Bakterier i urinen?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.079 visninger
25 svar
3 synes godt om
28. januar 2014

Anonym trådstarter

Hej. Jeg har nu haft smerter i maven i en uge:-(

jeg var ved lægen i fredags, hvor de siger der ikke er noget i urinen(de dyrker den ikke). Så var jeg ved lægen igår med urinprøve (den dyrker de).

I dag ringer jeg til lægen, han siger at der er nogle bakterier deri, som de har sendt til videre undersøgelse. Jeg får først svar torsdag. Jeg kan ikke gå på arbejde pga. Smerterne er irriteret over, hvorfor de ikke dyrkede den i fredags!!

hvad kan der være i min urin, lægen havde jo sagt det, hvis det var blærebetændelse? 

venlig hilsen T (med mange smerter i uge 5+2) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
De har i første omgang stixet din urin for div; leucocytter, nitrit.... Mv. Den viste ikke noget. Anden gang har de helt sikkert stixet den igen, og denne gang har den vist udsving. Så derfor er den sendt til dyrkning nu.

Jeg har faktisk næsten selv været ved lægen og fik stixet min, den havde +2 i leu. Derfor startede jeg op på penomax. Ringede for at høre hvordan dyrkningen var gået, og der var alt fint....... Så der havde jeg brugt 170 kroner på medicin jeg slet ikke havde brug for. Jeg blev vist lidt halv sur.

Men det er godt du kom med en anden gang for når man er gravid skal den behandles.

Anmeld

28. januar 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

De har i første omgang stixet din urin for div; leucocytter, nitrit.... Mv. Den viste ikke noget. Anden gang har de helt sikkert stixet den igen, og denne gang har den vist udsving. Så derfor er den sendt til dyrkning nu.

Jeg har faktisk næsten selv været ved lægen og fik stixet min, den havde +2 i leu. Derfor startede jeg op på penomax. Ringede for at høre hvordan dyrkningen var gået, og der var alt fint....... Så der havde jeg brugt 170 kroner på medicin jeg slet ikke havde brug for. Jeg blev vist lidt halv sur.

Men det er godt du kom med en anden gang for når man er gravid skal den behandles.

He. ikke mange af alle de ord du skriver, jeg forstår

Men hvad er der så galt? For har jo haft det i en hel uge, hvor jeg ikke kan tage på arbejde og kan heller ikke sove om natten

hvad betyder +2 i leu?:-)

Anmeld

28. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD

He. ikke mange af alle de ord du skriver, jeg forstår

Men hvad er der så galt? For har jo haft det i en hel uge, hvor jeg ikke kan tage på arbejde og kan heller ikke sove om natten

hvad betyder +2 i leu?:-)

Nej sorry... Fagmand

Det er i hvert fald godt at du fik afleveret anden gang.
Første gang har de ikke kunne set noget.

Det kan betyde at du skal starte i behandling for blærebetændelse. Det kan også være ligesom mig at der intet er. Men det tror jeg nu ikke når du har ondt.
Hvor gør det ondt? Hvilke symptomer har du ellers?

kan du huske de der ph teste hvor man skulle dyppe dem og så følge et skema for at de udviklingen? Det er lidt ligesom her. Jeg havde to farver mørkere udfor leukocytter. 

Anmeld

28. januar 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Nej sorry... Fagmand

Det er i hvert fald godt at du fik afleveret anden gang.
Første gang har de ikke kunne set noget.

Det kan betyde at du skal starte i behandling for blærebetændelse. Det kan også være ligesom mig at der intet er. Men det tror jeg nu ikke når du har ondt.
Hvor gør det ondt? Hvilke symptomer har du ellers?

kan du huske de der ph teste hvor man skulle dyppe dem og så følge et skema for at de udviklingen? Det er lidt ligesom her. Jeg havde to farver mørkere udfor leukocytter. 

Det gør ondt helt nederst i maven og nærmest hele vejen op. Jeg har lige været på toilettet nu, er helt grædefærdig. Det gør så ondt, at jeg ikke har lyst til hverken at drikke eller spise. 

Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre

Anmeld

28. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Det gør ondt helt nederst i maven og nærmest hele vejen op. Jeg har lige været på toilettet nu, er helt grædefærdig. Det gør så ondt, at jeg ikke har lyst til hverken at drikke eller spise. 

Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre

Av for den. Undskyld at jeg spørger, men det gør ondt når du tisser?

Anmeld

28. januar 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Av for den. Undskyld at jeg spørger, men det gør ondt når du tisser?

Det er det først begyndt at gøre i dag. De andre dage kom det sådan med ca en times mellemrum. Især om natten. virker bare så underligt, at lægen i fredags siger til mig, at jeg bare er gravid:-o

Anmeld

28. januar 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Det er det først begyndt at gøre i dag. De andre dage kom det sådan med ca en times mellemrum. Især om natten. virker bare så underligt, at lægen i fredags siger til mig, at jeg bare er gravid:-o

Altså det kan jo gøre ondt at være gravid. Men det er jo ikke en sygdom, ergo må der jo være noget galt når man har så ondt!
Jeg håber det bare er en blærebetændelse.

Anmeld

28. januar 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Altså det kan jo gøre ondt at være gravid. Men det er jo ikke en sygdom, ergo må der jo være noget galt når man har så ondt!

Ja det var også det jeg fortalte lægen. Så godt de har fundet noget. Ja jeg håber også det er blærebetændelse! Så kan der i hvert fald gøres noget hurtigt! Bare irriterende man ikke kan gå nogen steder!

Anmeld

28. januar 2014

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Og mange tak fordi du hjælper mig:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.