Ung og uerfaren dagplejer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. februar 2014

moaren

Bihsberg skriver:

Hmm... Tjah, jeg var 18 år gammel da jeg startede min private dagpleje

Det handler om kemi frem for alt, og så et godt tag på de små størrelser, og hvem siger ældre er bedre til det end yngre ?

Du har ret...hvem siger det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2014

moaren

Tak for jeres positive svar piger...det er dejligt. ��

Vi skal besøge hende om 3 uger, så nu må vi se om ikke det bliver helt perfekt ��

Anmeld

1. februar 2014

et-ønske

Der er bare en årsag til jeg ikke bryder mig specielt meget om sundhedsplejersker de kan komme over veje/måle mit barn - deres sladder har jeg ikke brug for!!

Nå men..... Da min datter startede i dp var det ved en på 23 år som havde sit eget barn hjemme + en mand der studerede og også var hjemme stort set hver dag. Alt inde i mig skreg at det var forkert!! Men jeg havde ingen valgmuligheder da jeg lige havde fået job.
Hun var da meget sød, og jeg fik indtrykket af at hun godt kunne lide min datter - men efter 10 dage var hun syg.... Skulle aflevere mit barn en hel dag ved total fremmede mennesker igen - vi boede i en stor by, og gæste dp kunne være udenfor de normale grupper og sygdommen fortsatte igen og igen!! 3 mdr efter fik jeg en vuggestueplads det var SKØNT!! Fortrød jeg på intet tidspunkt

Jeg synes nu ikke at 31 er ung og uerfaren - så giv hende en chance

Anmeld

1. februar 2014

moaren

et-ønske skriver:

Der er bare en årsag til jeg ikke bryder mig specielt meget om sundhedsplejersker de kan komme over veje/måle mit barn - deres sladder har jeg ikke brug for!!

Nå men..... Da min datter startede i dp var det ved en på 23 år som havde sit eget barn hjemme + en mand der studerede og også var hjemme stort set hver dag. Alt inde i mig skreg at det var forkert!! Men jeg havde ingen valgmuligheder da jeg lige havde fået job.
Hun var da meget sød, og jeg fik indtrykket af at hun godt kunne lide min datter - men efter 10 dage var hun syg.... Skulle aflevere mit barn en hel dag ved total fremmede mennesker igen - vi boede i en stor by, og gæste dp kunne være udenfor de normale grupper og sygdommen fortsatte igen og igen!! 3 mdr efter fik jeg en vuggestueplads det var SKØNT!! Fortrød jeg på intet tidspunkt

Jeg synes nu ikke at 31 er ung og uerfaren - så giv hende en chance

Er faktisk meget glad for min sundhedsplejerske, men du har ret. Sladder, det har man ikke behov for ��

Og ret meget øv for dig og din datter. Har intet tilovers for dem der starter som dagplejer, bare for at være hjemme med sine børn. Kan sagtens forstå man gerne vil være hjemme når børnene kommer fra institution osv, men det skal bare ikke være den eneste grund. Og heller ikke for at passe sit eget barn...det er synd for dagplejebørnene og deres forældre når de skal afleveres i gæstepleje.

Ved godt det måske var grebet lidt ud i luften, men endnu engang dårlig erfaring ��

Anmeld

1. februar 2014

Muhmi

Hvad er det der bekymrer dig?

At hun har to børn, der er nået skolealderen? = Det viser at hun godt kan tage sig af børn.

Eller at hun "kun" har 1½ års erfaring i faget? = Ny og sikkert åben for masser af muligheder mht til hvordan hverdagen skal foregå + hun har jo også de 3+3 års erfaring fra hendes egne børn, hvilket jo egentlig giver hende 7½ erfaring i alt.

Er det det at der var et barn som blev flyttet fra hende fordi barnet ikke kunne tåle der også blev taget sig af et nyt barn? = Dette barn har højst sandsynligt haft brug for at være i en dagpleje, hvor alle børn er ældre end det selv for at kunne klare hverdagen + dagplejemoren har været så professionel at hun ikke kun har taget sig af dette ene barn, men også budt det nye barn velkommen som en del af flokken  

Ville måske bekymre mig mere om at din sp tydeligvis er en person der ikke tager hendes tavshedspligt helt alvorligt og hvorfor skulle hun dog egentlig give dig sådan nogle bekymringer?

Der er nogle der bestemt ikke bryder sig om idéen om at deres børn skal ned til vores dagplejemor, men jeg kunne ganske enkelt ikke være mere glad for hende, hun er bare SÅ sød og er meget glad for hende, så glad at jeg faktisk slet ikke bryder mig om de andre dagplejemødre, fordi de gør anderledes end vores.. 

Ro på, nogle kan man med, andre kan man ikke med, det kan være du er så heldig at du faktisk får en dagplejemor tildelt som bare er SUPER og jeres kemi bare fungerer 100%  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.