Det ville jeg heller ikke men nu er det en vugge jeg snakker om, som så også kan bruges som skråstol. Altså en lille smart tingest som er nem at have med og gøre. Og som selvfølgelig er ordentlig at ligge på madras mæssigt

Anmeld

10. februar 2014

MorDk

Anonym skriver:

Vi brugte ikke synderlig mange stofbleer sidst, så det er efter egen erfarring at vi vælger ikke og købe helt vildt ind

og luffer er til hænderne , vores 1 fik hurtigt kolde fingre. Ja og samme med andre spædbørn jeg lige har haft tæt på mig 

Ok jeg tænker nemlig bare at det faktisk er normalt at de har kolde fingre som små. Deres fingre/hænder er jo deres "øjne" den første tid og de sanser alt med hænderne og putter hænderne i munden. Dette begrænses hvis de har små luffer på. Bare info.

Anmeld

10. februar 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Ok jeg tænker nemlig bare at det faktisk er normalt at de har kolde fingre som små. Deres fingre/hænder er jo deres "øjne" den første tid og de sanser alt med hænderne og putter hænderne i munden. Dette begrænses hvis de har små luffer på. Bare info.

Nu er det jo så altså også kun når den sover ude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.