Ulvetimen - hvad giver I jeres børn at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

Masig

Pikku Myy skriver:

Hvis det er muligt får min søn noget af det vi alligevel skal have til aftensmad. Så behøver vi ikke sørge for at have noget særligt liggende, og vi risikerer ikke at han ikke får spist af aftensmaden hvis han ender med ikke at være sulten til den tid.

Hvis aftensmaden ikke er noget man kan få en lille snack fra, får han for det meste et stykke knækbrød, et stykke frugt eller grøntsager og et glas mælk.

Har også hørt det med at bruge aftensmaden, men det kræver jo igen kreativitet at lave noget, der kan spises både før og til aftensmadstid.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

Masig

PT skriver:

Klokken ca fem, når mine unger bliver sultne, og jeg skal til at lave mad, får de gulerodsstave, agurkestave, æblestykker og peberfrugt.

Jeg ser det som, de blot spiser deres grønt inden selve aftensmaden, og det mætter ikke så meget, at de ikke kan spise kl seks når maden bliver serveret

Synes ikke han er voldsomt glad for den slags herhjemme for tiden, i hvert fald ikke til aftensmaden, men måske det går bedre som snack... Frugt spiser han dog masser af, så det kan vi i hvert fald altid få i ham...

Anmeld

1. februar 2014

Mum33

Vi har flyttet aftensmåltidet kl 17. Så er vi ude over småspiseriet

Anmeld

1. februar 2014

Masig

Abemor skriver:

Vi har flyttet aftensmåltidet kl 17. Så er vi ude over småspiseriet

Det er selvfølgelig rigtigt, men hvis vi gjorde det, skulle han bare have sit mellemmåltid inden sengetid istedet... 

Anmeld

1. februar 2014

Giraffen

Masig skriver:

Ja, jeg er efterhånden lidt idéforladt mht hvad knægten skal have at spise der i ulvetimen fra han bliver hentet til vi skal have aftensmad...

Så er der nogle der kan give lidt inspiration?

Jeg tænker frugt, yoghurt, havregryn m.m., men skulle jo gerne være noget der er både sundt, næringsrigt og mætter lidt.... Rugbrød får han jo masser af til frokost, kan selvfølgelig sagtens få igen, men vil gerne have lidt inspiration til at variere dagene lidt, så det ikke altid bare er en leverpostejsmad 

Så hvad giver I jeres børn?

vi har i en periode eksperimenteret med at vores pige faktisk får aftensmad på det tidspunkt, fordi hun er "rigtig" sulten der. Så får hun "snack" når vi spiser aftensmad + smager det vi har/får en portion selv.

Vi erfarede nemlig at hvis hun fik frugt, yoghurt, knækbrød osv når hun kom hjem, så var hun ikke rigtig sulten til aften.

Det har fungeret rigtig godt

Anmeld

1. februar 2014

Masig

Giraffen skriver:

vi har i en periode eksperimenteret med at vores pige faktisk får aftensmad på det tidspunkt, fordi hun er "rigtig" sulten der. Så får hun "snack" når vi spiser aftensmad + smager det vi har/får en portion selv.

Vi erfarede nemlig at hvis hun fik frugt, yoghurt, knækbrød osv når hun kom hjem, så var hun ikke rigtig sulten til aften.

Det har fungeret rigtig godt

Jamen det er lidt det samme vi har været ude i (dog ubevidst).. Vi har nemlig også givet ham yoghurt og den slags snack, og så har han ikke rigtig ville spise så meget aftensmad... Det burde jo gerne være omvendt, så kan godt tænkes vi skulle prøve med et mere solidt måltid om eftermiddagen og så snack til aftensmaden...

Anmeld

1. februar 2014

Carina:-)

De får frugt,ostestænger ,rosiner ,et pølsehorn ,saltstænger eller kiks 

Anmeld

1. februar 2014

ano14316

Masig skriver:

Ja, jeg er efterhånden lidt idéforladt mht hvad knægten skal have at spise der i ulvetimen fra han bliver hentet til vi skal have aftensmad...

Jeg tænker frugt, yoghurt, havregryn m.m., men skulle jo gerne være noget der er både sundt, næringsrigt og mætter lidt.... Rugbrød får han jo masser af til frokost, kan selvfølgelig sagtens få igen, men vil gerne have lidt inspiration til at variere dagene lidt, så det ikke altid bare er en leverpostejsmad 

Her er der altid frugt tilgængeligt

Anmeld

1. februar 2014

Pcokate

Masig skriver:

Resten af madpakken eller grøntsager i stave

Anmeld

1. februar 2014

Mamalou

Min søn er som regel "affordret" ved dagplejen inden jeg henter ham, så han er sjældent skrupsulten inden aftensmaden. Dog kan der alligevel være behov for en lille snack, mens han ser lidt tv og jeg får lavet mad. Der får han som regel lidt grøntsager, måske lidt peberfrugt skåret i skiver, agurkstænder, en skål ærter eller lignede. Jeg har næsten altid lidt kogt fuldkornspasta liggende i køleskabet eller et par kogte gulerødder (han vil kun have dem kogte) som han kan få, hvis han er sulten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.