Autostol

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.316 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. marts 2008

Tut

Hej piger,

Nu har Noah rundet de 9 kg. SKAL han så skifte autostol?

Er det fordi den bagudvendte ikke er sikker nok når de vejer over 9 kg.?

Jeg må ærligt indrømme at jeg synes han er for lille til den store stol vi har købt der hedder 9-18 kg.

Er der nogle der har skiftet til den "store" stol?

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2008

Mikkelmusen

Vi har bestilt den store, og jeg glæder mig, for hun kan altså bare ikke proppes ned i den anden uden at smøre hende ind i olie først :P

Jeg ved godt de anbefaler at bruge bagudvendte, men det er vores valg. Hvis du synes han er for lille så vent. Det ville jeg gøre. Fordi der står 9 kg betyder det jo ikke at så snart han runder 9 kg skal man skifte. Min sp sagde også idag at hvis det kniber med pladsen er det på tide, ellers ikke. Vægten kan du ikke altid regne med.

Anmeld

25. marts 2008

Tikki

Halløj

Vi har skiftet for lææææænge siden :) ej okay for 2 måneder siden :D

Vi har en ekspert i autostole i familien (forhandler af dem) og han kiggede på den med hende i og den var altså ret hurtigt for lille. Han sagde også, at det ikke har noget med barnets vægt at gøre, om man kan anvende stolen eller ej......altså jo, hvis de vejer 25 kg skal man nok ikke lade dem sidde, men dét, der er vigtigst er, om de kan passe stolen eller ej.

Man skal kigge på remmene, der løber over skulderne på barnet - kommer de bag ved barnet - altså nede fra og op over skuldrene er stolen for lille (og det man være farligt, hvis man kører galt)- remmene skal sidde lige hen over skuldrene, når barnet spændes fast.

Grunden til man siger 9 kg er, at det er det, man regner med de fleste børn vejer, når de er blevet for store til stolen.....men børn er jo forskellige ;)

/Jeanette

Anmeld

25. marts 2008

Tut

Hej Jeanette, FEDT med en der kender en Ekspert :D Noah's remme kommer også længere nede fra end skuldrerne... Så må jeg hellere skifte til den store. Den står jo alligevel bare og venter på at blive pakket ud :D Tak for hjælpen Mette

Anmeld

25. marts 2008

Lise

Jeg synes både at have læst og hørt at de SKAL være ni mdr før de må sidde i en forudvendt stol - de skulle efter sigende simpelthen ikke være stærke nok i ryggen før (jaja, ved godt at det er individuelt). Simon er også efterhånden lige lovlig stor at putte i babystolen, men på trods af at vi HAR anskaffet os en ny stol der blot står og fylder pt, så venter vi altså til han er fyldt ni måneder. Der er kun tre uger til, men jeg er så autoritetstro at jeg gør som "de kloge" siger...

Anmeld

25. marts 2008

Tut

Lise skriver:

Jeg synes både at have læst og hørt at de SKAL være ni mdr før de må sidde i en forudvendt stol - de skulle efter sigende simpelthen ikke være stærke nok i ryggen før (jaja, ved godt at det er individuelt). Simon er også efterhånden lige lovlig stor at putte i babystolen, men på trods af at vi HAR anskaffet os en ny stol der blot står og fylder pt, så venter vi altså til han er fyldt ni måneder. Der er kun tre uger til, men jeg er så autoritetstro at jeg gør som "de kloge" siger...

Hej Lise,

Hvor stor er Simon kg/cm??

Mette

Anmeld

25. marts 2008

Lise

Tut skriver:

Hej Lise,

Mette

Jeg ved det faktisk ikke...han blev sidst målt og vejet da han blev syv mdr hvor han var 70 cm og 9 kg - den lille tykkemand :P

Anmeld

25. marts 2008

Tut

Lise skriver:

Tut skriver:

Hej Lise,

Mette

Jeg ved det faktisk ikke...han blev sidst målt og vejet da han blev syv mdr hvor han var 70 cm og 9 kg - den lille tykkemand :P

Ok, Noah er 9 kg, og 76 cm - og han er fra d. 13/7.... - Måske jeg skulle skifte autostol, så er der jo også bedre plads til hans lange ben :D

Anmeld

25. marts 2008

LouiseViola

Hvilken autostol har I købt, altså hvilken model og hvilket mærke? Vi har nemlig ikke fået købt en stor endnu, og jeg synes virkelig at det er en jungel! Kan se i div. test at det er bedst at købe en med isofix, men det har vi ikke mulighed for at intallerer i vores bil, så hvad er så næst-sikrest?
Lise, er det ikke sådan noget du har styr på??;)

Anmeld

25. marts 2008

LouiseViola

Hvilken autostol har I købt, altså hvilken model og hvilket mærke? Vi har nemlig ikke fået købt en stor endnu, og jeg synes virkelig at det er en jungel! Kan se i div. test at det er bedst at købe en med isofix, men det har vi ikke mulighed for at intallerer i vores bil, så hvad er så næst-sikrest?
Lise, er det ikke sådan noget du har styr på??;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.