Min liste , hvad synes i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.841 visninger
27 svar
11 synes godt om
9. februar 2014

Anonym trådstarter

Jeg er gravid med andet barn, træder ind i 2. Trimester i næste uge  og jeg kan jo ikke lade være med at lave de her lister 

Her er min nuværende , mangler der noget synes i, eller noget i ikke lige ville mene var nødvendigt? 

(Vores 1. Barn er vinter barn, og denne bebs bliver sommerbarn, så synes det er lidt svært med tøj og køredragt eller ej, og hvor tyk osv.. )

skråstol som kan bruges som seng/vugge (ikke til om natten, bare til om aftenen osv) 

bære vikle

baby alarm (den vi har er ikke noget værd)

kravlegård (arver vi, havde vi ikke til den 1. Men nu har vi hund og store** vil være lige knap 3 år , så tænker en kravlegård vil være god at have)

tæppe til at vikle barnet , tænker en dyne vil være for varm?

(baby dyne osv har vi)

Autostol har vi

musik uro

tripp trapp stol + babyindsats

forskellige sutter

(str 50) 

7 lange bodyer

7 korte bodyer

7 par strømper

6-7 sparkedragter uden fødder

6-7 strømpebukser

1-2 flyverdragt/ køredragt/sovedragt (til ude)

1 par sutsko

1 par tynde stof "luffer"

15-20 stofbleer

1 tynd hue

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2014

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er gravid med andet barn, træder ind i 2. Trimester i næste uge  og jeg kan jo ikke lade være med at lave de her lister 

Her er min nuværende , mangler der noget synes i, eller noget i ikke lige ville mene var nødvendigt? 

(Vores 1. Barn er vinter barn, og denne bebs bliver sommerbarn, så synes det er lidt svært med tøj og køredragt eller ej, og hvor tyk osv.. )

skråstol som kan bruges som seng/vugge (ikke til om natten, bare til om aftenen osv) 

bære vikle

kravlegård (arver vi, havde vi ikke til den 1. Men nu har vi hund og store** vil være lige knap 3 år , så tænker en kravlegård vil være god at have)

(baby dyne osv har vi)

Autostol har vi

musik uro

forskellige sutter

(str 50) 

7 lange bodyer

7 korte bodyer

7 par strømper

6-7 strømpebukser

1 par sutsko

15-20 stofbleer

1 tynd hue

Barnevogn og lift

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Barnevogn og lift

Vi er igang med at lede (vi skal have en der kan ligge i vores meget lille bil) vi har pt kig på den der hedder seed pli. vi har en stor normal vogn til sovning når baby bliver for stor til barnevogn delen I seed'en. 

Anmeld

9. februar 2014

Pcokate

Anonym skriver:

bære vikle

(baby dyne osv har vi)

Autostol har vi

musik uro

forskellige sutter

(str 50) 

7 lange bodyer

7 korte bodyer

7 par strømper

6-7 strømpebukser

1 par sutsko

15-20 stofbleer

1 tynd hue

Er skråstolen ikke usund for de små pus' ryg eller var det "bare" dengang jeg havde bebs

ellers måske mere end en hue da de hurtig kan forsvinde ? 

Anmeld

9. februar 2014

LMX

Anonym skriver:

bære vikle

(baby dyne osv har vi)

Autostol har vi

musik uro

forskellige sutter

(str 50) 

7 lange bodyer

7 korte bodyer

7 par strømper

6-7 strømpebukser

1 par sutsko

15-20 stofbleer

1 tynd hue

Vikle ville jeg aldrig få brug for.

Tæppe er varmere end en dyne da de er lavet af 2 vidt forskellige materialer.

Og så ville jeg ikke købe tøjet i str 50 men i 56. 

Anmeld

9. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Skråstol er jo en smagssag. Personligt vil jeg ikke bruge en, da de ikke er særlig gode for babys ryg. 

Ville bruge dyne selvom det er et sommerbarn, tror den giver en bedre omsluttende tryghed end et tyndt tæppe. Man kan altid løsne dynen når baby er faldet i søvn hvis det er meget varmt. men ja, det er en detalje. Vi havde både tæppe og dyne.

Vikle er også en smagssag. Vi har aldrig brugt bæredimser.

hmm. Hvis du ved at du får gennemsnitsbørn er str 50 sikkert fint, men tror alligevel jeg ville købe halv 50 og halv 56  

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

LMX skriver:

Vikle ville jeg aldrig få brug for.

Tæppe er varmere end en dyne da de er lavet af 2 vidt forskellige materialer.

Og så ville jeg ikke købe tøjet i str 50 men i 56. 

Af erfarring fra sidst, der var str 50 det der blev brugt de første 2-3 uger, det var for stort ved fødslen ..  viklen ved jeg ikke rigtig, men tror den vil være meget nyttig når man har børn i forvejen som kræver en masse også pga alder.. 

Anmeld

9. februar 2014

B&J

Vi elskede vores skråstol men vi brugte først vores ved 4-5mdr når de er helt små er de ikke gode for dem 

Anmeld

9. februar 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har købt en ringslynge for at kunne have armene fri, selvom jeg bærer på baby. Men jeg kommer også til at være alene med den lille. 

Og ellers så tænker jeg måske mere end 1 hue, og måske 2 par luffer? Og nogle sparkedragter med fødder? - De små tæer kan jo hurtigt blive kolde selvom det er sommer.

Anmeld

9. februar 2014

Anonym trådstarter

TanyaGR skriver:

Jeg har købt en ringslynge for at kunne have armene fri, selvom jeg bærer på baby. Men jeg kommer også til at være alene med den lille. 

Og ellers så tænker jeg måske mere end 1 hue, og måske 2 par luffer? Og nogle sparkedragter med fødder? - De små tæer kan jo hurtigt blive kolde selvom det er sommer.

Jeg vil ikke have sparkedragter med fødder, uden og så med strømper/sutsko er meget mere praktisk synes jeg. Benene bliver ikke ude i fødderne medmindre man bruger små elastikker osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.