Ung og uerfaren dagplejer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2014

vitapigen

Man skal ikke tage fejl af de nystartet.... De bliver også undersøgt på kryds og på tværs om de er egnet til at blive dagplejemor...

Vi fik en helt nystartet og vores barn forguder hende og hun er super sød... Selvfølgelig havde hun nogle spørgsmål men de rådføre sig jo med dagplejepædagog....

Og den historie du fortæller kan blot være en uheldig oplevelse...

Jeg synes i hvert fald jeres tildelte dagplejemor fortjener at I mødes og så kan du selv danne dig et indtryk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2014

moaren

vitapigen skriver:

Man skal ikke tage fejl af de nystartet.... De bliver også undersøgt på kryds og på tværs om de er egnet til at blive dagplejemor...

Vi fik en helt nystartet og vores barn forguder hende og hun er super sød... Selvfølgelig havde hun nogle spørgsmål men de rådføre sig jo med dagplejepædagog....

Og den historie du fortæller kan blot være en uheldig oplevelse...

Jeg synes i hvert fald jeres tildelte dagplejemor fortjener at I mødes og så kan du selv danne dig et indtryk.

Jeg tænker også lidt, at der kan være fordele ved at hun ikke er så "sat" i sine rutiner. De "gamle" i faget har jo helt sikkert nogle regler og rutiner som ikke kan ændres.

Vi havde egentlig fået tildelt en anden dagplejer først, men hun blev sygemeldt. Hun ville f.eks ikke bruge voksipose i barnevognen....det tror jeg så ikke hende her har noget imod 

Anmeld

31. januar 2014

san

Iversen skriver:

Hmm....så fik vi en plads til lillebror. Han skal starte i dagpleje til marts. Hun bor super godt i forhold til os, hun har længe åben og ja, så er hun 31 har 2 skolebørn og "ny" i faget. Har været dagplejer i knap 1 1/2 år når vi starter og jeg er ikke helt tilfreds med det. Havde ønsket en erfaren dagplejer, men det blev så ikke os der vandt i lotteriet.

Min sundhedsplejerske fortalte tilfældigvis om et barn der var blevet flyttet fra hende vi har fået. Det var noget med, at barnet ikke helt kunne "klare" da der startede et nyt barn op, som selvfølgelig krævede lidt ekstra opmærksomhed i starten. Og hvis nu jeg ikke havde fået den lille historie, var jeg sikkert ikke så nervøs! 

Hvad ville i gøre?

Jeg vil super gerne have en ung DP (+30), godt være de ikke har meget erfaring men så tænker jeg de gør en masse for børnene, tager på tur osv.. Vil helst ikke have en gammel, for tænker, de ikke gør så meget for børnene... he he ej der er jo både unge og gamle dp som er rigtig gode

Anmeld

31. januar 2014

dpb

Iversen skriver:

Hmm....så fik vi en plads til lillebror. Han skal starte i dagpleje til marts. Hun bor super godt i forhold til os, hun har længe åben og ja, så er hun 31 har 2 skolebørn og "ny" i faget. Har været dagplejer i knap 1 1/2 år når vi starter og jeg er ikke helt tilfreds med det. Havde ønsket en erfaren dagplejer, men det blev så ikke os der vandt i lotteriet.

Min sundhedsplejerske fortalte tilfældigvis om et barn der var blevet flyttet fra hende vi har fået. Det var noget med, at barnet ikke helt kunne "klare" da der startede et nyt barn op, som selvfølgelig krævede lidt ekstra opmærksomhed i starten. Og hvis nu jeg ikke havde fået den lille historie, var jeg sikkert ikke så nervøs! 

Hvad ville i gøre?

At hun er ny i faget er det udelukkende draget ud fra at hun "kun" har været dagplejer i 1½år ?? for det kan jo være hun, udover sine egne børn, har erfaring fra job i enten vuggestue eller børnehave 

Jeg tror nu ikke jeg ville tænke så meget over alderen, mere om kemien var der som andre også skriver... men jeg er heller ikke til sladder som sådan, for det er egentlig det jeg vil betegne den info fra SP som... og ofte er det en halv vind folk løber med, så det giver jeg ikke meget for

At du gerne vil gøre hvad du kan for ikke at skulle rykke mindstemusen, ligesom det var nødvendigt med storebror forstår jeg godt... men der er jo aldrig nogen garantier, for kommunen kan jo have nedskæringer og fyre dp, det var vi nemlig ude for med vores yngste... ikke mindre end 2 gange!!! da nummer 2 fik at vide hun også røg, passede det så heldigvis med at den mellemstes BH blev integreret, så han røg derhen... ellers tør jeg ikke tænke på hvordan det var endt

Qnuz

Qnuz

Anmeld

31. januar 2014

Disarobi

Hmm... Tjah, jeg var 18 år gammel da jeg startede min private dagpleje

Det handler om kemi frem for alt, og så et godt tag på de små størrelser, og hvem siger ældre er bedre til det end yngre ?

Anmeld

31. januar 2014

NinaNymannMadsen

Den dp vi har var lige startet da vores den store skulle starte, hun var det første barn hun havde.
Så bare fordi de ikk har været det længe betyder ikke de ikke kan deres job.
Vi er super glade for vores og hat haft hende til begge piger

Anmeld

31. januar 2014

Bassemor<3

Iversen skriver:

Hvad ville i gøre?

Man kan ikke altid få hvad man vil have. Jeg ville danne mit eget billede af hende. Du har jo ingen anelse om, om dit barn bare kommer til at elske hende og få det SÅ godt deromme. Desuden lyder det på mig som om det var det andet barn der var problemet og ikke dagplejen.

Anmeld

31. januar 2014

Anja82

Jeg er privat dp, men har kun haft åben i 13 mdr og er 31 år - så jeg er også ung og uerfaren - har to børn på 4 og 7 samt en pædagog uddannelse. 

Jeg synes ikke du skal være bekymret - alle skal jo starte et sted inden de får erfaring 

http://www.privatdagplejen-mariemarolle.dk/

Anmeld

31. januar 2014

MissTas

Iversen skriver:

Hvad ville i gøre?

ville absolut heller ikke dømme på uerfarenhed og slet ikke alder.

da min datter startede i dagpleje for lidt over et år siden, der havde hendes dagplejere været i faget i 3 år. Mand og kone der har det sammen og de var i slut 30'erne. De er de mest fantastiske dagplejere vi kunne ønske os!! de gør ALT for de børn og det hjem, det er lavet til børnene. De har fuldt ud styr på det og ville aldrig bytte dem for nogen andre

så sys ikke man behøver være skeptisk pga man ikke har været i faget i lang tid, derfor kan man godt være dygtig og tage sit arbejde seriøst.

Anmeld

31. januar 2014

Fuglemor

Iversen skriver:

Hvad ville i gøre?

Jeg synes du skal give hende en chancen. Jeg møder tir forældre der er glade for jeg er "ung". De føler nemlig tit at dem som har været i faget i mange år er indgroet i vaner osv. De vil gerne have noget frisk på. Og det synes jeg er dejligt. Vi får jo heller ikke noget erfaring hvis ingen vælger os. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.