Gode forslag søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.344 visninger
23 svar
31 synes godt om
3. februar 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvordan får man sønnen på 2 år til at tage sin fastelavnsdragt på?

Vi købte en dragt til ham til fastelavn, men drengen vil slet ikke i nærheden af at have den på...

Bliver jo nødt til at få ham til at prøve den før d. 28 februar så jeg ved om den skal syes ind eller rettes til nogen steder for at være behagelig for ham at have på...

Pengene er ikke det store så kan ikke bare gå ud og købe noget andet til ham og jeg har bare intet hjemme til selv at kunne lave noget til ham... Og vi kan ikke få pengene retur for dragten da han splittede posen ad for at få den ud...

Han virkede så begejstret for den da den var pakket ind og nu sidder den bare og skammer sig på hans abe...

Satte den på aben i et håb om at den så måske blev interessant...

men nej...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202218270635804&l=79df9286d3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2014

hesøth

Wampires skriver:

Vi købte en dragt til ham til fastelavn, men drengen vil slet ikke i nærheden af at have den på...

Bliver jo nødt til at få ham til at prøve den før d. 28 februar så jeg ved om den skal syes ind eller rettes til nogen steder for at være behagelig for ham at have på...

Pengene er ikke det store så kan ikke bare gå ud og købe noget andet til ham og jeg har bare intet hjemme til selv at kunne lave noget til ham... Og vi kan ikke få pengene retur for dragten da han splittede posen ad for at få den ud...

Han virkede så begejstret for den da den var pakket ind og nu sidder den bare og skammer sig på hans abe...

men nej...

Hvis han ikke vil, så lad ham da slippe. Det er jo bare fastelavn...

Hvis det er fordi han skal bruge den i bh, så tag den med derned på dagen.....hvis han har lyst kan han så få den på (selvom den måske ikke passer 100%)...hvis ikke så er han bare uden udklædning.

Anmeld

3. februar 2014

Nessie

Jeg tror også du bare skal sige ÆV, og så håbe på at han vil have den på når de holder fastelavn i børnehaven.

Min vil have samme kostume på som sidste år, jeg synes det er kedeligt, men det er det eneste han vil, så det er sådan det bliver, med mindre han ændrer mening inden

Anmeld

3. februar 2014

Wampires

Det er bare et krav fra vuggestuen at de møde udklædt den dag...

Ikke sat op som et forslag, nej det står som et krav...

så derfor jeg bliver sådan lidt irrkkk med at prøve at få lokket ham i den...

har før oplevet at for ham handler mere om at der er noget han føler han må bestemme fremfor om han har lyst eller ej...

Havde samme tur med nogle hjemmesko jeg købte til ham... Han sagde også bare nej nej nej og løb.. da jeg så havde fået dem på ham og han løb afsted med dem på blev de bare hans bedstevenner...

Søger bare om der er andre muligheder end hyleturen på en 20 minutter med at få ham i den...

Anmeld

3. februar 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Undskyld mig, men det kan da aldrig været et krav fra vs, at de skal møde op udklædt. Der er MASSER af mindre børn der ikke vil have udklædningstøj på. Man skal bestemt ikke tvinge dem og hvis de ikke har lyst, har de ikke lyst (det er noget andet med sutsko, dem skal de bare have på om de har lyst eller ej).

Jeg ville helt klart gå til lederen, hvis de mener, at det er et krav, at de skal være klædt ud. Herre gud, det er altså bare fastalavn og vi snakker om vuggestuebørn.

Anmeld

3. februar 2014

Wampires

MoarHvidovre skriver:

Undskyld mig, men det kan da aldrig været et krav fra vs, at de skal møde op udklædt. Der er MASSER af mindre børn der ikke vil have udklædningstøj på. Man skal bestemt ikke tvinge dem og hvis de ikke har lyst, har de ikke lyst (det er noget andet med sutsko, dem skal de bare have på om de har lyst eller ej).

Jeg ville helt klart gå til lederen, hvis de mener, at det er et krav, at de skal være klædt ud. Herre gud, det er altså bare fastalavn og vi snakker om vuggestuebørn.

Kan kun sige jeg er enig...

men jeg kan ikke snakke med lederen...

der er mistillid og jeg ender bare med at blive talt i en helt anden retning og sikkert få af vide at det var ikke sådan det skulle forståes osv osv osv....

Tror bare jeg prøver at kigge hans almindelig tøj igennem om jeg kan sætte det sammen på en smart måde så han ligner noget alligevel...

sidste år var det nemt da jeg havde tøj til ham i armyfarver så han var soldat

og hjemmeskoene floppede fordi jeg bagefter fik af vide at bunden var for hård på dem til han måtte bruge dem i vuggestuen.. til trods for at der måske ud af 12 børn er 2 der ikke har sådanne sko på... påpegede jeg også og så blev der bare stille og snakket om noget andet...

Så nogen ideer ellers???

Anmeld

3. februar 2014

Chris86

Wampires skriver:

men nej...

Tager dragten med og så må vuggestuen forsøge, nu de kræver det!

Anmeld

3. februar 2014

lineog4

Kan godt være jeg er lidt for egenrådige, men ville mit barn ikke have fastelavnsdragt på jamen så fik de det ikke... Men tror du ikke de mener, hvis dit barn skal være klædt ud skal du selv have sørget for det når du aflevere så de ikke skal i gang med at klæde hele stuen på når fastelavn begynder - kan slet ikke forestille mig det andet som krav i og med de så er indoktrinerende og ikke kan rumme andre kulturer og opfattelser (det er jo ikke alle der holder fastelavn i og med det er forbundet ed kristendommen, men selv med kristne er det ikke en skik i alle lande og fx heller ikke jehova)....

vil han ikke have den på, så vil drengen ikke have den på og dermed basta

Anmeld

3. februar 2014

ano14316

Wampires skriver:

Det er bare et krav fra vuggestuen at de møde udklædt den dag...

Ikke sat op som et forslag, nej det står som et krav...

så derfor jeg bliver sådan lidt irrkkk med at prøve at få lokket ham i den...

har før oplevet at for ham handler mere om at der er noget han føler han må bestemme fremfor om han har lyst eller ej...

Havde samme tur med nogle hjemmesko jeg købte til ham... Han sagde også bare nej nej nej og løb.. da jeg så havde fået dem på ham og han løb afsted med dem på blev de bare hans bedstevenner...

Søger bare om der er andre muligheder end hyleturen på en 20 minutter med at få ham i den...

Så siger du n pr du aflevere... Han ville ikke klædes ud, men værsgo i skal være velkommende til at give ham den på når han ser de andre...

Anmeld

3. februar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad står der præcist i det brev i har fået omkring fastelavn?  jeg håber og tror at du har misforstået det. Mon ikke de mener at det er et krav at de er klædt ud hjemmefra HVIS de skal klædes ud. Så de ikke står med 15-20 børn der skal i kostume? 

Det er jo vuggestuebørn, så jeg tror næppe at de bliver overraskede over at der kommer nogen uden udklædning. De ved jo ikk engang hvad formålet er når de er 2år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.