Forstoppelse konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Sandratoft

justagirl skriver:

laver du kun stort 1 gang på 5 dage

hvad gjorde du før du blev gravid! ..

sveskejuice er vejen frem! <3

har du tjekket om det evt kunne være det jern du tager???..

jeg tager gravijern og ingen forstoppelse her.. og jeg lider af kronisk forstoppelse..

Jeg kan også tilslutte mig sveskejuicen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

B&J

Mariam90 skriver:

Jeg spiser ikke jern fordi jeg lider af meget opkast. 

Men jeg vil gerne prøve det der husk. Er det pulver eller er det piller?   

lige presic væske er det vigtigste for at få det hele til at fungere men jeg kan i øjeblikket kun drikke cola og Cocio alt andet kaster jeg op af.. Min mave støder det bare ud

det er pille form og bare drik en masse cola til så, hvis det er det eneste du kan holde nede for der skal man drikke meget det står der også på og du skal spise mellem 8-12 hver dag men står der også der på og det virker

Anmeld

28. januar 2014

LBK

Man kan på apoteket få et mini klyx til hjemmebrug. Det er fuldstændigt ufarligt og har rigtig god effekt på de fleste.

det jeg mener gør det specielt i din situation er fordi det virker lidt bedre i en "akut" situation end de andre ting og FORDI du har svært ved at drikke..

Anmeld

28. januar 2014

justagirl

Mariam90 skriver:

Ja og det kommer bare 2-3 kuler ud (undskyld) det er sindssygt. Har aldrig oplevet det på den måde. Før jeg blev gravid kunde jeg drikke meget vand og spis fiberrigt kost men nu når jeg kaster meget op kan jeg ik få vand ned overhoved  

Men sveskejuice har jeg ik prøvet kun svesker. Er det samme som sveskegrød eller?

jeg tager ik jernpiller desværre (Dårligt af mig) men kan ik styre det selv da jeg ikke kan holde noget inde.

hvad er kronisk forstoppelse? Jeg spiser noget lactulose som er mod kronisk forstoppelse ved ik hvis det hjælper, fordi væske er det vigtigste af alt fik jeg at vide uden vand blir det tørt i tarmen.

Hvor dejligt at du kan spise dine vitaminer og være en god kommende mor.

hvorfor tager du ikke jern? det skal man da fra uge 10 af?? - hvad så med folinsyre? tager du heller ikke det

- og sveskejuise er hundrede gange bedre end grød.. det kan jeg ikke lide.. men en katon (1l ) koster 20 kr i rema .. halvt glas til 1 glas om dagen ..

synes det vildt du ikke laver stort mere.. jeg gør flere gange om dagen :d??

og kronisk forstoppelsen er medfølger af min sygdom i maven

- endomitriose.. men den er heldigvis gået lidt i dvale såå..

Anmeld

28. januar 2014

Isabella_mor

Mariam90 skriver:

Ja det har jeg ikke været så god til. Men de dage hvor jeg har det ok må jeg udnytte at spis grønsager o rugbrød. 

Ja måske skal jeg til lægen fordi det er så klamt og giver smerter. Vil hellere ik have så meget afføring ved siden af babyen det stinker jo hehe.

Fik du så tømt alt med klyx? Det lyder godt at du fik det bedre efter  Må stå op af sengen og drikke kaffe det får også maven igang. Men drikker ellers aldrig kaffe 

Man må helst ikke få klyx når man er gravid, da det kan sætte gang i fødslen... det var faktisk en fejl at jeg fik det. men jeg havde så ondt...men jeg er glad for at jeg fik det, for jeg havde det SÅ dårligt... jeg kunne ikke noget som helst..

At kaste op er en reaktion på forstoppelse, så du skal bare have gang i din mave... på sygehuset får de mennesker der er opstiperet lagt noget olie agtigt op i endetarmen, som hjælper til med at gøre afføringen mere lind og lettere at komme af med.. det er kan være svært er jo at det i de fleste tilfælde er blevet til en god hård klump som er svær at komme af med, også selvom man drikker meget og spiser rigtigt... så jeg synes faktisk du skal ringe til din læge i morgen og bede om at få gjort noget ved det så hurtigt som muligt..

baby kan ikke lugte noget når den ligger inde i din mave, så prut du bare løs du skal hvertfald ikke holde dig tilbage.. 

ja drik en god kop kaffe om morgenen, det hjalp mig.. og så droppede jeg helt at spise jernpiller. og jeg fil tjekket mit jerninhold hos lægen og det var fint. hvis man spiser rigeligt jernholdigt mad, så skulle det ikke være et problem

men det skal du selvfølgelig snakke med din læge om.

