Ulvetimen - hvad giver I jeres børn at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

M (:

Masig skriver:

Ja, jeg er efterhånden lidt idéforladt mht hvad knægten skal have at spise der i ulvetimen fra han bliver hentet til vi skal have aftensmad...

Så er der nogle der kan give lidt inspiration?

Jeg tænker frugt, yoghurt, havregryn m.m., men skulle jo gerne være noget der er både sundt, næringsrigt og mætter lidt.... Rugbrød får han jo masser af til frokost, kan selvfølgelig sagtens få igen, men vil gerne have lidt inspiration til at variere dagene lidt, så det ikke altid bare er en leverpostejsmad 

Så hvad giver I jeres børn?

Hjalte får oftest en knækbrød (fransk bagatel). Han elsker dem, bruger forholdsvis længe på at spise den, og de mætter næsten ikke, så der er stadig plads til aftensmad. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Muhmi

Et stykke knækbrød eller agurk, nogle gange en banan eller et æble, kommer an på hvad der lige er som ikke mætter for meget

Anmeld

1. februar 2014

tine1985

Vi bruger mange af de samme ting som er nævnt, men ville lige tilføje avokado, nødder og havregrødspandekager. Vi laver tit havregrød med bananmos tilmorgenmad, og laver så bare en ekstra stor portion, så vi kan blande resterne op med lidt æg, kanel og en lille smule mel ogbagepulver og stege små pandekager, som fungerer parfekt som snacks

Anmeld

1. februar 2014

AnthonsMor

Masig skriver:

Ja, jeg er efterhånden lidt idéforladt mht hvad knægten skal have at spise der i ulvetimen fra han bliver hentet til vi skal have aftensmad...

Jeg tænker frugt, yoghurt, havregryn m.m., men skulle jo gerne være noget der er både sundt, næringsrigt og mætter lidt.... Rugbrød får han jo masser af til frokost, kan selvfølgelig sagtens få igen, men vil gerne have lidt inspiration til at variere dagene lidt, så det ikke altid bare er en leverpostejsmad 

Anthon får faktisk sjældent noget, da vi ellers ender med at skulle spise hamrende sen aftensmad.. Hvis han får noget får han en kiks..

Han er 10 måneder

Anmeld

1. februar 2014

Frejsmor

Masig skriver:

Herhjemme er det meget sjældent at bassen er sådan vildt sulten inden aftensmaden, da han er godt affodret fra dagplejen af..  Han spiser en ret stor frokost(8-10kvarte rugbrødsmadder) og så får de bolle og frugt kort tid inden jeg henter ham - så det hænder alligevel at han ikke spiser så meget aftensmad, på trods af jeg ikke har givet ham noget, siden han kom hjem fra dp..

Skulle han dog en sjælden gang være sulten, så får han enten en ostehaps, et stykke knækbrød eller grøntsagsstænger(peberfrugt som oftest)..

Anmeld

1. februar 2014

morethanperfect

Vi spiser altid halv 6 , så vi netop prøver og slippe for det små spiseri .. Men det dur ik så godt .. 
Drengene er gået omkuld kl. 18.00 begge 2 , så for det meste er det bar nogle grøntsager eller frugt de når og få inden de kommer i seng .. Rigtig ærgerligt

Anmeld

1. februar 2014

Mum33

Masig skriver:

Det er selvfølgelig rigtigt, men hvis vi gjorde det, skulle han bare have sit mellemmåltid inden sengetid istedet... 

Ja - men så er der rester  eller også skal der smøres madpakker og så kan de få lidt der det fungerer her ...

Anmeld

2. februar 2014

Team Putte

tine1985 skriver:

Vi bruger mange af de samme ting som er nævnt, men ville lige tilføje avokado, nødder og havregrødspandekager. Vi laver tit havregrød med bananmos tilmorgenmad, og laver så bare en ekstra stor portion, så vi kan blande resterne op med lidt æg, kanel og en lille smule mel ogbagepulver og stege små pandekager, som fungerer parfekt som snacks

det lyder godt nok spændene med de havregrøds pandekager! Kan man få en lidt mere detaljeret opskrift?

Anmeld

2. februar 2014

Masig

tine1985 skriver:

Det må vi prøve 

Anmeld

2. februar 2014

Masig

Super gode forslag alle sammen.... Nu har jeg da lidt at gå efter 

Mange tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.