ONDT i skambenet!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.858 visninger
13 svar
4 synes godt om
23. januar 2014

Maria-s

Avavav!... Jeg har bare SÅ ondt i mit skamben for tiden!... Efter jeg i sidste uge kørte til København og hjem igen på samme dag (8 timer bag rattet) har jeg døjet og efter i går, er det bare blevet helt skidt?? Så snart jeg sidder, selv i kortere tid så gør det såååå ondt når jeg rejser mig og skal gå.... Så så må jeg ned og ligge for at "aflaste".

er det mon bare lidt overanstrengelse der har sat sig?...

er 26+5 i dag

synes ikke det er så slemt i hofterne, men det ligesom stråler ud fra skambenet, både ned i lår, ud til siderne og op i maven...

ihhh altså!...  Håber det MEGET snart går over. Vil så gerne sidde og sy lidt, men det er jo ikke rigtig muligt lige pt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2014

ano14316

Maria-s skriver:

Avavav!... Jeg har bare SÅ ondt i mit skamben for tiden!... Efter jeg i sidste uge kørte til København og hjem igen på samme dag (8 timer bag rattet) har jeg døjet og efter i går, er det bare blevet helt skidt?? Så snart jeg sidder, selv i kortere tid så gør det såååå ondt når jeg rejser mig og skal gå.... Så så må jeg ned og ligge for at "aflaste".

er 26+5 i dag

synes ikke det er så slemt i hofterne, men det ligesom stråler ud fra skambenet, både ned i lår, ud til siderne og op i maven...

ihhh altså!...  Håber det MEGET snart går over. Vil så gerne sidde og sy lidt, men det er jo ikke rigtig muligt lige pt 

Synes du skal snakke med din læge om en henvisning til en fysioterapeut...

Jeg går i forvejen med mit bækken og det er primært hofterne, men har hee i januar haft rigtig ondt i skambenet, så var til fys i går og nu er det væk..

Er gravid i uge 22

Anmeld

23. januar 2014

C8

Maria-s skriver:

er 26+5 i dag

Du må endelig ikke over anstrenge dig på den måde. Ved godt at det er ingenting men som gravid er det meget. Det er hårdt men den eneste løsning for at holde det nede er, at forholde dig i ro og tage tingene i små bidder, ellers kommer det tilbage og det bliver kun værre og værre.
Smerter i skambenet er en ubehagelig og intens smerte og man kan desværre ikke gøre meget udover at tage den med ro, der er heldigvis ikke lang tid til din termin

Anmeld

23. januar 2014

Jenny12

Maria-s skriver:

er 26+5 i dag

Det lyder som symfyseløsning, hold benene samlet når du fx går ind og ud af bilen og god bedring, det gør nemlig rigtig ondt

Anmeld

23. januar 2014

Maria-s

ano14316 skriver:

Synes du skal snakke med din læge om en henvisning til en fysioterapeut...

Jeg går i forvejen med mit bækken og det er primært hofterne, men har hee i januar haft rigtig ondt i skambenet, så var til fys i går og nu er det væk..

Er gravid i uge 22

Tror jeg ringer hvis det ikke er bedre i morgen så må i dag stå på afslapning og en del sofa, selvom jeg føler mig super fesen 

Anmeld

23. januar 2014

Maria-s

C8 skriver:

Du må endelig ikke over anstrenge dig på den måde. Ved godt at det er ingenting men som gravid er det meget. Det er hårdt men den eneste løsning for at holde det nede er, at forholde dig i ro og tage tingene i små bidder, ellers kommer det tilbage og det bliver kun værre og værre.
Smerter i skambenet er en ubehagelig og intens smerte og man kan desværre ikke gøre meget udover at tage den med ro, der er heldigvis ikke lang tid til din termin

Jeg synes også bare jeg virkelig tager den med ro. Synes bare der åbenbart skal mega lidt til før jeg bliver "overanstrengt"... Måske det er fordi jeg bare er i mega dårlig form 

Men sådan en gang oprydning/ støvsugning/ handle ind og ordne vasketøjs-dag som jeg havde i går - damn jeg var færdig da sønnen skulle puttes. Av. Men for filan da!... Det burde jeg da kunne klare??....

Anmeld

23. januar 2014

Maria-s

Jenny12 skriver:

Det lyder som symfyseløsning, hold benene samlet når du fx går ind og ud af bilen og god bedring, det gør nemlig rigtig ondt

Har jeg aldrig hørt om?  Men tjek, ben er samlet ud af fx bil 

Anmeld

23. januar 2014

C8

Maria-s skriver:

Jeg synes også bare jeg virkelig tager den med ro. Synes bare der åbenbart skal mega lidt til før jeg bliver "overanstrengt"... Måske det er fordi jeg bare er i mega dårlig form 

Men sådan en gang oprydning/ støvsugning/ handle ind og ordne vasketøjs-dag som jeg havde i går - damn jeg var færdig da sønnen skulle puttes. Av. Men for filan da!... Det burde jeg da kunne klare??....

Du må faktisk ikke støvsuge eller løfte på vasketøj, da det tynger dit underliv så det du lavede i går er meget for en høj gravid kvinde

Anmeld

23. januar 2014

Muhmi

Jeg havde symfysesløsning som udviklede sig til full blown bækkenløsning... Saml benene når du sidder, læg en pude mellem benene når du sover og lad være med at overbelaste dig fremover i graviditeten fra nu af... Jeg døjer stadig med bækkenløsning og det er snart et år siden jeg fødte...

https://www.baby.dk/debat/189890pi1/graviditet/foerste-jmbesoeg-ikke-baekkenloesning-meeen--------s.aspx

Anmeld

23. januar 2014

Sitrani

Maria-s skriver:

er 26+5 i dag

Det lyder meget som da jeg begyndte at få bækkenløsning  Det gør SÅ ondt i skambenet! Håber ikke det udvikler sig, for jeg endte med glidelagen i sengen, meget meget lidt bevæglse og støttebind om bækkenet.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.