Uden ble/med ble

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.690 visninger
23 svar
4 synes godt om
23. januar 2014

Sitrani

Hej derude,

da jeres børn smed bleen, havde de den så på når de var ude i starten, (her tænker jeg ude og lege, på restaurant, på besøg hos andre el. lign.) eller smed de den og havde den af hele dagen uanset hvad I skulle, eller noget helt tredje? Min datter sidder lige nu uden ble i sofaen, og hun er begyndt at gå på potten og bruger den flittigt, dog tisser hun stadig i bleen. Så vil se om hun kan gå uden ble her om eftermiddagen/aftenen når hun kommer hjem fra dagpleje....

håber nogen kan komme med lidt erfarne råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

lineog4

Sitrani skriver:

Hej derude,

da jeres børn smed bleen, havde de den så på når de var ude i starten, (her tænker jeg ude og lege, på restaurant, på besøg hos andre el. lign.) eller smed de den og havde den af hele dagen uanset hvad I skulle, eller noget helt tredje? Min datter sidder lige nu uden ble i sofaen, og hun er begyndt at gå på potten og bruger den flittigt, dog tisser hun stadig i bleen. Så vil se om hun kan gå uden ble her om eftermiddagen/aftenen når hun kommer hjem fra dagpleje....

Med alle 3 var det af med bleen hele tiden, dog havde den sidste haft en lang periode hvor han gik uden ble hjemme og ude om sommeren, men lige så snart han fik bukser på kunne han ike styre det - som om han misforstod bukser som ble. Det besværliggjorde lidt at tage den af uden for og i børnehaven ;-) 

Men ellers synes jeg når man gør det er det nemmest at gøre det hele tiden...

Anmeld

23. januar 2014

PernilleogLouis

Hos os var det også hele tiden da han havde besluttet sig for den skulle af

Anmeld

23. januar 2014

Sitrani

lineog4 skriver:

Med alle 3 var det af med bleen hele tiden, dog havde den sidste haft en lang periode hvor han gik uden ble hjemme og ude om sommeren, men lige så snart han fik bukser på kunne han ike styre det - som om han misforstod bukser som ble. Det besværliggjorde lidt at tage den af uden for og i børnehaven ;-) 

Men ellers synes jeg når man gør det er det nemmest at gøre det hele tiden...

Okay.. Havde dine meget få uheld eller? Nu er årstiden jo ikke den bedste til at smide bleen, men tænkte jeg ville prøve med hende, når hun sidder på potten flere gange om dagen... Men har mine tvivl om hun er klar, hun har lige siddet og tisser i bukserne her imens jeg har skrevet det her.. Hehe... jeg tog hende på potten bagefter og der tissede hun mere, så har på fornemmelse hun sjat-tisser lidt hele tiden, og så er det jo svært at holde på det, og komme af med det hele på potten... Måske.. Ved det ikke.....

Anmeld

23. januar 2014

Sitrani

PernilleogLouis skriver:

Hos os var det også hele tiden da han havde besluttet sig for den skulle af

Okay hvor gammel var han 

Anmeld

23. januar 2014

PernilleogLouis

Sitrani skriver:

Okay hvor gammel var han 

Lige før han blev 3 mener jeg 

Anmeld

23. januar 2014

stm2812

Sitrani skriver:

Hej derude,

Her har Ronja selv lige smidt bleen for 2-3 uger siden og hun får den kun på om natten. Er vi ude og handle siger hun hvis hun skal tisse og så sørger vi selvfølgelig for at hun har tisset af inden vi tager nogle steder hen. 

Hun kan dog have uheld, da hun fordyber sig meget når hun leger, men så er det bare med at have noget ekstra tøj med. 

held og lykke med det. (hvor bliver ens lille baby dog af)

Anmeld

23. januar 2014

Sitrani

stm2812 skriver:

Her har Ronja selv lige smidt bleen for 2-3 uger siden og hun får den kun på om natten. Er vi ude og handle siger hun hvis hun skal tisse og så sørger vi selvfølgelig for at hun har tisset af inden vi tager nogle steder hen. 

Hun kan dog have uheld, da hun fordyber sig meget når hun leger, men så er det bare med at have noget ekstra tøj med. 

held og lykke med det. (hvor bliver ens lille baby dog af)

Ja pludselig går det så stærkt  Ja vi prøver bare, og hvis det ikke går må vi jo bare på med bleen igen, værre er det vel ikke.... Hvor gammel er din datter? Min datter er 2 år og 7 mdr. Og siger ikke til når hun har ble på, og skal tisse.... Ved ikke om vi skal vente med det her - det sku jo helst være en positiv oplevelse.....

Anmeld

23. januar 2014

Sitrani

PernilleogLouis skriver:

Lige før han blev 3 mener jeg 

Okay hvor fint.. Min datter er 2,7 år  Men lad os se, hvis hun slet ikke reagerer når hun skal tisse tænker jeg at det er for tidligt... Hun har lige tisset i sofaen imens hun så tv... Og ænsede det slet ikke... Hehe.. Hun kan vidst kun mærke når hun skal lave stort, så kommer hun og siger det  Så ved ikke om jeg skal vente til hun selv kommer og siger når hun skal tisse også......

Anmeld

23. januar 2014

stm2812

Sitrani skriver:

Ja pludselig går det så stærkt  Ja vi prøver bare, og hvis det ikke går må vi jo bare på med bleen igen, værre er det vel ikke.... Hvor gammel er din datter? Min datter er 2 år og 7 mdr. Og siger ikke til når hun har ble på, og skal tisse.... Ved ikke om vi skal vente med det her - det sku jo helst være en positiv oplevelse.....

Hun er 2 år og 9 mdr. Men det er jo fint når I er hjemme at øve lidt med hende. Hvis du ikke føler hun er helt klar så vent lidt med at tage bleen helt fra hende. Vi prøvede for et par måneder siden, da Ronja begyndte at bruge potten i dp men hun nægtede herhjemme,og virkede ikke til helt at have fornemmelse for hvornår hun skulle på potten. Men så pludselig en dag ville hun slet ikke have ble på, og der kom den fineste tissetår i potten. fik en lille tåre, nej hvor var jeg stolt

Bare husk på ikke at presse hende, så tror jeg fuldstændig hun mister lysten, men bliv ved med at lade hende rende uden ble hjemme. Det må også væred dejligt for sådan en lille numse at blive luftet lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.