Helt forvirret :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
28 svar
0 synes godt om
3. august 2009

Klumpe-dumpe

Hej Piger,

Jeg sad lige og læse på en anden side, og nu er jeg sgu forvirret

Der var en der skrev at hendes datter nu blev 4 mdr. og selvf. skulle begynde at ha´NAN2... Malucca er jo 5½ mdr. men jeg giver hende stadig NAN1, som jeg forstod, var det pga. der var andre/mere næringstoffer i 2érn. Noget med der skulle være mere jern deri. Malucca får jo ekstra jern-tilskud (dråber) pga hun er født for tideligt. (Troede faktisk alle bebes fik det)Bør jeg også gå over på NAN2??? Hun bliver fint mæt på 1érn. og hun får jo grød/mos og kartofler.

Og så stod der at når barnet var 3 mdr. skulle man tage den der pude ud på autostolen. (Römer) Men Malucca sidder fint med den endnu. Er det fordi babyer er større når de er 3 mdr. end Malucca er nu. (Mit gæt er, at hun vejer 6-6½kg og ca er 60 lang) Eller hvordan funger det lige med disse stole???

Håber I vil hjælpe, for lige nu føler jeg mig virkeli forvirret (og som en dårlig mor der ikke ved disse ting )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2009

Skouboe

Først og fremmest... hold op med at føle dig som en dårlig mor... det gavner ingen og vi ved begge to det ikke passer...

Puden fra autostolen skal fjernet når hun er for stor til at sidde der med den. Når hun ikke længere sidder  godt med puden så ud med det. Det har intet med alder at gøre, kun størrelse.

Ifølge min SP som er en meget klog quinde er den eneste forskel på NAN1 & 2 som du selv skriver indholdet af jern, og du skal bare fortsætte som du gør nu..  Jeg fandt flg. anbefaling:

"Da hverken modermælk eller overgangskosten kan dække barnets jernbehov, anbefaler Sundhedsstyrelsen, at børn fra 6 måneder til 1 år skal have et jerntilskud på 8,8 mg/jern, svarende til 5 dråber glycifer pr/dag. Dette kan dog undlades hvis barnet dagligt får 400 ml. jernberiget modermælkserstatning, tilskudsblanding eller vælling.
Det for tidligt fødte barn skal have jerntilskud fra 4 uger til 1 år, uanset om barnet får modermælkserstatning eller tilskudsblanding."

Derfor - fortsæt som hidtil og lad være med at lade dig forvirre

Anmeld

3. august 2009

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Først og fremmest... hold op med at føle dig som en dårlig mor... det gavner ingen og vi ved begge to det ikke passer...

Puden fra autostolen skal fjernet når hun er for stor til at sidde der med den. Når hun ikke længere sidder  godt med puden så ud med det. Det har intet med alder at gøre, kun størrelse.

Ifølge min SP som er en meget klog quinde er den eneste forskel på NAN1 & 2 som du selv skriver indholdet af jern, og du skal bare fortsætte som du gør nu..  Jeg fandt flg. anbefaling:

"Da hverken modermælk eller overgangskosten kan dække barnets jernbehov, anbefaler Sundhedsstyrelsen, at børn fra 6 måneder til 1 år skal have et jerntilskud på 8,8 mg/jern, svarende til 5 dråber glycifer pr/dag. Dette kan dog undlades hvis barnet dagligt får 400 ml. jernberiget modermælkserstatning, tilskudsblanding eller vælling.
Det for tidligt fødte barn skal have jerntilskud fra 4 uger til 1 år, uanset om barnet får modermælkserstatning eller tilskudsblanding."

Derfor - fortsæt som hidtil og lad være med at lade dig forvirre

1000 tak for dit svar. Nu er jeg helt rolig igen.

Var bare bange for jeg havde givet forkert kost i 1½ mdr. nu

Min Sp har ikke været her i 2 mdr. og hun er bestemt ikke en klog Quinde Så tænkte at I kloge "Koner" ville være bedre at spørge end hende.

Men endnu engang mange tak for svaret

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

1000 tak for dit svar. Nu er jeg helt rolig igen.

Var bare bange for jeg havde givet forkert kost i 1½ mdr. nu

Min Sp har ikke været her i 2 mdr. og hun er bestemt ikke en klog Quinde Så tænkte at I kloge "Koner" ville være bedre at spørge end hende.

Men endnu engang mange tak for svaret

Du er altså ik en dårlig mor basta hehe

Emil har ik fået ekstra jern pga han fik de 400ml, og hvis du både giver jerndråber og så ekstra jern i mælken, så går hendes mave nok lidt i hårdknude.

