Helt forvirret :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2009

Sabina & Simone

malucca09 skriver:

Malucca er fra den 25 feb.

Malucca får jo kun ekstra jern pga. hun er født for tideligt, og som Skoubo skrev er det jo ikke nødvendigt hvis de får 400 ml, så nej nej nej Simone har heller ikke en dårlig mor MEn jeg fatter stadig ikke helt det med Nan2 troede faktisk kun det mættede mere. (det var det min sp sagde engang) såååå hvis ungerne bliver mætte på 1 hvorfor så gå over på 2érn.? (ja undskyld, jeg er muligvis en smule langsom)

Og som Susanne skrev er det sikkert rigtig at jeg nok ikke sådan lige skal gøre det, hvis der er ekstra jern der i og hun jo allerede nu får ekstra tilskud. så går hendes mavse nok helt amok

Forøvrigt hvad er forskellen på mme og tilskudserstatning???

Ja så er hun også en dag ældre... Simone er nemlig fra den 26 feb.

Jeg er heller ikke helt med på hvad forskellen mellem 1 og 2 er, men vil give dig ret i at så længe de bliver mætte, så er det det der er vigtigst... Bliver nok alligevel nødt til at give hende det nan2, for i hele Frederikshavn kan man ikke få nan1 fordi det hele er blevet tilbagekaldt... Var nødt til at købe det der nan1 allergi halløj... Og det gider hun bare ikke æde...

Ved ikke lige hvad forskelle på mme og tilskud er... Men vil da tro at det bare er det man kalder det når de bliver ammet og så får mme som ekstra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Klumpe-dumpe

tass21 skriver:

Bare rolig..du gør det heeeeeeeelt rigtig. Feluca får stadig Alomin 1 og hun er 7 mdr... Og ja min sp sagde bare bare sku bruge 1 hele tiden.... Og ang det med auto stolen...Jeg tog den der pude dims væk da feluca var 6 mdr, da blev hun for stor til den.... Bare fortsæt det gode arb med lille Malucca...smiler

Taaaakkkk

Hvor meget vejer Feluca og hvor lang er hun ?

Men jeg forsætter bare som hidtil

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Malucca får heller ikke alt det mælk hun skal ha´. Hun får ca 500 ml pr døgn hvor hun jo burde spise 1000Ml (eller mere) men hun siger jo selv stop og jeg kan og vil ikke tvinge mere i hende. sååååå. Men da hun var mini bebes spiste hun faktisk mere end hun burde og var laaangggt over sin døgn mængde. og der spiste hun også mere end hun gør nu. Og hun vokser også fint. til tider er jeg dog lidt nervøs for om hun får væske nok....

Emil spiste også som et svin da han var helt lille bitte

Hvis du er bange for det med væske så tilbyd hende lidt kamille te i flaske engang imellem, gjorde vi ved Emil indtil han kunne forstå at drikke af kop. Og så lige en meget lille klat sukker i siger de, men Emil kunne fint drikke det uden sukker.

Anmeld

3. august 2009

Klumpe-dumpe

Sabina84 skriver:

Ja så er hun også en dag ældre... Simone er nemlig fra den 26 feb.

Jeg er heller ikke helt med på hvad forskellen mellem 1 og 2 er, men vil give dig ret i at så længe de bliver mætte, så er det det der er vigtigst... Bliver nok alligevel nødt til at give hende det nan2, for i hele Frederikshavn kan man ikke få nan1 fordi det hele er blevet tilbagekaldt... Var nødt til at købe det der nan1 allergi halløj... Og det gider hun bare ikke æde...

Ved ikke lige hvad forskelle på mme og tilskud er... Men vil da tro at det bare er det man kalder det når de bliver ammet og så får mme som ekstra...

Ej hvorfor er det blevet tilbage kaldt??? hmmm jeg hiver bare ned fra hylden tjekker faktisk ikke om det er det ene eller andet, men måske det er derfor hun til tider ikke gider spise Og kan ikke tjekke det nu da jeg har taget det ud af kasserne

Hvordan gik det i lørdags?

Anmeld

3. august 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Emil spiste også som et svin da han var helt lille bitte

Hvis du er bange for det med væske så tilbyd hende lidt kamille te i flaske engang imellem, gjorde vi ved Emil indtil han kunne forstå at drikke af kop. Og så lige en meget lille klat sukker i siger de, men Emil kunne fint drikke det uden sukker.

Øhhhh så er konen sgu forvirret igen... Min sp sagde man ikke måtte give dem kamillethe før du var over et år pga allergi risko????

