ONDT i skambenet!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2014

Maria-s

Muhmi skriver:

Jeg havde symfysesløsning som udviklede sig til full blown bækkenløsning... Saml benene når du sidder, læg en pude mellem benene når du sover og lad være med at overbelaste dig fremover i graviditeten fra nu af... Jeg døjer stadig med bækkenløsning og det er snart et år siden jeg fødte...

https://www.baby.dk/debat/189890pi1/graviditet/foerste-jmbesoeg-ikke-baekkenloesning-meeen--------s.aspx

Ej føj da  Hmm måske jeg skal have sagt til manden at det altså må være ham fra nu af der løfter vasketøjskurven. Den kan nu også blive ret tung sådan en 

Og så må jeg jo dele støvsugningen op i 2 eller 3 bidder i løbet af dagen, for manden arbejder meget og kan ikke overskue at skulle ordne det huslige herhjemme også (og jeg går ledig, så synes det er fair nok jeg står for det meste).

Ej det er virkelig et skræksenarie for mig, hvis jeg skulle ende med at bøvle med det efter graviditeten også!... Der skal jeg jo igang med de lange gåture, (som jeg allerede nu ikke kan), så al chokoladen kan ryge af igen  (Har taget 9 kg på allerede og FRYGTRR at ende på 20-25 kg. 25 kg som jeg vejede da jeg var gravid med min søn  Det var ret så hårdt for selvtilliden og tig lang tid at "komme over")

nå men ævl nok  Jeg må jo tage det ekstra roligt, indtil jeg har været til JM her den 5. Feb 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

Maria-s

Sitrani skriver:

Det lyder meget som da jeg begyndte at få bækkenløsning  Det gør SÅ ondt i skambenet! Håber ikke det udvikler sig, for jeg endte med glidelagen i sengen, meget meget lidt bevæglse og støttebind om bækkenet.....

Avavav da. Hva så nu, har du nogen men? Og hvor lang tid efter din graviditet var du mærket af det?

Anmeld

23. januar 2014

Muhmi

Ej føj da  Hmm måske jeg skal have sagt til manden at det altså må være ham fra nu af der løfter vasketøjskurven. Den kan nu også blive ret tung sådan en 

Og så må jeg jo dele støvsugningen op i 2 eller 3 bidder i løbet af dagen, for manden arbejder meget og kan ikke overskue at skulle ordne det huslige herhjemme også (og jeg går ledig, så synes det er fair nok jeg står for det meste).

Ej det er virkelig et skræksenarie for mig, hvis jeg skulle ende med at bøvle med det efter graviditeten også!... Der skal jeg jo igang med de lange gåture, (som jeg allerede nu ikke kan), så al chokoladen kan ryge af igen  (Har taget 9 kg på allerede og FRYGTRR at ende på 20-25 kg. 25 kg som jeg vejede da jeg var gravid med min søn  Det var ret så hårdt for selvtilliden og tig lang tid at "komme over")

nå men ævl nok  Jeg må jo tage det ekstra roligt, indtil jeg har været til JM her den 5. Feb 

Du må virkelig prøve at passe så meget på dig selv som overhovedet muligt. Ligeså snart du mærker den mindste smule overbelastning, skal du smide hvad du har i hænderne og ligge/sætte dig ned og slappe godt af..

Jeg fortryder SÅ meget nu her at jeg ikke bare gjorde som de sagde til mig, SLAP AF, for så er jeg sikker på jeg ikke ville have det så slemt som jeg har nu... Lange gåture, støvsugning, vaske gulv, rengøring, ja selv at tømme og fylde opvaskeren gør mega ondt.

Og det er så svært at sige det til manden fordi, selvom han gerne VIL være forstående, så kan han ikke selv mærke hvor ondt jeg har og derfor tror han nogle gange at jeg bare faker at det anstrenger mig! Det er jo så lang tid siden jeg har født, så det burde jo ikke gøre ondt mere, men det gør det og jeg fortryder at jeg ikke brugte de hjælpemidler jeg havde fået (Krykker, glidelagen, støttebind osv)

Så please lov mig, at hvis du gerne vil alt det efter din graviditet er overstået, så slap af og del alt op i de bider din krop tillader dig, det er sindsygt surt at stå i bagefter..

Anmeld

23. januar 2014

Sitrani

Maria-s skriver:

Avavav da. Hva så nu, har du nogen men? Og hvor lang tid efter din graviditet var du mærket af det?

Ja det gør rigtig ondt.... Men blev meget meget bedre efter jeg havde født  I dag har jeg ikke mén hver dag, men ind imellem har jeg meget ondt lige oppe over en af mine balder, enten den ene eller den anden, som om der er noget der sidder fast  og det stråler ned i benet..... Det sker oftest hvis jeg laver et forkert vrid i min ryg eller bækken.. Eller løfter tungt... Jeg mærker intet til skambenet overhovedet... Jeg kan slet slet ikke ligge fladt på ryggen fx på gulvet Så er det som om mit bækken/mit lænd skrider fra hinanden, og det gør ondt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.