Så vil sige det samme, forsæt som du gør nu.

Anmeld

3. august 2009

Sabina & Simone

Hvis du mener du er en dårlig mor, så er du ikke den eneste... Simone er vist en dag yngre en Malucca og hun får altså også stadig nan1... Og ingen ekstra jern...
Har godt nok noget nan2 jeg lige har købt, men har ikke rigtigt turde give hende det fordi jeg har hørt at det kan splitte maven total af... Men kunne være jeg skal prøve og så kan jeg da lige briefe dig om resultatet...

Anmeld

3. august 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

Du er altså ik en dårlig mor basta hehe

Emil har ik fået ekstra jern pga han fik de 400ml, og hvis du både giver jerndråber og så ekstra jern i mælken, så går hendes mave nok lidt i hårdknude.

Så vil sige det samme, forsæt som du gør nu.

Åhh det er jeg glad for Nogle gange bliver man altså forvirret, når man læser ting

Men er ret glad for at hun kan forsætte med Nan1, har nemlig 9 poser uden i skabet

Anmeld

3. august 2009

NaFe

Bare rolig..du gør det heeeeeeeelt rigtig. Feluca får stadig Alomin 1 og hun er 7 mdr... Og ja min sp sagde bare bare sku bruge 1 hele tiden.... Og ang det med auto stolen...Jeg tog den der pude dims væk da feluca var 6 mdr, da blev hun for stor til den.... Bare fortsæt det gode arb med lille Malucca...smiler

Anmeld

3. august 2009

Vingummien

malucca09 skriver:

Åhh det er jeg glad for Nogle gange bliver man altså forvirret, når man læser ting

Men er ret glad for at hun kan forsætte med Nan1, har nemlig 9 poser uden i skabet

he he ja, så ville det være lidt træls at skulle skifte

men ja man kan blive helt i tvivl når man læser om alt det der er godt osv. Men nogen gange skal man ik altid høre på det. Mange ting er efter det ene barns behov

Emil har aldrig helt fået det mælk han skal have, men han har vokset godt og er sund og rask, så hvorfor proppe ham med det hvis han ik har brug for det

Anmeld

3. august 2009

Klumpe-dumpe

Sabina84 skriver:

Hvis du mener du er en dårlig mor, så er du ikke den eneste... Simone er vist en dag yngre en Malucca og hun får altså også stadig nan1... Og ingen ekstra jern...
Har godt nok noget nan2 jeg lige har købt, men har ikke rigtigt turde give hende det fordi jeg har hørt at det kan splitte maven total af... Men kunne være jeg skal prøve og så kan jeg da lige briefe dig om resultatet...

Malucca er fra den 25 feb.

Malucca får jo kun ekstra jern pga. hun er født for tideligt, og som Skoubo skrev er det jo ikke nødvendigt hvis de får 400 ml, så nej nej nej Simone har heller ikke en dårlig mor MEn jeg fatter stadig ikke helt det med Nan2 troede faktisk kun det mættede mere. (det var det min sp sagde engang) såååå hvis ungerne bliver mætte på 1 hvorfor så gå over på 2érn.? (ja undskyld, jeg er muligvis en smule langsom)

Og som Susanne skrev er det sikkert rigtig at jeg nok ikke sådan lige skal gøre det, hvis der er ekstra jern der i og hun jo allerede nu får ekstra tilskud. så går hendes mavse nok helt amok

Forøvrigt hvad er forskellen på mme og tilskudserstatning???

Anmeld

3. august 2009

Klumpe-dumpe

suanne85 skriver:

he he ja, så ville det være lidt træls at skulle skifte

men ja man kan blive helt i tvivl når man læser om alt det der er godt osv. Men nogen gange skal man ik altid høre på det. Mange ting er efter det ene barns behov

Emil har aldrig helt fået det mælk han skal have, men han har vokset godt og er sund og rask, så hvorfor proppe ham med det hvis han ik har brug for det

Malucca får heller ikke alt det mælk hun skal ha´. Hun får ca 500 ml pr døgn hvor hun jo burde spise 1000Ml (eller mere) men hun siger jo selv stop og jeg kan og vil ikke tvinge mere i hende. sååååå. Men da hun var mini bebes spiste hun faktisk mere end hun burde og var laaangggt over sin døgn mængde. og der spiste hun også mere end hun gør nu. Og hun vokser også fint. til tider er jeg dog lidt nervøs for om hun får væske nok....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.