Og Malucca drikker af tud kop... ganske almindelig vand. Har prøvet med sukkervand, men næh det gider hun ikke. Tror hun fik for meget da hun var på NEO, der giver de det jo hele tiden... hver gang de skal stikkes og det er altså maaaanggge gange i løbet af en dag

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Øhhhh så er konen sgu forvirret igen... Min sp sagde man ikke måtte give dem kamillethe før du var over et år pga allergi risko????

Og Malucca drikker af tud kop... ganske almindelig vand. Har prøvet med sukkervand, men næh det gider hun ikke. Tror hun fik for meget da hun var på NEO, der giver de det jo hele tiden... hver gang de skal stikkes og det er altså maaaanggge gange i løbet af en dag

Oki, har jeg aldrig hørt. De fleste anbefaler kamille te hehe. Men du må IKKE komme honning i. Og så skal den self ikke blandes alt for stærkt.

Oki, Emil gider ik de kopper med tud på, han vil ha et rigtig kop el bliver han gal. Emil har heller ik gidet det sukkervand, har vi vist aldrig brugt. Men vand har han altid drukket ok meget af.

Anmeld

3. august 2009

NaFe

Feluca vejer 7,2 kg og er 70 lang.... hendes vægt er gået helt i stå..

Forresten så kan malucca og jeg holde fælles fødselsdag..hihi...god dag den 25 feb...smiler

Anmeld

3. august 2009

Sabina & Simone

malucca09 skriver:

Ej hvorfor er det blevet tilbage kaldt??? hmmm jeg hiver bare ned fra hylden tjekker faktisk ikke om det er det ene eller andet, men måske det er derfor hun til tider ikke gider spise Og kan ikke tjekke det nu da jeg har taget det ud af kasserne

Hvordan gik det i lørdags?

Ved ikke hvorfor det er blevet kaldt tilbage... Gloede også noget da han sagde det oppe i butikken, for Simone har sq ædt en hel pakke fra den samme sending... Og der er altså ikke sket noget... Men kom til at se at der var sådan nogle gule klumper deri, for jeg skulle jo hjem og undersøge det... Men det er først når det er blevet blandet... Så så at det var der også i allergi varianten, så tror bare det er fordi jeg blandede det i koldt vand... Har ikke lagt mærke til det før, men nu ser jeg sq gule klumper deri hele tiden... hehe...

I lørdags???

Anmeld

3. august 2009

TbCp

malucca09 skriver:

Hej Piger,

Jeg sad lige og læse på en anden side, og nu er jeg sgu forvirret

Der var en der skrev at hendes datter nu blev 4 mdr. og selvf. skulle begynde at ha´NAN2... Malucca er jo 5½ mdr. men jeg giver hende stadig NAN1, som jeg forstod, var det pga. der var andre/mere næringstoffer i 2érn. Noget med der skulle være mere jern deri. Malucca får jo ekstra jern-tilskud (dråber) pga hun er født for tideligt. (Troede faktisk alle bebes fik det)Bør jeg også gå over på NAN2??? Hun bliver fint mæt på 1érn. og hun får jo grød/mos og kartofler.

Og så stod der at når barnet var 3 mdr. skulle man tage den der pude ud på autostolen. (Römer) Men Malucca sidder fint med den endnu. Er det fordi babyer er større når de er 3 mdr. end Malucca er nu. (Mit gæt er, at hun vejer 6-6½kg og ca er 60 lang) Eller hvordan funger det lige med disse stole???

Håber I vil hjælpe, for lige nu føler jeg mig virkeli forvirret (og som en dårlig mor der ikke ved disse ting )

Liva blev født 5 uger før tid og fik derfor også jern fra starten.
Al den tid hun fik modermælkserstatning fik hun nan1, min sundhedsplejerske sagde der ikke var grund til at skifte til nan2

Anmeld

3. august 2009

JustAnotherName

Bianca var også flaskebarn. Hun fik NAN1 indtil hun stoppede helt med flasken (ca. 14 mdr. gammel) ......Og man behøver IKKE skifte. Og jeg lod netop være - på opfordring af vores sundhedsplejerske - da Bianca døjede meget med hård mave. Så jeg ville ikke risikere, at det var hårdere mod maven, hvis jeg skiftede. Og NAN1 ernærede hende altså helt fint !!

Min SP sagde, at de (firmaerne) laver deres produkter i  "0-3 måneder" og "3-6 mdr" osv....for at have et bredt udbud på markedet - og det sælger!
Men det betyder ikke at man derfor SKAL skifte, fordi de når en vis alder 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.