Husk i aften ''En kur der dur''

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2014

Papillon

Stumpen skriver:

Nej, man må miste noget.. Men de skulle jo også indtage en masse ekstra for at kroppen kunne fungere og fyren gav klart udtryk for at det smagte meget dårligt, så bare der viser det jo at kuren ikke holder..

Det der skræmmer mig mest ved disse to første -især ved stenalderkosten er at de tabte muskler.. Kan forstå det ved juicen,. for kroppen er jo helt ved siden af sig selv, men ved stenalderkosten hvor man spiser mere eller mindre alm mad...

Nu har jeg ikke set programmet, men går ud fra, at vægttab er hensigten, når man bruger ordet kur. Ved vægttab vil man altid tabe muskelmasse, selvfølgelig alt efter indtag, næringsstoffordeling og fysisk aktivitet, men det er stort set ikke muligt at komme uden om bare et lille tab

Tabte de ikke også mere muskelmasse ved juicekuren?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2014

*Pingvinen*

Stumpen skriver:

Nej, man må miste noget.. Men de skulle jo også indtage en masse ekstra for at kroppen kunne fungere og fyren gav klart udtryk for at det smagte meget dårligt, så bare der viser det jo at kuren ikke holder..

Det der skræmmer mig mest ved disse to første -især ved stenalderkosten er at de tabte muskler.. Kan forstå det ved juicen,. for kroppen er jo helt ved siden af sig selv, men ved stenalderkosten hvor man spiser mere eller mindre alm mad...

Undskyld men jeg kan simpelthen ikke huske, at de sagde, at man taber muskler på stenalderkosten. Er du sikker på, du har hørt rigtigt?
Spiser jo ret meget protein i forskellige former..

Anmeld

27. januar 2014

L&V

*Pingvinen* skriver:

Åh spiser jo ikke vild meget mere kød end jeg normalt ville gøre..
Er lidt som om stenalderkost kun går ud på kød, hvilket er lidt misvisende, da der er fokus på fedt, protein og de rigtige kulhydrater. Og ved alle 3 værdier er der fokus på de rigtige indtag

Ja præcis det har fået lidt dukan noter i folks øre

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

*Pingvinen* skriver:

Undskyld men jeg kan simpelthen ikke huske, at de sagde, at man taber muskler på stenalderkosten. Er du sikker på, du har hørt rigtigt?
Spiser jo ret meget protein i forskellige former..

Det er jeg ret sikker på at de sagde ved en af dem - at du har tabt x fedt og x muskler.. For de gik ikke i dybden med begge to omkring ændringerne i 2. program..

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Papillon skriver:

Nu har jeg ikke set programmet, men går ud fra, at vægttab er hensigten, når man bruger ordet kur. Ved vægttab vil man altid tabe muskelmasse, selvfølgelig alt efter indtag, næringsstoffordeling og fysisk aktivitet, men det er stort set ikke muligt at komme uden om bare et lille tab

Tabte de ikke også mere muskelmasse ved juicekuren?

Jo der tabte de noget mere muskelmasse hvis jeg husker korrekt i hvert fald...

Anmeld

27. januar 2014

Stumpen

Papillon skriver:

Tak Der burde ikke være den store forskel ernæringsmæssigt på vol. 1 og 2.

Ville nu gerne have set programmet og hørt deres begrundelser, øv 

Fandt noget her

http://www.femina.dk/sundhed/kost-motion/stenalderkost-det-kraever-meget-planlaegning

http://www.femina.dk/sundhed/kost-motion/juicekuren-undgaa-have-nogen-aftaler

Anmeld

27. januar 2014

*Pingvinen*

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Ja præcis det har fået lidt dukan noter i folks øre

Ja det tror jeg måske - tiden helt at vide hvad dukan kuren er..
Stenalderkosten er en livsstil. Lægen i ''en kur der dur'' kaldte det, at ligne en religion. Altså noget man tror på og arbejder ud fra.
Uden at være fanatisk - Ja så er det sgu nok lidt som en religion.
Jeg har været på stenalderkost i snart 3 måneder. Har ikke tabt mig synderligt, men har ikke taget på. Har tabt mig adskellige cm om hoften og taljen.

Anmeld

27. januar 2014

L&V

*Pingvinen* skriver:

Ja det tror jeg måske - tiden helt at vide hvad dukan kuren er..
Stenalderkosten er en livsstil. Lægen i ''en kur der dur'' kaldte det, at ligne en religion. Altså noget man tror på og arbejder ud fra.
Uden at være fanatisk - Ja så er det sgu nok lidt som en religion.
Jeg har været på stenalderkost i snart 3 måneder. Har ikke tabt mig synderligt, men har ikke taget på. Har tabt mig adskellige cm om hoften og taljen.

Ja det tror jeg bestemt os det skal være for at man kan holde det.. For det er da en anderledes tilgang end vi er vand til og for at man ikke kommer tilbage i den gamle rille..

Det er jo os lækkert med cm.. Jeg tabte 4 kg og 15 cm den første uge af lchf det var ret crasy

Anmeld

27. januar 2014

*Pingvinen*

Stumpen skriver:

Fandt noget her

http://www.femina.dk/sundhed/kost-motion/stenalderkost-det-kraever-meget-planlaegning

http://www.femina.dk/sundhed/kost-motion/juicekuren-undgaa-have-nogen-aftaler

Tak for link'ene.
Lige for at få noget ''manet til jorden'', så er det altså ikke så kompliceret at lave mad på stenalderkost
Jeg spiser alt mad som resten af familien også laver jeg bare mit eget ved siden af.
Jeg spiser ikke mel/brød, sukker, ris, pasta, kartofler og majs.
Men fx i aften fik jeg rodfrugtestave i ovn som pommes frites, kylling og hjemmelavet dressing. Tager minimal tid..
Jeg laver madplan hver søndag, men det har jeg gjort i over et år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.