Anmeld

28. januar 2014

Mariam90

justagirl skriver:

hvorfor tager du ikke jern? det skal man da fra uge 10 af?? - hvad så med folinsyre? tager du heller ikke det

- og sveskejuise er hundrede gange bedre end grød.. det kan jeg ikke lide.. men en katon (1l ) koster 20 kr i rema .. halvt glas til 1 glas om dagen ..

synes det vildt du ikke laver stort mere.. jeg gør flere gange om dagen :d??

og kronisk forstoppelsen er medfølger af min sygdom i maven

- endomitriose.. men den er heldigvis gået lidt i dvale såå..

Fordi jeg har sindsyg meget kvalme og kaster op alt jeg får ned når det er som slemmest så i hospitalet sagde de at jeg ik skal tage jernpiller da det gir mere kvalme og forstoppelse til mig som lider af det. 

Spist folinsyre inden jeg blev gravid o op til uge 7 hvor jeg ikke kunde havde noget i maven mere Har tabt 4 kg og er meget ked ad det vejer kun 52 kg nu 

Jeg har fået manden at købe sveskejuice så må jeg prøve det snart hehe hvor dejligt at du kan tømme ud. Det skal du være glad for og nyd det Du kan sikkert spise ordentlig mad uden problemer, det kan jeg ikke.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. januar 2014

Mariam90

Isabella_mor skriver:

Man må helst ikke få klyx når man er gravid, da det kan sætte gang i fødslen... det var faktisk en fejl at jeg fik det. men jeg havde så ondt...men jeg er glad for at jeg fik det, for jeg havde det SÅ dårligt... jeg kunne ikke noget som helst..

At kaste op er en reaktion på forstoppelse, så du skal bare have gang i din mave... på sygehuset får de mennesker der er opstiperet lagt noget olie agtigt op i endetarmen, som hjælper til med at gøre afføringen mere lind og lettere at komme af med.. det er kan være svært er jo at det i de fleste tilfælde er blevet til en god hård klump som er svær at komme af med, også selvom man drikker meget og spiser rigtigt... så jeg synes faktisk du skal ringe til din læge i morgen og bede om at få gjort noget ved det så hurtigt som muligt..

baby kan ikke lugte noget når den ligger inde i din mave, så prut du bare løs du skal hvertfald ikke holde dig tilbage.. 

ja drik en god kop kaffe om morgenen, det hjalp mig.. og så droppede jeg helt at spise jernpiller. og jeg fil tjekket mit jerninhold hos lægen og det var fint. hvis man spiser rigeligt jernholdigt mad, så skulle det ikke være et problem

men det skal du selvfølgelig snakke med din læge om.

Puha ok, vil nok ikke føde endnu hihi

tak for informationen  Jeg prøver med kaffe latte herhjemme kan lide det koldt kun men prøver så godt jeg kan. 

Jeg skal ringe til lægen imorgen tidligt og undersøge min jernindhold og snakke om afføringen det er helt vildt. Havde du forstoppelse i lang tid? 

Anmeld

28. januar 2014

Christina74

Mariam90 skriver:

Ja magnesia skal være godt men kun hvis man får noget væske i sig ik også?. Og mit problem er væske. 

Ja det kræver du drikker men mon ikke du kan det når du mærker hvor godt det virker :-)

Anmeld

28. januar 2014

Isabella_mor

Mariam90 skriver:

Puha ok, vil nok ikke føde endnu hihi

tak for informationen  Jeg prøver med kaffe latte herhjemme kan lide det koldt kun men prøver så godt jeg kan. 

Jeg skal ringe til lægen imorgen tidligt og undersøge min jernindhold og snakke om afføringen det er helt vildt. Havde du forstoppelse i lang tid? 

ja... jeg havde det ret længe. 14 dage eller sådan noget... og så blev det så slemt at jeg var nødt til at få lægevagten ud om natten fordi det gjorde så ondt. de troede det var blindtarmen, så jeg kom på hospitalet.. det var bare slet ikke særlig sjovt. 

Anmeld

28. januar 2014

firstbaby

Mariam90 skriver:

Det er sindssyg meget forstoppelse jeg lider af nu. 

Kan mærke hvor hårdt det bliver efter fem dage i min venstre side af maven. 

Har prøvet alt man kan prøve... Har meget kvalme og opkast så ikke så meget som blir i maven. Er det farligt for babyen at have så meget forstoppelse uden at komme af med det på en uge ca? 

Får plukveer tit og tror det er pga forstoppelsen. 

13+2 hader graviditet!!!! 

Hvor har jeg ondt af dig, det lyder ikke særligt rart! Kan se du allerede har fået en masse gode råd, som jeg håber virker for dig Men vil også lige nævne det at være fysisk aktiv som meget vigtigt i forhold til at få gang i dine tarmbevægelser.. ved godt det er svært når du har det så dårligt. evt kan du massere din mave i en cirkel rundt om navlen i urets retning. Kan også hjælpe lidt
Håber du snart får det bedre, ellers ville jeg nok også kontakte lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.