Forstoppelse konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2014

Isabella_mor

Det er sindssyg meget forstoppelse jeg lider af nu. 

Kan mærke hvor hårdt det bliver efter fem dage i min venstre side af maven. 

Har prøvet alt man kan prøve... Har meget kvalme og opkast så ikke så meget som blir i maven. Er det farligt for babyen at have så meget forstoppelse uden at komme af med det på en uge ca? 

Får plukveer tit og tror det er pga forstoppelsen. 

13+2 hader graviditet!!!! 

Tager du jernpiller???

(kan se at det gør du ikke, hvilket ikke er derfor) 

spis fiberrig mad. Dvs. MASSER af grøntsager, masser af rugbrød med MANGE kerner i. Start dagen med en kop kaffe. Og bevæg dig godt. Drik noget sndet hvis du synes det er svært at drikke vand. Og ellers synes jeg du skal gå til lægen. Forstoppelse er ikke godt og det kan i værste tilfælde gøre dig RIGTIG RIGTIG SYG.!!!!! Jeg havde det selv da jeg var lige så lsngt henne som dig. Og jeg kom på sygehuset og fik klyx. Det måtte jeg ikke, men efter det havde jeg INGEN problemer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2014

Mariam90

VIPpigen skriver:

Nu slås jeg selv i det daglige med forstoppelse... Og Movicol er total umuligt for mig... Det virker overhovedet ikke... I det hele taget alt det medicin.... Ej... NO GO.

Spis kiwi, jeg spiser gerne 2 om dagen i et par dage, og så har jeg en god flow i et par dage... Skal jeg holde det ved lige, så min mave ikke går i stå igen, så spiser jeg en om dagen, eller 2 hver anden, eller tredje dag. En anden ting er en frisk ananas, hvor du skære kanten af, men spis både stokken (den hårde del i midten) og ananaskødet. Det sætter også gang i maven. Det er noget med at ananas, og stokken i ananasen er spæk fyldt med vitaminer, som din mave elsker at arbejde med...

Prøv det. Nu er min kvalme ikke så slem længere, men da min kvalme var værst spiste jeg masser af frugt, det var det eneste jeg havde lyst til, og følte jeg kunne holde i mig

Hehe du er lige som mig. 

Jeg har lige sagt til manden at købe kiwi til mig så jeg kan starte med det og noget huskpulver man kan få med forskellige smag, måske må jeg også prøve med ananas samtidigt for at rense tarmen. 

Det lyder godt at det kan virke med lidt frugter hihi I Like  

Men kan du spise dine vitaminer og jernpiller ellers 

Anmeld

28. januar 2014

Mariam90

Isabella_mor skriver:

Tager du jernpiller???

Slet ik kun b6 vitamin o D vitamin i øjeblikket. 

Anmeld

28. januar 2014

Isabella_mor

Mariam90 skriver:

Slet ik kun b6 vitamin o D vitamin i øjeblikket. 

Læs lige mit indlæg igen, jeg har tilføjet noget mere

Anmeld

28. januar 2014

VIPpigen

Mariam90 skriver:

Hehe du er lige som mig. 

Jeg har lige sagt til manden at købe kiwi til mig så jeg kan starte med det og noget huskpulver man kan få med forskellige smag, måske må jeg også prøve med ananas samtidigt for at rense tarmen. 

Det lyder godt at det kan virke med lidt frugter hihi I Like  

Men kan du spise dine vitaminer og jernpiller ellers 

Jeg er endnu ikke startet op på ekstra jern, selvom jeg virkelig burde... Mine vitaminer tager jeg om aftenen, inden jeg går i seng. Der er mindst chance for opkast når man går i seng lige efter.

I starten tog jeg dem om morgenen, når jeg skulle spise morgenmad, men fordi jeg i løbet af formiddagen fik kvalme, så begyndte jeg at tage dem om aftenen.

Cola og mælk giver forresten forstoppelse også. men hvis man ikke kan holde andet i sig, er det jo bedre end ingen væske

Anmeld

28. januar 2014

Christina74

Det der virkede for mig er magnesia hver dag, men så skal du også drikke rigeligt. 

Anmeld

28. januar 2014

Mariam90

Isabella_mor skriver:

Tager du jernpiller???

(kan se at det gør du ikke, hvilket ikke er derfor) 

spis fiberrig mad. Dvs. MASSER af grøntsager, masser af rugbrød med MANGE kerner i. Start dagen med en kop kaffe. Og bevæg dig godt. Drik noget sndet hvis du synes det er svært at drikke vand. Og ellers synes jeg du skal gå til lægen. Forstoppelse er ikke godt og det kan i værste tilfælde gøre dig RIGTIG RIGTIG SYG.!!!!! Jeg havde det selv da jeg var lige så lsngt henne som dig. Og jeg kom på sygehuset og fik klyx. Det måtte jeg ikke, men efter det havde jeg INGEN problemer. 

Ja det har jeg ikke været så god til. Men de dage hvor jeg har det ok må jeg udnytte at spis grønsager o rugbrød. 

Ja måske skal jeg til lægen fordi det er så klamt og giver smerter. Vil hellere ik have så meget afføring ved siden af babyen det stinker jo hehe.

Fik du så tømt alt med klyx? Det lyder godt at du fik det bedre efter  Må stå op af sengen og drikke kaffe det får også maven igang. Men drikker ellers aldrig kaffe 

Anmeld

28. januar 2014

Mariam90

VIPpigen skriver:

Jeg er endnu ikke startet op på ekstra jern, selvom jeg virkelig burde... Mine vitaminer tager jeg om aftenen, inden jeg går i seng. Der er mindst chance for opkast når man går i seng lige efter.

I starten tog jeg dem om morgenen, når jeg skulle spise morgenmad, men fordi jeg i løbet af formiddagen fik kvalme, så begyndte jeg at tage dem om aftenen.

Cola og mælk giver forresten forstoppelse også. men hvis man ikke kan holde andet i sig, er det jo bedre end ingen væske

Nå jeg er bange for det der jern fra apoteket med al mulige kemikalier som giver bivirkninger. Matas har noget i flydende form som ikke indeholder kemikalier det vil jeg hellere tage når jeg tager mig sammen. 

Ja man skal lige finde ud af hvad som virker for en. Så snart jeg vågner spiser jeg kvalmepille og b6 vitamin o de er såååå små og perfekt nogle gange. Om aften kan jeg ik spise piller der har jeg mest kvalme 

Anmeld

28. januar 2014

Mariam90

Christina74 skriver:

Det der virkede for mig er magnesia hver dag, men så skal du også drikke rigeligt. 

Ja magnesia skal være godt men kun hvis man får noget væske i sig ik også?. Og mit problem er væske. 

Anmeld

28. januar 2014

Diana2013

Mariam90 skriver:

Jeg har prøvet at spise sveske men ik sveske grød. Er det detsamme eller skal jeg måske prøv det? 

Er husk det pulver man blander med vand og drikker det? Eller er det andet  Det har jeg ik prøvet ihvert fald

Husk er nogle små frø man kan spise på sin yougurt osv. Movicol er det pulver man drikker, som giver afføring svesker kan koges til grød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.