Gode forslag søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2014

Valle81

Lad være,

Jeg har to drenge, snart 4 og 3 og, og de nægter. De hader klædeudtøj:-)

Jeg synes det er dejligt besparende på pengepungen og synes det er helt ok<3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

Mor til Majbørn

min dreng skal være tiger!! Jeg har købt en natdrag fra H&M der er tigerstriber på, og så får han den udover body og strømpebukser. Så det er ikke meget klæd-ud over tøjet, og bliver han træt af den kan den bare lynes af.

Anmeld

3. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Wampires skriver:

Kan kun sige jeg er enig...

men jeg kan ikke snakke med lederen...

der er mistillid og jeg ender bare med at blive talt i en helt anden retning og sikkert få af vide at det var ikke sådan det skulle forståes osv osv osv....

Tror bare jeg prøver at kigge hans almindelig tøj igennem om jeg kan sætte det sammen på en smart måde så han ligner noget alligevel...

sidste år var det nemt da jeg havde tøj til ham i armyfarver så han var soldat

og hjemmeskoene floppede fordi jeg bagefter fik af vide at bunden var for hård på dem til han måtte bruge dem i vuggestuen.. til trods for at der måske ud af 12 børn er 2 der ikke har sådanne sko på... påpegede jeg også og så blev der bare stille og snakket om noget andet...

Så nogen ideer ellers???

Hvis du har et par aflagte combukser til ham, så klip dem af ved knæet og lav frynser. Tegn et dødninghoved på buksen. Så giv ham en stribet bluse på og voila - du har den sødeste pirat

Anmeld

3. februar 2014

Eliza

Sorte bukser og sort trøje og så syer du li en hale som du smider på en sikkerhedsnål og så stikker du ham en lille malet næse og 3 streger på hver kind og bum så har du en lille kat.
Ta evt en hårbøjle og smid et par klippede øre på.
Om ik andet, så har du et alternativ

Anmeld

3. februar 2014

helle85

Wampires skriver:

Det er bare et krav fra vuggestuen at de møde udklædt den dag...

Ikke sat op som et forslag, nej det står som et krav...

så derfor jeg bliver sådan lidt irrkkk med at prøve at få lokket ham i den...

har før oplevet at for ham handler mere om at der er noget han føler han må bestemme fremfor om han har lyst eller ej...

Havde samme tur med nogle hjemmesko jeg købte til ham... Han sagde også bare nej nej nej og løb.. da jeg så havde fået dem på ham og han løb afsted med dem på blev de bare hans bedstevenner...

Søger bare om der er andre muligheder end hyleturen på en 20 minutter med at få ham i den...

min dreng vil heller aldrig have fasterlavns tøj på (han vil gerne have det og leger også med det her hjemme) jeg plejer bare at have det med så han har det hvis han ændre mening

og hvis vuggestuen siger det er et krav så havde jeg taget det med på selve dagen også fortælle dem at han ikke vil have det på også hvis de syntes at han skal må de selv tage kampen

og ellers ville jeg have ladet det blive hjemme da det ikke er noget de kan bestemme

det er en af de 2 ting jeg ville have gjort, an på barnet personlighed, den sidste ville jeg have gjort i min søns tilfælde hvis han børnehave havdet kravet det (hvad de aldrig har)

Anmeld

3. februar 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Wampires skriver:

Hvordan får man sønnen på 2 år til at tage sin fastelavnsdragt på?

Vi købte en dragt til ham til fastelavn, men drengen vil slet ikke i nærheden af at have den på...

Bliver jo nødt til at få ham til at prøve den før d. 28 februar så jeg ved om den skal syes ind eller rettes til nogen steder for at være behagelig for ham at have på...

Pengene er ikke det store så kan ikke bare gå ud og købe noget andet til ham og jeg har bare intet hjemme til selv at kunne lave noget til ham... Og vi kan ikke få pengene retur for dragten da han splittede posen ad for at få den ud...

Han virkede så begejstret for den da den var pakket ind og nu sidder den bare og skammer sig på hans abe...

Satte den på aben i et håb om at den så måske blev interessant...

men nej...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202218270635804&l=79df9286d3

vi købte også fastelavnstøj til vores søn som han kunne have på i dagplejen når de skulle holde fastelavn, men det tætteste vi kom på at han var klædt ud var at han tog huen fra Tigerdyr-kostumet på...

Det var først da han kom i børnehave at vi fik ham klædt ud...

Anmeld

3. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
MoarHvidovre skriver:

Hvis du har et par aflagte combukser til ham, så klip dem af ved knæet og lav frynser. Tegn et dødninghoved på buksen. Så giv ham en stribet bluse på og voila - du har den sødeste pirat

hmmm...

det var da en mulighed

har noget aflagt tøj han sikkert godt lige kan krybe i for den ene dag

Anmeld

3. februar 2014

Wampires

Eliza skriver:

Sorte bukser og sort trøje og så syer du li en hale som du smider på en sikkerhedsnål og så stikker du ham en lille malet næse og 3 streger på hver kind og bum så har du en lille kat.
Ta evt en hårbøjle og smid et par klippede øre på.
Om ik andet, så har du et alternativ

også en god idé

har ikke sort tøj sådan rigtigt til ham men helt sikkert noget der giver ideer

Anmeld

3. februar 2014

Wampires

og så et generelt svar

Jeg håber da også på at det de mente var at hvis børnene skulle klædes ud så mødte de op i det...

Hvis han stadig kategorisk nægter at prøve det så skal han heller ikke...

og hvis de dernede siger noget så tager jeg ham bare med hjem igen...

vi har ingen fastlagte planer for den dag så han kan sagtens være hjemme hvis de skal til at gøre et nummer ud af det...

og har en veninde med barn i samme vuggestue og hendes dreng vil heller ikke have sit kostume på så vi har snakket om måske at lave legedag og så kan de prøve hinandens måske det kan sparke gang i det

Anmeld

3. februar 2014

hekran

Wampires skriver:

Hvordan får man sønnen på 2 år til at tage sin fastelavnsdragt på?

Vi købte en dragt til ham til fastelavn, men drengen vil slet ikke i nærheden af at have den på...

Bliver jo nødt til at få ham til at prøve den før d. 28 februar så jeg ved om den skal syes ind eller rettes til nogen steder for at være behagelig for ham at have på...

Pengene er ikke det store så kan ikke bare gå ud og købe noget andet til ham og jeg har bare intet hjemme til selv at kunne lave noget til ham... Og vi kan ikke få pengene retur for dragten da han splittede posen ad for at få den ud...

Han virkede så begejstret for den da den var pakket ind og nu sidder den bare og skammer sig på hans abe...

Satte den på aben i et håb om at den så måske blev interessant...

men nej...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202218270635804&l=79df9286d3

Bare lad være, så kan han være 'stædig-to-årig'

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.